Beantwoord

Samsung A52s geeft aan dat pincode incorrect is, nu kom ik helemaal niet meer in mijn telefoon

  • 29 February 2024
  • 13 reacties
  • 118 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Mijn A52s was wat traag en toen heb ik hem opnieuw opgestart. Hij vraagt dan uiteraard om de pincode. Ik heb 2 kaartjes erin en ik gaf mijn pincodes in. Tot mijn verbazing zegt hij dat ze onjuist zijn. Nog een keer geprobeerdĀ en nog een keer en uiteindelijk wel 18 keer geprobeerd en de vraag naar de pukcode kwam maar niet. Zat al op 2 uur wachten tot een nieuwe poging. Je gaat dan zo twijfelen aan jezelf, maar ik wist 100% zeker dat ik de goede pincodes had. KPN gebeld en uiteindelijk maar nieuwe simkaarten aangevraagd.

Valt me daarna in dat ik de simkaartjes eens ga uitproberen in een andere telefoon (ondanks blokkade van KPN want ik heb nieuwe aangevraagd) en daar doen ze het gewoon met mijn pincode.

Nu heb ik dus het probleem dat ik niet meer in mijn telefoon kom omdat de A52s met scherm aanzetten en met een harde reset om de pincode van de simkaart blijft vragen terwijl deze er niet inzitten en dus ook de juiste pincodes niet accepteert.Ā Ik kan dus he-le-maal niet in mijn telefoon.Ā 

Iemand enig idee wat te doen??

Groetjes Monique

icon

Beste antwoord door Monique-1971 1 March 2024, 18:35

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Monique-1971Ā 
Als ik je goed begrijp heb je al een nieuwe simkaart aangevraagd.
Stop die er in en gebruik de standaard pin 0000 (4x nul)

Daarna kun je deze pincode weer veranderen in je eigen pincode.

Reputatie 1

HoiĀ @Monique-1971Ā 
Als ik je goed begrijp heb je al een nieuwe simkaart aangevraagd.
Stop die er in en gebruik de standaard pin 0000 (4x nul)

Daarna kun je deze pincode weer veranderen in je eigen pincode.

Hoi, nee ik heb mijn oude simkaartjes nog en die blijken nog te werken.

Het gaat om mijn toestel waar nu geen simkaartjes inzitten, maar het toestel blijft toch de pincodeĀ vragen ondanks dat er geen simkaartjes inzitten.Ā Ik krijg het toestel niet opgestart zonder simkaart wat normaal wel altijd zou moeten kunnen.

Reputatie 7
Badge +21

Dan lijkt me een reset de juiste oplossing, of anders terugzetten naar fabrieksinstellingen (Je bent dan wel alle gegevens kwijt) maar ik ken de Samsung niet, dus 'kan je niet vertellen hoe dat met een Samsung moet...

Reputatie 1

Hoi,

Mijn A52s was wat traag en toen heb ik hem opnieuw opgestart. Hij vraagt dan uiteraard om de pincode. Ik heb 2 kaartjes erin en ik gaf mijn pincodes in. Tot mijn verbazing zegt hij dat ze onjuist zijn. Nog een keer geprobeerdĀ en nog een keer en uiteindelijk wel 18 keer geprobeerd en de vraag naar de pukcode kwam maar niet. Zat al op 2 uur wachten tot een nieuwe poging. Je gaat dan zo twijfelen aan jezelf, maar ik wist 100% zeker dat ik de goede pincodes had. KPN gebeld en uiteindelijk maar nieuwe simkaarten aangevraagd.

Valt me daarna in dat ik de simkaartjes eens ga uitproberen in een andere telefoon (ondanks blokkade van KPN want ik heb nieuwe aangevraagd) en daar doen ze het gewoon met mijn pincode.

Nu heb ik dus het probleem dat ik niet meer in mijn telefoon kom omdat de A52s met scherm aanzetten en met een harde reset om de pincode van de simkaart blijft vragen terwijl deze er niet inzitten en dus ook de juiste pincodes niet accepteert.Ā Ik kan dus he-le-maal niet in mijn telefoon.Ā 

Iemand enig idee wat te doen??

Groetjes Monique

De vraag van mij in het topic is veranderd helaas. Mijn vraag staat omschreven in de tekst.

Hier gaat het om:

Nu heb ik dus het probleem dat ik niet meer in mijn telefoon kom omdat de A52s met scherm aanzetten en met een harde reset om de pincode van de simkaart blijft vragen terwijl deze er niet inzitten en dus ook de juiste pincodes niet accepteert.Ā Ik kan dus he-le-maal niet in mijn telefoon.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

Zonder SIM kaartje toestel starten en pincode 0000 (toestel pin code) invoeren, dan zou het moeten werken

Reputatie 1

Zonder SIM kaartje toestel starten en pincode 0000 (toestel pin code) invoeren, dan zou het moeten werken

Dat dacht ik ook, maar helaas. Toch bedankt voor je antwoord

Behalve een pincode voor de simkaart, bestaat er ook een pincode of een andere inlogmethodeĀ voor de telefoon zelf, die had je in moeten voeren.

Als je die niet meer weet, even de handleiding van het toestel of de helpdesk van de fabrikant raadplegen hoe weer in het toestel te komen @Monique-1971Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Monique-1971, wat rot dit! Probeer deze stappen eens? Die komen van de website van Samsung. Het is wel mogelijk dat je dan alles kwijt bent wat er op je toestel staat :(.

Reputatie 7
Badge +24

Behalve een pincode voor de simkaart, bestaat er ook een pincode of een andere inlogmethodeĀ voor de telefoon zelf, die had je in moeten voeren.

Maar met een reset naar fabrieksinstellingen zou die weg moeten wezen.

Er zitten nu geen simkaarten in.

Het is dus de pincodeĀ van de telefoon. Mogelijk opgegeven bij de eerste installatie.Ā 

Weet je die ook niet meer?

Reputatie 1

Er zitten nu geen simkaarten in.

Het is dus de pincodeĀ van de telefoon. Mogelijk opgegeven bij de eerste installatie.Ā 

Weet je die ook niet meer?

Ik had een nieuwe beveiliging ingesteld met vingerafdruk. Dat was voor mij de eerste keer. Ook de eerste keer dat ik de telefoon opnieuw had opgestart met als beveiliging de vingerafdruk. Als de vingerafdruk het een keer niet zou doen dan moet je een pincode ingeven als back-up. Dat was de pincode die ik moest invoerenā€¦.wist ik veelĀ šŸ˜Š. Toch bedankt allemaal voor de reacties. Fijn weekendĀ 

Reputatie 7
Badge +24

Even voor de duidelijkheid: het is nu opgelost?Ā 

Reputatie 1

Even voor de duidelijkheid: het is nu opgelost?Ā 

Ja het is gelukkig opgelostĀ šŸ˜ƒ

Reageer