Wat vind jij van de Apple iPhone 15 (Pro Max), Watches en Airpods aankondiging?

  • 12 September 2023
  • 8 reacties
  • 183 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Hoi!

Ik keek zelf al een tijdje uit naar de aankondiging van de iPhone 15 en vanavond was het dan zo ver! De iPhone 15, Apple Watch Series 9 & Ultra 2 én nieuwe AirPods Pro zijn aangekondigd. Ik ben erg benieuwd hoe jullie kijken naar de aankondigingen.

Zelf ben ik het meest verrast met de AirPods Pro, want kom op: vernieuwd, verbeterd én goedkoper klinkt al lekker. Ik ben zelf al een tijd aan het nadenken om AirPods Pro te kopen, wellicht dat ik dat wel eens ga doen.

Betreft de iPhone 15 (Pro) ben ik iets minder enthousiast, maar dat komt wellicht omdat de vernieuwingen vergeleken de iPhone 14 Pro Max minimaal zijn. Ik ben verder geen fanatieke fotograaf, waardoor de kleine updates in de camera (voor mij) niet bijzonder genoeg zijn om te upgraden.

Wel ben ik blij dat ze eindelijk naar USB-C gaan, wat hopelijk ook wat minder “koop-ik-wel-een-goede-iphone-kabel” stress bezorgd.

 

Wat vinden jullie van de aankondigingen? Gaan jullie pre orderen 15 augustus? Waarom wel, waarom niet? Ben benieuwd!

 

Prijzen:

iPhone 15 vanaf 969 euro

iPhone 15 Plus vanaf 1119 euro

iPhone 15 Pro vanaf 1229 euro

iPhone 15 Pro Max vanaf 1479 euro

 

Paul van KPN 7 maanden geleden

Voor de volledigheid ons levertijden topic mocht iemand hier belanden en daar vragen over hebben:

 

Ik heb 'm toch maar alvast besteld. Nu eens kijken wanneer ‘ie daadwerkelijk geleverd gaat worden. Ik weet hoe die dingen kunnen gaan😅

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben vroeger Apple Master geweest en ben eerlijk gezegd best Apple minded. Heb nu nog een Watch 5 44mm, iPhone 14 pro Max i.c.m. de 1e generatie AirPods Pro.

 

Ik moet even kijken wat me huidige telefoon doet als ik hem inruil, ik zou best graag van Lightning afstappen maar denk niet dat me dat zo veel waard is. Heb speciaal 512gb genomen zodat ik er lang mee kan doen.

Waar ik wel zeker van ben is dat er nieuwe AirPods Pro in huis komen, evenals de Watch Ultra 2 welke 100% carbon neutraal is. Er komen weer duren tijden aan :)

Reputatie 7

Met alle respect maar €899,- voor een "horloge"?

Weet jij hoeveel van die prijs je betaalt voor de naam "Apple" en hoeveel voor de productie, functionaliteit en innovatieve impact van zo'n Watch Ultra 2?

Reputatie 7
Badge +25

Betreft de iPhone 15 (Pro) ben ik iets minder enthousiast, maar dat komt wellicht omdat de vernieuwingen vergeleken de iPhone 14 Pro Max minimaal zijn. Ik ben verder geen fanatieke fotograaf, waardoor de kleine updates in de camera (voor mij) niet bijzonder genoeg zijn om te upgraden.

Ik heb nu nog een iPhone X die aan vervanging toe is, en in vergelijking met dat model is de upgrade natuurlijk wel aanzienlijk. Pre-orderen doe ik dan weer niet. Ik wacht even af tot de initiële “gekte” eraf is, en dan bestel ik 'm.

Afgezien van de telefoon ben ik al een tijdje afgestapt van Apple apparatuur.  

Reputatie 6
Badge +8

Met alle respect maar €899,- voor een "horloge"?

Weet jij hoeveel van die prijs je betaalt voor de naam "Apple" en hoeveel voor de productie, functionaliteit en innovatieve impact van zo'n Watch Ultra 2?

