Vraag

Mis binnenkomende telefoontjes

  • 14 October 2020
  • 5 reacties
  • 67 keer bekeken

Reputatie 1

Heb al jaren alles van KPN. Altijd iphones en nooit problemen gehad tot een tijdje geleden.

Ik mis regelmatig telefoontjes doordat de beller te horen krijgt dat het toestel niet is aangesloten. Ik zie geen gemiste oproepen. Heel vervelend dus. Start regelmatig mijn toestel opnieuw op.


5 reacties

Reputatie 5
Badge +10

Hallo Nora, 

Bedankt voor je reactie op het Forum. Niet fijn dat je op deze wijze oproepen mist. Ervaar je dit op één specifieke locatie of overal? Zie je geregeld staan dat je geen of weinig bereik hebt? Kan je de simkaart eens tijdelijk in een ander (geleend) toestel testen en andersom? Ik ben benieuwd of het zich dan ook voordoet. 

Reputatie 1

Ik heb hier geregeld slecht of geen bereik. Iig bedoel ik daarmee dat alle wifi streepjes te zien zijn, toch kan ik niet op internet.

Ik heb sinds het begin wifi van kpn en ooit zelf aangesloten, randapparaten erbij etc.
Wifi extenders van kpn helpen niks in de slaapkamers, alles op 1 verdieping. Vraag mij af of er niet eens iemand naar moet kijken ja. Of toch andere provider proberen.

 

Reputatie 5
Badge +10

Er is een verschil tussen het mobiele netwerk en Wifi, deze zaken lijk jij nu door elkaar te halen. Mobiel bellen gaat in beginsel niet via Wifi. Het missen van oproepen heeft dan ook niet met een eventueel probleem met je Wifi te maken. 

Wanneer je in plaats van een probleem met een mobiele bereik een probleem met je Wifi ervaart, raad ik je aan om de Wifi Manager servicetool te volgen. Deze Servicetool analyseert en optimaliseert de Wifi verbinding en kan ook bepalen of een monteur noodzakelijk is. Het is van belang dat je de Wifi Manager minimaal twee keer achter elkaar doorloopt. De Wifi Manager Servicetool kan dan namelijk constateren of de verbeteringen voldoende effect hebben gehad. 

Reputatie 1

Ik heb inmiddels alles doorlopen en twee repeaters aangesloten. Het is iets verbeterd.

Maar het probleem van niet gebeld kunnen worden, ook geen gemiste oproep te zien is dus niet omdat er een wegvallend wifi is. Wat kan dat dan zijn??

Reputatie 5
Badge +10

Goed om te lezen dat de Wifi verbinding verbeterd is met Wifi versterkers!

Maar het probleem van niet gebeld kunnen worden, ook geen gemiste oproep te zien is dus niet omdat er een wegvallend wifi is. Wat kan dat dan zijn??

Dit is wat ik met de vragen en voorgestelde testen uit mijn eerste reactie probeer te achterhalen. Heb je er nog hulp bij nodig, ga dan gerust zo specifiek mogelijk daar op in.  

Reageer