Beantwoord

Antwoordapparaat instellen

  • 2 April 2020
  • 2 reacties
  • 758 keer bekeken

Ik wil dat bellers op mijn vaste telefoon de boodschap krijgen dat ze me mobiel moeten bellen (“einde bericht”). Ik had een voicemail tekst ingesproken maar daarop konden bellers nog steeds een bericht inspreken, wat ik niet wil. Vervolgens heb ik in het menu “berichten” iets veranderd en iemand die nu belt hoort dat ik voicemail niet heb ingeschakeld en de verbinding nu verbroken wordt.

Hoe stel ik een bericht voor bellers in, zonder de mogelijkheid om in te spreken?

icon

Beste antwoord door PeterG 2 April 2020, 12:46

Bekijk origineel

2 reacties

Wil je permanent niet meer op de vaste gebeld worden? Informeer dan je contacten.

Staan beide nummers op één adres en is de mobiel bij KPN?

Dan schakel je toch gewoon de telefoon door. Doorschakelkosten (gesprek) zijn dan gratis.

Mijn vaste is permanent doorgeschakeld met *61. Daardoor gaat ie eerst 20 sec. (4 x ) thuis over en gaat dan naar de mobiel. Hoef ik er nooit aan te denken.

*61 werkt bij niet opnemen / bezet / onbereikbaar (bv defecte experiabox)

Inspreken door een beller kan je uitzetten. Een eigen melding is dan niet mogelijk.
Zie onder Hoe kan ik ‘berichten ontvangen’ in-/uitschakelen.

kpn.com/voicemail

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Egon1954, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Bovenstaande optie van Peter lijkt me inderdaad het beste. Het doorschakelen sowieso naar je mobiele nummer, zodat je hier niet meer om hoeft te denken én de bellers ook maar één handeling hoeven uit te voeren (en niet hoeven op te hangen en dan het 06-nummer bellen). Wil je eens kijken of het je lukt om dit in te stellen? :blush:

Verder kan je voicemail van KPN in-of uitschakelen, je kan niet voicemail inschakelen zonder dat mensen een bericht kunnen achterlaten helaas.

Reageer