Beantwoord

Schermaanraking iPhone 12 werkt niet meer

  • 29 November 2023
  • 7 reacties
  • 85 keer bekeken

ik denk dat alles op i[phone werkt maar kan het niet openen met veeg omhoog om te openen.

schermaanraking werkt niet

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 29 November 2023, 14:01

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Welkom op het Forum van KPN @bieze005 

Vervelend dat het scherm van jouw iPhone niet meer reageert, als je hem wilt openen door met je vinger omhoog te vegen.

De kans is groot dat het scherm is vastgelopen, en daardoor niet meer reageert.
Uiteraard is daar een oplossing voor, om dit probleem te verhelpen.

Als je op de volgende link klikt, kom je op een speciale Apple pagina, waarop in stappen wordt uitgelegd hoe je dit probleem kunt oplossen:

Als je iPhone niet kan worden ingeschakeld of is vastgelopen

Laat even weten, of je hiermee het probleem hebt kunnen oplossen.

beste Michel

deze handelingen doe ik maar kan tsl niet uitschakelen want de veegfunctie werkt niet. bij indrukken van de knoppen gaat hij over om de noodnummer te bellen. kan tsl ook niet uitzetten want vegen omhoog gaat niet en ook bij uitzetten niet. aanraking van scherm doet hij niets.

heb gradatie want tsl is nog geen jaar oud  bij melden vraagt hij om gegevens in het tsl en die kan ik niet openen.

 wat nu ….

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @bieze005 

Heel vervelend, dat het ook niet wilt lukken met het stappenplan van Apple zelf.
Ik denk dat er dan een defect in jouw iPhone zit, waardoor het scherm nergens meer op reageert.
In dat geval kun je het beste met het aankoopbewijs, langs de winkel gaan waar je jouw iPhone hebt gekocht, en daar het probleem bespreekbaar maken.
Ook kan er dan gelijk meegekeken worden.

Ik acht de kans redelijk aanwezig, dat je iPhone dan ter reparatie zal worden aangeboden aan reparatie bedrijf, die bevoegd is om namens Apple deze reparaties te mogen uitvoeren.

Je zou ook nog langs een Amac Store kunnen gaan bij jouw in de omgeving, daar werken voornamelijk medewerkers die trainingen (volgens de richtlijnen vanuit Apple) hebben gehad over alle Apple producten, en vaak problemen in de winkel kunnen oplossen.

Maar via het forum houdt het nu wel op, aangezien het echt een probleem of een defect is binnen in jouw iPhone zelf.

Laat wel even weten, hoe het is afgelopen in de winkel.

heb tsl online gekocht bij kpn met een abonnement. daar zegt men dat ik twee jaar garantie heb op het tsl. maar hoe kan ik dit aantonen? hebben zij ook de geven van de aankoop via mijn nota? kan geen geven aan die in het tsl zetten omdat ik dus dat probleem heb om te openen .

 zie wel regelmatig allebei berichten binnen komen maar bij aanraking dus doet het niets . echt scherm defect?

hartelijk dank voor je reactie en advies. maar moet op de een of andere manier toch informatie op kunnen vragen hoe te handelen bij kpn ?

gr jan 

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @bieze005 

Bedankt voor je nieuwe informatie.

Als je de iPhone via de webshop van KPN hebt besteld, heb je daarvan ook de aankoopbon via de e-mail ontvangen, in de meeste gevallen op de dag van aankoop.
Dus ik adviseer je daarom ook, om even je mailbox (vanachter een gewone PC of Laptop) te gaan doorzoeken, of je de aankoopbon in een KPN mail nog kunt vinden.
Hij is eventueel ook nog opvraagbaar via Mijn Bestelling (maar dan moet je nog wel het bestelnummer kunnen achterhalen).

Daarnaast kun je met jouw defecte iPhone langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt te gaan, daar hebben ze ook al jouw gegevens bij de hand in het KPN systeem, en kunnen ze ook zien dat jij de iPhone bij KPN hebt gekocht.

De KPN Winkel is dus de plek om met jouw defecte iPhone naar toe te gaan, maar je zou de iPhone ook zelf online ter reparatie kunnen aanbieden, via deze pagina voor reparatie

Als je liever langs de KPN winkel wilt, neem dan wel een geldige legitimatiebewijs mee!
Want daar wordt om gevraagd door de medewerker.

MVG,
Michel

Michel

heb nog eens geprobeerd om tsl uit te zetten. Met eerst effe de volumeknop hoog en daarna laag even inte drukken en daar na de aanknop vast te houden ging mijn tal uit. Opstart weer gedaan en na deze reset werkt alles weer. Vermoedelijk was een up date de oorzaak . Gr Jan 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi Jan,

Dat doet mij goed 👍🏻 om te horen!
Fijn dat je het zelf hebt kunnen oplossen, en nu dus weer probleemloos gebruik kunt maken van je iPhone.

Dat scheelt weer een wandeling of fietstocht naar de KPN Winkel, of het opsturen per pakketpost voor een reparatie.

Wat nu exact het probleem was, kom je nooit 100% achter, maar een vastgelopen update is in dit geval zeker mogelijk geweest.

Reageer