Beantwoord

Pixel 5 5G compatibiliteit

  • 7 October 2020
  • 55 reacties
  • 3148 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Een vraag. Ik ben voornemens om de Pixel 5 aan te schaffen. Deze bied 5G ondersteuning. Echter word deze niet officieel door KPN verkocht. Zal deze telefoon wel verbinding maken met het 5G netwerk van KPN? 

 

Hoor het graag!

 

met vriendelijke groet,

 

Jeroen Borsboom

icon

Beste antwoord door Borssie 19 May 2021, 10:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 1

Zojuist contact gehad met kpn en kreeg dit antwoord:

“Het toestel wordt nu nog niet ondersteunt. De verwachting is dat in het voorjaar ook de google pixel 5 gebruik kan maken van 5g”

 

Wat goed om te horen! :D Niet dat 4G voor mij te langzaam is, maar vooral vanwege het toekomst proof zijn van de Pixel 5! 

Eens! Dat was inderdaad de reden dat ik het vroeg. Werkt nu prima maar je wil het toch werkend hebben als de optie er is.

Reputatie 1

Ben nu toch wel benieuwd wanneer KPN e.e.a open gaat stellen voor de Pixel 5 :) Het voorjaar is toch al begonnen? ;) 

 

 

Mijn 5G-telefoon, Motorola G 5G, staat ook niet in de lijst van KPN, maar werkt voor mij, als Telfort-klant, met een KPN sim-kaart perfect.

Het is alleen een marketing-verhaal, dat als je een mobiel abo neemt, je zogenaamd de 5G-dienst gratis krijgt i.p.v. dat het oorspronkelijk €2,50 zou kosten.

Het is inderdaag gratis, maar kost niet oorspronkelijk € 2,50 en dan een korting van €2,50 er op geven.

Die opmerking kan KPN beter schrappen, want dat is niet de waarheid.

 

5G zogenaamd betalen met 100% korting. 5G staat gewoon standaard aan.

 

Reputatie 1

Mijn 5G-telefoon, Motorola G 5G, staat ook niet in de lijst van KPN, maar werkt voor mij, als Telfort-klant, met een KPN sim-kaart perfect.

Het is alleen een marketing-verhaal, dat als je een mobiel abo neemt, je zogenaamd de 5G-dienst gratis krijgt i.p.v. dat het oorspronkelijk €2,50 zou kosten.

Het is inderdaag gratis, maar kost niet oorspronkelijk € 2,50 en dan een korting van €2,50 er op geven.

Die opmerking kan KPN beter schrappen, want dat is niet de waarheid.

 

5G zogenaamd betalen met 100% korting. 5G staat gewoon standaard aan.

Bedankt voor je reply JanD!

 

Inderdaad marketing technisch klopt het niet, je zou verwachten dat alle 5G telefoons die op het netwerk aangemeld zijn, van 5G gebruik kunnen maken, zeker als je deze reclame/dit bericht ziet.…

 

Heb jij op je Motorola wél 5G ontvangst, of bedoel je dat de telefoon gewoon perfect werkt?

 

Mijn 5G-telefoon, Motorola G 5G, staat ook niet in de lijst van KPN, maar werkt voor mij, als Telfort-klant, met een KPN sim-kaart perfect.

Het is alleen een marketing-verhaal, dat als je een mobiel abo neemt, je zogenaamd de 5G-dienst gratis krijgt i.p.v. dat het oorspronkelijk €2,50 zou kosten.

Het is inderdaag gratis, maar kost niet oorspronkelijk € 2,50 en dan een korting van €2,50 er op geven.

Die opmerking kan KPN beter schrappen, want dat is niet de waarheid.

 

5G zogenaamd betalen met 100% korting. 5G staat gewoon standaard aan.

Bedankt voor je reply JanD!

 

Inderdaad marketing technisch klopt het niet, je zou verwachten dat alle 5G telefoons die op het netwerk aangemeld zijn, van 5G gebruik kunnen maken, zeker als je deze reclame/dit bericht ziet.…

 

Heb jij op je Motorola wél 5G ontvangst, of bedoel je dat de telefoon gewoon perfect werkt?

 

Hallo @Borssie , de telefoon werkt in alle opzichten perfect. In gebieden waar 5G is, slechts 400 meter van mijn huis vandaan heb ik al perfecte 5G. In mijn woonplaats wordt 5G steeds verder uitgebreid.

 

Reputatie 1

Mijn 5G-telefoon, Motorola G 5G, staat ook niet in de lijst van KPN, maar werkt voor mij, als Telfort-klant, met een KPN sim-kaart perfect.

Het is alleen een marketing-verhaal, dat als je een mobiel abo neemt, je zogenaamd de 5G-dienst gratis krijgt i.p.v. dat het oorspronkelijk €2,50 zou kosten.

Het is inderdaag gratis, maar kost niet oorspronkelijk € 2,50 en dan een korting van €2,50 er op geven.

Die opmerking kan KPN beter schrappen, want dat is niet de waarheid.

 

5G zogenaamd betalen met 100% korting. 5G staat gewoon standaard aan.

Bedankt voor je reply JanD!

