Beantwoord

Kan ik roamen met mijn Apple Watch ultra?

  • 4 August 2023
  • 7 reacties
  • 231 keer bekeken

Badge

Ik zit momenteel in het buitenland. Nu valt mij op dat mijn Apple Watch ultra geen verbinding heeft met het mobiele netwerk als mijn iPhone niet in de buurt is. Terwijl ik wel multieSIM heb geactiveerd.

Ik zit op de Canarische eilanden en daar heb ik met mijn iPhone perfecte verbinding met Vodafone SE. Maar zodra ik uit de buurt van mijn iPhone loop kan ik niks meer met mijn Apple Watch verzenden.

Het maakt niet uit wat ik doe hij krijgt gewoon geen verbinding met het mobiele netwerk. Dus mijn vraag is kan je wel roamen met een Apple Watch ultra in het buitenland. Je staat toch aardig voor paal als je op de Mount Everest staat en je wil je vrouw bellen via je ultra watch. Daar was hij toch voor bedoeld?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 8 August 2023, 11:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Yzord, jouw ervaring klopt helemaal.

Multisim werkt niet in het buitenland. Jouw smartwatch blijft wel gekoppeld aan je telefoon via bluetooth. Je telefoon moet dan in de buurt blijven voor de bluetooth verbinding.

 

Update 12-10-2023: Multisim werkt nu ook in het buitenland! In onderstaand artikel lees je aan welke voorwaarden je moet voldoen voor multisim roaming.

 

Badge

Bedankt voor het antwoord. En ondanks dat het wel een Apple ding zal zijn bevalt het antwoord me niet. De Ultra wordt gebracht als een ultiem sport horloge en extreme sporters zoeken hun heil vaak in het buitenland op. Dat je dan tijdens het beoefenen van je extreme sport ook nog je telefoon bij je moet hebben vind ik krom. 

 

Wat zou de technische reden kunnen zijn dat de Ultra niet kan roamen op een buitenlands netwerk als alle hardware aanwezig is in de Ultra? Ik bedoel, in NL kan het volledig onafhankelijk van de iPhone werken. 

Reputatie 7

En ondanks dat het wel een Apple ding zal zijn bevalt het antwoord me niet.

Vanaf watchOS 9.1 wordt roaming door de Apple Watch ondersteund (bron) echter ondersteunen de providers (niet alleen KPN maar ook bijvoorbeeld T-Mobile) dit (nog) niet.

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap je punt, @Yzord, maar dat verandert niets aan de situatie. Het is op dit moment niet mogelijk om met een multisim te roamen.

UPDATE.

vanaf September ondersteunt KPN wel data roaming op je Apple watch

Reputatie 4
Badge +4

UPDATE.

vanaf September ondersteunt KPN wel data roaming op je Apple watch

Side note: KPN ondersteunt dataroaming met 4G-versie Apple Watch - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers (Alleen met WatchOS 10).

👍🏼