Beantwoord

Melding over vocht of vreemd object op Mijn Samsung S23

  • 5 November 2023
  • 8 reacties
  • 697 keer bekeken

Mijn s23, minder dan 2 maanden oud, heeft nu al 5 keer een foutmelding over vocht of iets dergelijks gegeven in 2 weken tijd. na een dag of 2 a 3 verdwijnt de melding. ik ben overgestapt op zo’n stekkertje met een magneetje er in zodat er onmogelijk iets in die oplaadpoort kan komen en helaas het probleem blijft komen. 

Ik kan niets anders bedenken dan dat er in het toestel een draadje los zit wat de melding veroorzaakt. 

 

ik kan nu nergens op de kpn website iets vinden over reparatie/vervanging onder garantie enkel de vraag of het toestel verzekerd is, iets wat niet relevant is. het toestel is niet in het water gevallen of überhaupt gevallen dus de fout komt niet door de gebruiker.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 10 November 2023, 18:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1

Mijn s23, minder dan 2 maanden oud, heeft nu al 5 keer een foutmelding over vocht of iets dergelijks gegeven in 2 weken tijd. na een dag of 2 a 3 verdwijnt de melding. ik ben overgestapt op zo’n stekkertje met een magneetje er in zodat er onmogelijk iets in die oplaadpoort kan komen en helaas het probleem blijft komen. 

Ik kan niets anders bedenken dan dat er in het toestel een draadje los zit wat de melding veroorzaakt. 

 

ik kan nu nergens op de kpn website iets vinden over reparatie/vervanging onder garantie enkel de vraag of het toestel verzekerd is, iets wat niet relevant is. het toestel is niet in het water gevallen of überhaupt gevallen dus de fout komt niet door de gebruiker.

Gewoon terugsturen naar kpn voor garantie 

Reputatie 7
Badge +9

https://r1.community.samsung.com/t5/others/fix-moisture-detected-error-on-samsung-devices/td-p/5598575

 

Met een haardroger op laag stand en een tandenstoker om USB-port schoon te maken.

ja maar waar naartoe ik kan niets vinden, ben ook bang dat ik op deze manier weken zonder telefoon zit.

Er zit niets in geen vuil en geen vocht, 5x vocht in je telefoon in 2 weken is sowieso niet normaal.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @hetspook, welkom! Wat gek dat je hier tegenaan loopt! Dat zou zeker niet zo moeten zijn. Je kunt je toestel via de KPN winkel of via onze website ter reparatie opsturen

https://r1.community.samsung.com/t5/others/fix-moisture-detected-error-on-samsung-devices/td-p/5598575

 

Met een haardroger op laag stand en een tandenstoker om USB-port schoon te maken.

Soms kan het zinvol zijn om zelf aan de slag te gaan met het oplossen van problemen met je telefoon. Let er wel op dat je niet nog meer schade aanricht, dat zou natuurlijk zonde zijn en zou ervoor kunnen zorgen dat je geen aanspraak meer kunt maken op de garantie. 

Reputatie 7

Dit is zeker de moeite waard om eerst even te proberen. Let er wel op dat je niet nog meer schade aanricht, dat zou natuurlijk zonde zijn. 

Hier ben ik het volstrekt niet mee eens. Dit is een lapmiddel en zou, bij verkeerd gebruik, zelfs kunnen leiden tot het void verklaren van de garantie.

Persoonlijk ben ik van mening dat dit toestel onder garantie retour moet en gerepareerd danwel vervangen moet worden.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik drukte mijzelf inderdaad wat ongelukkig uit. Mijn tekst heb ik iets aangepast. Het toestel ter reparatie opsturen is altijd mogelijk.

Reputatie 7
Badge +8

Dit is al jaren een groot probleem met Samsung. Ik heb al drie verschillende telefoons gehad die onterecht deze melding gaven.

Een S7 die ik uiteindelijk heb laten repareren binnen de garantie. Een S9 die na een reboot er geen last meer van had, en nu zit ik met een S20 die blijkbaar ergens zomaar kortsluiting heeft gehad. En vuil of vocht is onzin, want op deze telefoon heb ik al jarenlang een afdekdopje zitten.

Ik ben van plan om een S23 aan te schaffen, maar als ik dit zo hoor lijkt er nog steeds geen stabiele usb connector te zijn. Schandalig!

Misschien moeten we gewoon eens collectief bij Samsung aan de bel gaan trekken voor een fatsoenlijke oplossing. Desnoods vegen ze voor de S-klasse de water-resistant certificatie maar uit om die melding eruit te gooien. Als ze niet eens fatsoenlijke connectors inbouwen..…

Mijn advies als je een Samsung koopt. Zorg ervoor dat je een reserve telefoon klaar hebt liggen.

 

Reageer