 

Inderdaad marketing technisch klopt het niet, je zou verwachten dat alle 5G telefoons die op het netwerk aangemeld zijn, van 5G gebruik kunnen maken, zeker als je deze reclame/dit bericht ziet.…

 

Heb jij op je Motorola wél 5G ontvangst, of bedoel je dat de telefoon gewoon perfect werkt?

 

Hallo @Borssie , de telefoon werkt in alle opzichten perfect. In gebieden waar 5G is, slechts 400 meter van mijn huis vandaan heb ik al perfecte 5G. In mijn woonplaats wordt 5G steeds verder uitgebreid.

 

Klinkt goed!

 

Maar dan blijf ik het inderdaad vreemd vinden dat telefoons die, (zoals die van jou) niet genoemd worden, dus tóch 5G ontvangst krijgen. Waarom dan niet bij de Pixel? Puur alleen vanwege het feit dat die niet in NL worden verkocht?? Ik vind het zulke onzin. Die telefoons werken gewoon via 5G. 

 

Ik hoop dat KPN snel met een datum/maand komt waarin aangegeven word dat het allemaal gaat werken. Er werd gezegd voorjaar, maar dat is best een breed begrip....

Mijn 5G-telefoon, Motorola G 5G, staat ook niet in de lijst van KPN, maar werkt voor mij, als Telfort-klant, met een KPN sim-kaart perfect.

Het is alleen een marketing-verhaal, dat als je een mobiel abo neemt, je zogenaamd de 5G-dienst gratis krijgt i.p.v. dat het oorspronkelijk €2,50 zou kosten.

Het is inderdaag gratis, maar kost niet oorspronkelijk € 2,50 en dan een korting van €2,50 er op geven.

Die opmerking kan KPN beter schrappen, want dat is niet de waarheid.

 

5G zogenaamd betalen met 100% korting. 5G staat gewoon standaard aan.

Bedankt voor je reply JanD!

 

Inderdaad marketing technisch klopt het niet, je zou verwachten dat alle 5G telefoons die op het netwerk aangemeld zijn, van 5G gebruik kunnen maken, zeker als je deze reclame/dit bericht ziet.…

 

Heb jij op je Motorola wél 5G ontvangst, of bedoel je dat de telefoon gewoon perfect werkt?

 

Hallo @Borssie , de telefoon werkt in alle opzichten perfect. In gebieden waar 5G is, slechts 400 meter van mijn huis vandaan heb ik al perfecte 5G. In mijn woonplaats wordt 5G steeds verder uitgebreid.

 

Klinkt goed!

 

Maar dan blijf ik het inderdaad vreemd vinden dat telefoons die, (zoals die van jou) niet genoemd worden, dus tóch 5G ontvangst krijgen. Waarom dan niet bij de Pixel? Puur alleen vanwege het feit dat die niet in NL worden verkocht?? Ik vind het zulke onzin. Die telefoons werken gewoon via 5G. 

 

Ik hoop dat KPN snel met een datum/maand komt waarin aangegeven word dat het allemaal gaat werken. Er werd gezegd voorjaar, maar dat is best een breed begrip....

Hallo @Borssie , mijn Motorola is een zogenaamde ‘low-budget’ telefoon. €224 -/- huidige refundactie van Motorola van €50 netto slechts €175. Daar wil KPN zijn vingers niet aan branden denk ik.

 

Reputatie 1

Iemand nog een update? :grin:

Ik heb via de feedback functie op mijn Pixel gevraagd om KPN oftewel operator code 20408 op te nemen in de modem instellingen. Tmobile en vodafone staan daar wel in waarschijnlijk omdat die google FI ondersteunen. Connectie met KPN gaat nu via een wildcard configuratie en daardoor geen enhanced 4G en geen 5G. Hopelijk doet Google er iets mee misschien is er ook actie van KPN nodig richting google.

Reputatie 1

Ik heb via de feedback functie op mijn Pixel gevraagd om KPN oftewel operator code 20408 op te nemen in de modem instellingen. Tmobile en vodafone staan daar wel in waarschijnlijk omdat die google FI ondersteunen. Connectie met KPN gaat nu via een wildcard configuratie en daardoor geen enhanced 4G en geen 5G. Hopelijk doet Google er iets mee misschien is er ook actie van KPN nodig richting google.

 

Bedankt voor je reactie @Paul99 ! Ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen. Zou ik nog iets kunnen doen op het moment of is het gewoon nu simpelweg afwachten?

Ik ben benieuwd of KPN iets doet met onze verzoeken. De nieuwste google pixel toestellen worden inmiddels in Duitsland officieel via retail winkels als media markt en saturn verkocht en zullen, na corona, ook in NL op de netwerken komen via roaming. Die duitse pixel gebruikerskunnen dan mogelijk niet via 4g bellen wanneer ze roamen op KPN. En dit terwijl 4g bellen bij KPN vanaf 2022 de standaard wordt.

 

Reputatie 1

@GecoB heb jij in de tussentijdnog iets vernomen van KPN omtrent 5G mogelijkheden? 😉

Reputatie 1

Nee ik heb er niet meer naar gekeken eerlijk gezegd. Ik zal binnenkort weer even informeren.

