Vraag

Moet ik bij Samsung Switch mijn oude telefoon uitzetten voor ik de simkaart verplaats?

  • 1 January 2024
  • 6 reacties
  • 170 keer bekeken

Reputatie 2

Ik wil mijn nieuwe S23 installeren vanuit mijn huidige S10. Heb al jaren KPN.  Ik gebruik de Toestelhulp. Echter mag ik bij overzetten via Samsung Switch halverwege de SIM kaart verwijderen uit huidige (oude) toestel dat nog steeds ingeschakeld is? 

Ik lees elders dat bij SIM verwijderen toestel uitgeschakeld moet worden. Wie helpt?

 

Vr.gr.  Willem


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Het is zeker aan te raden om voor je iets met je SIM kaart doet, het toestel uit te schakelen, alvorens het te verwijderen en in een ander toestel te plaatsen.

Reputatie 2

Maar dan klopt de toestelhulp toch niet?

 

Of eerst de SIm verwijderen bij uitgeschakeld huidig toestel en dan huidig toestel weer inschakelen en op WiFi doorgaan?

Reputatie 7
Badge +7

Het laatste klopt helemaal

Reputatie 2

Met andere woorden. Eerst alle backups etc regelen met huidige toestel met SIM er nog in. Dan huidig toestel uitschakelen en SIM verwijderen. Dan huidig toestel weer inschakelen en dan Samsung Switch activeren als data "exporteur".  Dan bij uitgeschakeld NIEUW toestel , SIM plaatsen. NIEUWE toestel dan met SIM inschakelen, pincode SIM etc en dan vervolgens, nadat WiFi is ingeschakeld of via kabel, op nieuwe toestel ook Samsung Switch ingeschakelde en deze als "importeur" activeren? Etc etc?

 

Ik snap dat wel, maar dan is de toestelhulp toch niet goed? Of zie ik het verkeerd?

 

Overigens dank voor zover én gelukkig 2024

Reputatie 7
Badge +7

Klinkt heel erg logisch wat je beschrijft. Zelf werk ik niet met Samsung, maar met Apple. Daar werkt het vergelijkbaar, via de cloud. Gegevens van het overzetten kan je inderdaad beter via WiFi laten lopen, scheelt ook weer data en gaat een stuk sneller. 

Dank en ook een goed en gezond 2024 gewenst.

 

 

 

 

Reputatie 2

Dank!

 

Ik ga ermee aan de slag!

 

 

Reageer