Beantwoord

Kapot scherm iphone, toch gegevens behouden

  • 9 September 2019
  • 11 reacties
  • 23539 keer bekeken

Goedenavond,

hierbij een wanhopige poging om de gegevens van mijn kapotte iPhone te behouden.

Onlangs heb ik mijn iPhone 8 zo genadig hard laten vallen dat het scherm kapot is. Daarbij is ook de behuizing kapot gegaan en is hij krom. De reparateur geeft aan dat het toestel gemaakt kan worden maar dat de kans groot is dat er ook schade is aan het moederbord (of moederboard?). Omdat het toestel toch al 'wat ouder' is, heb ik er daarom voor gekozen om een nieuwe iPhone te kopen.

Nu komt het grote probleem...

Ik heb (stomstomstom) geen backup gemaakt en iCloud ook niet aanstaan (niet genoeg geheugen....). Nu wil ik dus mijn foto's en contacten (dit is echt het belangrijkste) naar mijn computer overzetten zodat ik dit weer kan gebruiken op mijn nieuwe iPhone. Je raadt het al.. omdat het scherm kapot is accepteert mijn telefoon de ontgrendel code niet meer en ben ik dus niet meer in staat om ze via iTunes naar mijn computer over te zetten.

Heeft iemand de geniale tip waarmee ik dit toch zou kunnen oplossen?
Mijn dank is voor eeuwig.
icon

Beste antwoord door Nadia 11 September 2019, 12:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Ilse Rozenbrand
Vervelende zaak...
Maar als je moederbord nog heel is dan is er nog hoop.
Als je een iPhone vanaf de X koopt dus de X Xr of Xs dan leg je de nieuw iPhone er naast en als je die installeert dan worden al jouw gegevens gewoon overgezet.
Dus dan ben je niets kwijt
Maar...wel vooropgesteld dat het moederbord nog werkt.
Ben wel bang dat je de ontgrendel-code moet invoeren.
Hoi @Ilse Rozenbrand
Vervelende zaak...
Maar als je moederbord nog heel is dan is er nog hoop.
Als je een iPhone vanaf de X koopt dus de X Xr of Xs dan leg je de nieuw iPhone er naast en als je die installeert dan worden al jouw gegevens gewoon overgezet.
Dus dan ben je niets kwijt
Maar...wel vooropgesteld dat het moederbord nog werkt.
Ben wel bang dat je de ontgrendel-code moet invoeren.



Thanks voor het meedenken! Dat is dus het hele probleem.. ik kan de code niet invoeren omdat het scherm zoveel barsten heeft dat het scherm niet meer reageert. Anders had ik via iTunes de gegevens kunnen terughalen..
Reputatie 7
Badge +21
Heb je al met de Apple support contact gehad?
Misschien dat die je kunnen helpen.
Scroll helemaal naar onderen voor de mogelijkheden tot contact.
Reputatie 7
Badge +22
@huistijger zover ik weet van Apple is dat ze je gegevens en de apps die je hebt gedownload in de iCloud staan. Mocht je overhoop een nieuwe telefoon nodig hebben dan even weer inloggen met je Apple ID, en hij zet alles weer terug. Mits dat je om de zoveel tijd de telefoon een reservekopie laat maken. 😉
Reputatie 7
Badge +21
Die heeft ze niet aanstaan @Dennis Schreve

---
Ik heb (stomstomstom) geen backup gemaakt en iCloud ook niet aanstaan (niet genoeg geheugen....).
----
Reputatie 7
Badge +22
---Ik heb (stomstomstom) geen backup gemaakt en iCloud ook niet aanstaan (niet genoeg geheugen....).
----

@huistijger voor 2,99 per maand heb je 200 GB opslag:


Misschien wat voor je? Daar komen ook de gegevens van je iPhone en iMac in te staan, stel dat 1 van die apparaten crashen, dan heb je in ieder geval een backup. En mijn documenten sla ik daarin op. Zodat ik met alle apparaten bij mijn documenten kan. 😉 Deze kosten worden verrekend met je mobiele abonnement van KPN.
Reputatie 7
Badge +21
Dat heb ik al lang Dennis
Reputatie 7
Badge +22
Dat heb ik al lang Dennis
😇👍🏼
Reputatie 7
Hey @Ilse Rozenbrand, welkom op het KPN forum. Ai, dat is zuur zeg! Ik vrees met grote vreze dat de kans klein is om jouw gegevens weer op de nieuwe iPhone te krijgen. Als het niet meer via de handset lukt, dan zal het via een back-up software (cloud) moeten, en dat is helaas niet gebruikt. Enige vraagbaak die hier eenduidig antwoord op kan geven is de Apple Support. Laat je ons weten of ze jouw foto's en contactenlijst nog kunnen redden?

Voor als er ooit nog iemand tegen aan loopt (mijn vrouw nu dus): kapot scherm, geen iCloud backup en geen vertrouwde computer met iTunes is er maar 1 optie: nieuw scherm erop zodat je dat spul kan over zetten. Is je moederbord kapot dan is t natuurlijk einde verhaal. Al zal Apple in de fabriek misschien wel iets kunnen maar dat kost hun meer dan een iPhone produceren dus begin maar met €5000 te bieden. Al denk ik dat ze er dan nog niet aan beginnen. 

Reputatie 7
Badge +7

hou er rekening mee dat een reparatie bedrijf vaak als eerste de telefoon terugzet naar fabrieksinstellingen, en dan ben je dus nog al je spullen kwijt.