Ik heb gister en vandaag contact gehad met KPN. Verder was ik nog niet op de hoogte van deze vraag op dit forum. Ik heb ook een Pixel 5. 

  • Zelf heb ik vaak in de eerste 2-3 dagen van de maand nog langzaam internet als mijn bundel vorige maand is opgegaan, maar mijn nieuwe maand wel is ingegaan. KPN adviseerde mij dat dat zou kunnen verholpen worden door de telefoon opnieuw op te starten. 
  • Verder constateerde wij ook dat het 4G bellen niet werkt bij de pixel 5 met KPN in NL, zoals wordt besproken op een andere vraag op dit forum.
  • Ook heb ik zelf dezelfde ervaring met 5G als andere gebruikers hier. Nog geen 5G verbinding gehad, ook niet binnen de randstad waar KPN aangeeft op hun kaarten dat het te ontvangen is. Het contact van KPN kon inderdaad de telefoon niet vinden en daarom niets zeggen over de compatibiliteit. 

Hallo, ik heb me net met de pixel 5 ingeschreven bij het android 12 beta program en android 12 beta geinstaleerd. Ik heb nu het 5g icoon in mijn scherm.

Dus waarschijnlijk werkt 5g nu wel in android 12.

Reputatie 1

Hallo, ik heb me net met de pixel 5 ingeschreven bij het android 12 beta program en android 12 beta geinstaleerd. Ik heb nu het 5g icoon in mijn scherm.

Dus waarschijnlijk werkt 5g nu wel in android 12.

Hoop alleen toch wel dat het eerder geactiveerd word, ipv dat ik beta software moet installeren om 5G op de Pixel 5 te laten werken. 

Offtopic: Ik gebruik de beta nu op mijn 4 XL en apps werken nog niet al te goed om deze beta op mijn primaire Pixel 5 te draaien

Reputatie 1

Zojuist vernomen op een post van Tweakers dat de Pixel 5 officeel ondersteuning krijgt van 5G in Nederland. Eerst met de publieke Beta van Android 12, maar ook in de versie van Android 11. Er is nog geen datum genoemd. 

 

Bron: 

 

https://tweakers.net/nieuws/181852/google-pixel-smartphones-krijgen-5g-ondersteuning-in-nederland.html

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Yes, het werkt eindelijk. 5G op mijn Pixel5 met gebruik van android12 beta

Reputatie 1

Yes, het werkt eindelijk. 5G op mijn Pixel5 met gebruik van android12 beta

 

offtopic: Hoe stabiel werkt de beta? Ik twijfel nog om deze te installeren op mijn main device namelijk ;) 

Yes, het werkt eindelijk. 5G op mijn Pixel5 met gebruik van android12 beta

Werkt nu ook op jouw Pixel5 met Android 12 beta naast 5G ook nu Vo-LTE oproepen, (HD oproepen)? 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Yes, het werkt eindelijk. 5G op mijn Pixel5 met gebruik van android12 beta

Werkt nu ook op jouw Pixel5 met Android 12 beta naast 5G ook nu Vo-LTE oproepen, (HD oproepen)? 

Ik zie de optie staan "Bellen via 4G”, staat aan.

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Yes, het werkt eindelijk. 5G op mijn Pixel5 met gebruik van android12 beta

 

offtopic: Hoe stabiel werkt de beta? Ik twijfel nog om deze te installeren op mijn main device namelijk ;) 

Het lijkt ook allemaal wat sneller te gaan, bedoel niet door 5G maar door de overall update.

Werkt tot nu toe goed maar ik heb het er net pas op staan dus kan er morgen pas echt iets over zeggen.

Alleen de ABNAMRO app werkt niet zover ik heb kunnen testen.

 

Ook Ik heb Android 12 beta geïnstalleerd. Ik kan bevestigen dat 5G het doet en ook spraak via 4G (volte).

 

Wat de stabiliteit betreft: Bij mij crashten verschillende apps meteen bij het opstarten, onder andere ABN AMRO en Sonos. Bij alle apps, behalve die van ABN AMRO, heb ik het probleem kunnen oplossen door de apps te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.

 

De abn-amro app is de enige die ik heb, die niet wil werken.

Yes, het werkt eindelijk. 5G op mijn Pixel5 met gebruik van android12 beta

Werkt nu ook op jouw Pixel5 met Android 12 beta naast 5G ook nu Vo-LTE oproepen, (HD oproepen)? 

Ik zie de optie staan "Bellen via 4G”, staat aan.

 

 

 

Maar stond die optie bellen via 4G eerst uit voordat je android 12 beta had? 

Reputatie 3
Badge +1

Yes, het werkt eindelijk. 5G op mijn Pixel5 met gebruik van android12 beta

Werkt nu ook op jouw Pixel5 met Android 12 beta naast 5G ook nu Vo-LTE oproepen, (HD oproepen)? 

Ik zie de optie staan "Bellen via 4G”, staat aan.

 

 

 

Maar stond die optie bellen via 4G eerst uit voordat je android 12 beta had? 

volgens mij wel (kon je niet kiezen)