Beantwoord

puk code oude telefoon

  • 1 November 2019
  • 6 reacties
  • 1265 keer bekeken

Ik heb een oude telefoon in gebruik voor mijn dochter (alleen op WiFi)

ze heeft op allerlei knopjes gedrukt waardoor ik nu de puk code in moet vullen. 
Maar die weet ik niet meer. Ik heb voor het nummer gekeken op de simkaart die erin zit maar die pakt hij niet met het online aanvragen.

Ik ben destijds overgestapt op een ander merk telefoon dus heb zelf een andere Sim kaart (wel zelfde nummer)

 

iemand een idee wat ik moet doen?

al een aantal geprobeerd kpn te bellen maar de wachttijd is belachelijk lang dat ik daar geen zin heb om op te wachten :)

icon

Beste antwoord door Lisette1986 1 November 2019, 16:59

Bekijk origineel

6 reacties

Ik ben destijds overgestapt op een ander merk telefoon dus heb zelf een andere Sim kaart (wel zelfde nummer)

Ah, dan zal de simkaart in je dochters phone het NIET doen op het mobiele netwerk. Daar heeft ze nooit mee kunnen bellen, toch? Want je kunt maar één simkaart op één nummer in gebruik hebben.
Die oude sim was qua netwerk dus toch al vervallen en zal dus ook de puk niet meer op te vragen zijn. De sim zit gewoon niet meer in het systeem/administratie.

Dus: handigst is een nieuwe prepaid-sim voor dat toestel aan te schaffen. Dan kun je er weer mee verder.

Voor veel toestellen is niet eens een sim nodig als je alleen wifi gebruikt en er niet mee belt/sms't.

Bedankt voor je reactie Peter!

ik was er even vergeten bij te melden dat mijn dochter 5 is en ze het enkel gebruikt op de WiFi om een filmpje te kijken 

 

tot voorkort kon ik dus gewoon inloggen met mijn wachtwoord. Maar nu moet ik een PUK code invullen waar ik geen idee van heb waar ik dit kan vinden.

Ik heb de kaart waar hij uitgedrukt ook niet meer. Tenminste deze zit niet in het doosje van deze telefoon. (Wellicht heb ik deze ook uit de telefoon daarvoor?)

Reputatie 7
Badge +21

@Lisette1986 en wat als je de simkaart er gewoon uithaalt? Dan kan er ook niet meer om de pukcode gevraagd worden. Als ze alleen WiFi gebruikt, is de simkaart volledig overbodig.

@Lisette1986en wat als je de simkaart er gewoon uithaalt? Dan kan er ook niet meer om de pukcode gevraagd worden. Als je alleen WiFi gebruikt, is de simkaart volledig overbodig.

EXACT!

Dat het zo’n simpele oplossing zou zijn haha! En dat ik daar zelf niet aan heb gedacht zeg....

bedankt @RBxx! Hij doet het inderdaad weer!

Change PIN Lock your SIM card with a PIN (personal identification number) to require an identification code for phone calls and cellular-data usage. To unblock your SIM card, you will need to use something called a PUK (Personal Unblocking Key). - ** 04 *, then enter the PIN old, and twice a new PIN.
Change PIN2 - ** 042 *, then enter the old The PIN2, and twice the new PIN2.
Unlock SIM-card (PIN) - ** 05 * then enter the PUK and new PIN twice
Unlock SIM-card (PIN2) - ** 052 *, then enter the PUK2 and new PIN2 twice

https://mobilespecs.net/phone/codes/Nokia/Nokia_800_Tough.html

Reageer