Beantwoord

Telefoon in winkel Haarlem, hoe krijg ik die terug

  • 15 April 2020
  • 33 reacties
  • 608 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Bij een vervangend toestel geldt in de basis dat deze komt met een garantie van 6 maanden, of de resterende fabrieksgarantie van het originele toestel als die langer is. Ik ga ervan uit dat het in deze situatie hetzelfde werkt. Ga ik nog even navragen hoe het zit met bewijs daarvan en hoe het dan werkt qua laten nakijken.

Reputatie 1
Badge

@Erik_ dankjewel voor je snelle (re)actie weer!

het was een nieuwe iphone Xr dus is er iphone garantie van 1 jaar. Ik heb echter dus helemaal geen “bewijs” dat ik de telefoon per begin Mei 2020 in mijn bezit heb. Graag hoor ik daarover van je.

Groet

dsniël

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb het uitgezet bij de relevante mensen, Daniel. Het voorlopige bericht dat ik terugkreeg is de verwachting dat er gewoon 2 jaar garantie op zit*. Maar we wachten nog even op bevestiging daarvan vanuit Teleplan. En zij moeten ook antwoord geven op het verzoek om een bewijs. Ik verwacht daar deze week uitsluitsel over.

 

* Bij iPhones geldt dat wij dat 2e jaar aan garantie dan op ons nemen omdat wetgeving in Nederland 2 jaar fabrieksgarantie geeft

Reputatie 7
Badge +30

Er zit inderdaad gewoon 2 jaar garantie op het toestel, @BartenTolhuijsen. Ik ga dan ook een vervangend garantiebewijs voor je aanmaken. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met het imeinummer van dit nieuwe toestel en de datum dat je hem hebt ontvangen? Dit mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’ waar nu nog de info van het oude toestel staat. Laat even weten als je dit gedaan hebt, dan zorg ik dat je daarna zo snel mogelijk per mail het nieuwe bewijs ontvangt.

Reputatie 1
Badge

@Erik_ ga ik doen!

alvast/opnieuw bedankt

Reputatie 1
Badge

gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Top, dank je. Dan heb ik bij dezen het vervangende aankoopbewijs/garantiebewijs aangemaakt en zojuist naar je verstuurd :)

Reputatie 1
Badge

Veel dank