Beantwoord

Aanpassing/verwijderen gidsvermelding

  • 16 February 2020
  • 16 reacties
  • 1374 keer bekeken

Reputatie 2

Wat ik heb begrepen is dat KPN mijn telefoonnummer en adres gegevens open stelt voor derde. Hiermee bedoel ik telefoonboek.nl, detelefoongids.nl en velen meer.

Het is een hele operatie om mijn vaste nummer met adres gegevens te laten verwijderen. Kpn zegt dat dit door de desbetreffende bedrijf gedaan moet worden en het bedrijf zegt dat KPN administatief dit moet regelen.

Kortom ik raak geïrriteerd omdat het allemaal weer zo moeilijk moet gaan.

Wat is de procedure om dit in orde te krijgen????

 

Peter

icon

Beste antwoord door RBxx 16 February 2020, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Cararra 

Daar is een centrale plaats voor: https://www.mijnnummervermelding.nl/

Via mijnnummervermelding.nl kunt u inzien of uw gegevens door uw telecomaanbieder worden verstrekt aan telefoongidsen en nummerinformatiediensten. U kunt hier ook uw voorkeuren wijzigen. 

Reputatie 2

Dank voor je reactie.

Is reeds gecontroleerd. 

Mvg, Cararra

Reputatie 7

Dank voor je reactie.

Is reeds gecontroleerd. 

Mvg, Cararra

En heb je het ook naar jouw wens kunnen instellen?

Reputatie 2

Het is nog steeds zichtbaar in telefoonboek.nl

Dus wel naar wens ingevuld, maar het resultaat blijft uit

Reputatie 7
Badge +21

Het is nog steeds zichtbaar in telefoonboek.nl

Dus wel naar wens ingevuld, maar het resultaat blijft uit


Hoe lang geleden? Er is verwerkingstijd, nodig om het overal door te geven en aan te passen.

Reputatie 2

Oké, dan zal ik daarop wachten. Het is afgelopen vrijdag in oveeg met een medewerker " geregeld".

In ieder geval allen bedankt voor de reacties

Mvg, Cararra 

Reputatie 2

Overleg

Reputatie 7

En wat vermeldt die site dan nu over dat telefoonnummer?

Reputatie 2

Vaste telefoonnummer en adresgegevens

Reputatie 7

Vaste telefoonnummer en adresgegevens

En verder?

 

Via mijnnummervermelding zou je het moeten kunnen aanpassen bij detelefoongids.nl, telefoonboek.nl en infobel.com/nl. Dat zijn resp. de online gidsen van de 3 bedrijven hieronder vermeld.

Toen ik verhuisd was, was het bij detelefoongids.nl binnen 10 dagen het nieuwe adres. Overige gidsen duurden soms meer dan een jaar!

Maar alle overigen hebben ook een eigen meldpunt. Kijk dus even op de site van telefoonboek.nl hoe je je gegevens daar (versneld) kunt laten aanpassen.

Reputatie 7
Badge +21

Volgens https://mijnnummervermelding.nl/

Namens telecomaanbieders worden vermeldingen aan de volgende organisaties verstrekt.

Online gidsen:

  • DTG B.V.
  • Telefoonboek B.V.
  • Kapitol S.A.

Nummerinformatiediensten:

  • KPN B.V.
  • Voice Data Bridge B.V.
  • Telefoonboek B.V.
  • KLNT IT Service B.V.

Er staat alleen niets over de verwerkingstijd….

Jaren geleden was het aanpassing of hoe dan ook een (juiste) vermelding krijgen een kafkaiaans gebeuren wat ik toentertijd heb opgegeven om nog meer ergernis te voorkomen.

Maar, in mijn ervaring van een tijdje terug is de aanpassing via mijnnummervermelding.nl in detelefoongids.nl direct zichtbaar.

Hier wat eerdere berichten er over op dit forum, zie ook link daar weer in.

https://forum.kpn.com/internet-9/gidsvermelding-verwijderen-472659#post759809

 

Reputatie 2

Dank jullie wel voor de feedback

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Cararra welkom op het forum! Ik hoop dat de gidsen de wijzigingen snel verwerkt hebben!

 

Reputatie 2

We wachten het even af, Dank.