Het is idd echt hoop geld. Heb zelf met Black Friday paar jaar terug een watch gekocht, maar ik draag nooit horloges (vind het maar irritant zitten), en dat veranderde met de watch niet. (dom van mij) Maar het kan wel handig zijn en heeft best bijzondere functies. Mijne heeft een nieuw leven via marktplaats gekregen haha.

 

Ik heb nu nog een iPhone X die aan vervanging toe is, en in vergelijking met dat model is de upgrade natuurlijk wel aanzienlijk.

Ik ben vorig jaar van de XR naar de 14 gegaan, was ik ook wel aan toe. Alleen al het scherm is zo’n verschil. Denk dat je met USB-C nu al helemaal wel een mooie upgrade te pakken zou hebben.

 

Afgezien van de telefoon ben ik al een tijdje afgestapt van Apple apparatuur.  

Hier ook! Met trots een Apple iPhone fan, maar zit verder toch echt op een Windows PC. Alleen grafisch designers hebben wat mij betreft een gedoogbeleid voor een mac haha

 

Reputatie 7
Badge +12

Met alle respect maar €899,- voor een "horloge"?

Weet jij hoeveel van die prijs je betaalt voor de naam "Apple" en hoeveel voor de productie, functionaliteit en innovatieve impact van zo'n Watch Ultra 2?

Met de watch 5 heb ik nu 4 jaar gedaan, de ultra is wat duurzamer en met de grotere batterij zal hij langer mee gaan. Dus uitgesmeerd over 5 jaar is het dan 13 euro per maand. Iets wat ik erg aantrekkelijk vindt. Hetzelfde met de oortjes, die heb ik nu ook sinds release van 2019, en deze zijn uiteraard een stuk goedkoper.

Is het duur? Ja, apple weet het goed te vragen en je betaald misschien wel 50% voor het merk. Tegelijkertijd ben ik groot fan van hun kernwaarde en onder de indruk welke stappen ze zetten om zetten omtrent hun klimaatbeleid. En ja ik weet ook dat dat marketing is. 

Verder vindt ik oprecht dat Apple superieur is aan al hun concurrentie, het werkt gewoon altijd en onwijs soepel met elkaar en standalone.

Reputatie 7
Badge +25

Voor de volledigheid ons levertijden topic mocht iemand hier belanden en daar vragen over hebben:

 

Ik heb 'm toch maar alvast besteld. Nu eens kijken wanneer ‘ie daadwerkelijk geleverd gaat worden. Ik weet hoe die dingen kunnen gaan😅

Reputatie 4
Badge +2

Behalve de iPhone 3Gs en de iPhone XS heb ik alle iPhones gehad en ik heb de iPhone 15 Pro Max ook weer besteld. Net als voorgaande jaren verkoop ik m’n 1 jaar oude iPhone weer voor een goede prijs waardoor het qua kosten best meevalt.

Ik ben erg benieuwd hoe de 5x zoom is, en of het veel uitmaakt t.o.v. de 3x op de 14 Pro Max. USB-C is ook erg fijn, m’n iPad en MacBook Pro hebben dit ook zodat ik straks 1 kabel kan gebruiken.

 

Zelf ben ik het meest verrast met de AirPods Pro, want kom op: vernieuwd, verbeterd én goedkoper klinkt al lekker. Ik ben zelf al een tijd aan het nadenken om AirPods Pro te kopen, wellicht dat ik dat wel eens ga doen.

 

Afgezien van de USB-C poort is de AirPods Pro 2 niet echt anders dan de versie met lightning. Adaptieve audio heb ik met de komst van iOS 17 nu ook op mijn AirPods Pro 2. 

 

Reputatie 7
Badge +25

*Met het risico een domme vraag te stellen*

Kan ik dan ook zonder probleem mijn laptop (niet Apple, wel USB-C) m'n iPhone opladen? Maakt verder niet uit wat het aantal WATT etc. is?

Jullie weten dit vast.