Vraag

Samsung A52 geeft Melding 'geen sim'

  • 4 July 2023
  • 6 reacties
  • 193 keer bekeken

Na de laatste Android/Samsung update op 3 juli 2023 geeft de Samsung A52 melding dat deze 'geen sim' kan lezen. Harde reset, netwerkinstellingen resetten, vliegtuig, enz. Allemaal geprobeerd. Simkaart wordt herkend n toestel, maar kan niet meer zelf netwerk kiezen. Simkaart doet het in een ander toestel. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Bart-kpn Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je toestel na de update geen netwerk meer wil kiezen. 

Ik begrijp dat je toestel de sim dus wel accepteert maar dat er geen netwerk geselecteerd kan worden. 

Blijft er dan gezocht worden naar een netwerk? En krijg je ook iets van een melding in beeld? 

Hoi Rutger,

 

Simkaart wordt wel geaccepteerd. Ik moet de pincode invoeren om deze te ontgrendelen en de simkaart is ook zichtbaar bij simbeheer. 

 

Er wordt niet gezocht naar een netwerk en krijg ook geen andere melding, behalve 'geen sim' boven in beeld (+ een icoontje van geen netwerk). Simslot 1 of 2 maakt ook niks uit.

Ik kan ook geen andere netwerkmodus kiezen bij mobiele netwerken.

Reputatie 7
Badge +15

@Bart-kpn Heel bijzonder. 

Ik kan op dit moment niet verklaren waarom het toestel dit aangeeft. 

Heb je een KPN winkel in je omgeving? Want dan zou ik adviseren om even met het toestel langs een winkel te gaan. 

Is er ook een mogelijkheid om te simkaart te testen in een ander toestel? En werkt de simkaart daarin dan wel goed? 

Dank voor de reactie en oplossingsrichtingen, maar ook dat allemaal al gedaan. De simkaart werkt in een ander toestel en een andere simkaart in de A52 geeft hetzelfde probleem.

 

Aangezien de garantie verlopen is inmiddels maar een nieuw toestel aangeschaft. 

Reputatie 7
Badge +15

@Bart-kpn Wat ik nog wel zou willen adviseren is om het probleem toch te melden bij Samsung. 

Gezien het probleem zich voordoet sinds de laatste update. Wellicht dat zij het met een nieuwe update weer kunnen oplossen. 

En dat je dan aan de A52 wellicht nog een mooi reservetoestel hebt :)

Dank voor de tip. Had ik ook al gedaan, maar daar nog steeds geen reactie van gehad. Wie weet komt het nog een keer goed.Â