Beantwoord

Toestel functioneerde snel niet goed meer en onduidelijk waar ik heen moet voor reparatie

  • 29 March 2024
  • 1 reactie
  • 23 keer bekeken

op 14 maart een telefoon gekocht. als nieuwe klant. na 12 dagen begon de telefoon gebreken te vertonen ( binnen de 14 dagen bedenktijd). de telefoon heeft continu een storing en maakt een brommend geluid zonder dat er apps open staan. ik was er gewoon echt niet tevreden over. ik ben hiermee naar de winkel gegaan en zonder te kijken of iets werd ik gelijk doorgestuurd naar de klantenservice. hun stuurde mij weer terug naar de winkel. uiteindelijk ben ik vandaag voor de 3e keer in de winkel geweest, dus 3 dagen achter elkaar in de winkel geweest ( 15 dagen na aankoop). en nu werd er heel bijdehand gezegd “ja maar mevrouw, het valt nu niet meer binnen de bedenktijd”. heel gefrustreerd weer met de klantenservice gebeld om dan toch maar de telefoon op te sturen voor een reparatie of iets. en dan wordt er gezegd “ja maar dan moet je contact op nemen met het bedrijf van het telefoonmerk zelf” nu adverteert KPN heel duidelijk met:

 

“Wij garanderen bij juist gebruik een goede werking van je aankoop. Functioneert je aankoop niet naar behoren, dan zal KPN deze in beginsel kosteloos repareren en/of vervangen. De goede werking wordt volgens het consumentenrecht gegarandeerd gedurende 2 jaar na de aankoopdatum.”

 

waarom neemt KPN mijn probleem niet serieus? en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd? alles om geld te verdienen? want ik had gewoon recht binnen die 14 dagen bedenktijd.

 

hopelijk kan dit nog netjes worden opgelost want vind dit alles behalve netjes.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 1 April 2024, 16:56

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Hoi, welkom hier. Dit klinkt alsof het zeker een stuk duidelijker had gekund. 

 

Eerst even hoe het zit met annuleren en repareren. 

Annuleren:

Vanaf het moment dat je het toestel hebt ontvangen, heb je 14 dagen annuleringstermijn. Die termijn eindigt aan het einde van de 14e dag. Dus, als jij op 14 maart het toestel gekocht hebt, dan loopt jouw annuleringstermijn tot en met 28 maart 23:59. Binnen die termijn kun je altijd annuleren, en hoef je daar ook geen reden voor te geven.

Heb je het toestel in een KPN winkel gekocht? Dan moet annulering ook in de winkel gedaan worden, je levert daar dan ter plekke het toestel in. 

Heb je het toestel aan huis geleverd gekregen? Dan zit daar een retourformulier bij, of kun je deze vinden in de bestelstatus omgeving. Die vul je volledig in en stuur je samen met het toestel naar ons terug. Na ontvangst van het toestel wordt de boel geannuleerd.

 

Repareren:

Je hebt twee jaar fabrieksgarantie op je toestel. Omdat je het toestel via ons gekocht hebt, kan ook via ons een reparatie aangevraagd worden. Hiervoor hebben wij een Reparatie Portaal. Kies daar voor Toestel laten repareren, en vul dat formulier in. Stuur daarna je toestel en alle gevraagde documenten op. Of, ga hiervoor naar de KPN Winkel. De collega's daar kunnen ook een reparatie aanmelden. Je laat je toestel dan achter in de winkel en hij wordt vanuit daar opgestuurd voor reparatie. 

Je kunt via het Reparatie Portaal de status van de reparatie bijhouden. 

 

 

Jij bent nu technisch gezien buiten annuleringstermijn. Als je wel zou willen annuleren, dan kun je proberen telefonisch contact op te nemen met onze opzegafdeling om te kijken of in dit geval een uitzondering gemaakt kan worden. Bel daarvoor tijdens kantooruren met 0800-0402 (gratis) en vraag om de opzegafdeling. Ik kan niet garanderen dat dit ook daadwerkelijk kan.

De kortste klap lijkt me dan ook dat je het toestel toch opstuurt voor reparatie, of dit in de KPN winkel laat doen. Mocht je kiezen voor de winkel, en je loopt daar toch tegen problemen aan, laat het weten. 

Reageer