Vraag

Basisstations Verbinden (Arizona)

  • 16 March 2020
  • 7 reacties
  • 241 keer bekeken

Bij mij in de schuur heb ik een Arizona 915 CP staan (basisstation) in huis heb ik een Arizona 815 CP (basisstation) staan, waar één handset op is aangemeld. 

Nu vroeg ik me af hoe ik mijn twee basisstations met elkaar kan laten verbinden, zodat ik ook tussen mijn twee basisstations intern kan bellen. 

Weet iemand hier een oplossing of antwoord op, volgens KPN (webcare) is het wel mogelijk om deze twee te verbinden, maar hoe dat moest wisten ze ook niet. 


7 reacties

Ik neem aan dat ze beide op hetzelfde nummer staan.

Je kunt meerdere handsets op één basis aanmelden. Heb je i.d. schuur bereik met de handset van binnen (v.d. 815)? Dan zou je de handset v.d. schuur kunnen aanmelden op de basis binnen (815) en de basis i.d. schuur (915) alleen als oplader gebruiken.

Wil je tussen 2 bases bellen dan zal er een huiscentrale tussen moeten. Die dingen zijn alleen nog tweedehands te krijgen. Omdat ‘iedereen’ een dect met één basis en meerdere handsets koopt. Die dect basis fungeert dan al als huiscentrale tussen de handsets.

Oké, dus bellen via twee basisstations (815 en 915) is in deze situatie niet mogelijk. 

Dus je raadt aan om mijn handset van de 815 aan te sluiten op de 915, in de schuur, zodat ik wel van huis naar de schuur kan bellen en andersom. 

Hallo @stijnvh  een basisstation heb je alleen maar nodig om verbinding te kunnen maken met KPN via een snoertje en verder werkt het als een telefooncentrale.

Het toestel van het andere basisstation meld je gewoon aan op het eerste basisstation en het andere basisstation werkt dan gewoon als oplader voor de telefoon.

Hoi @JanD,

Dan haal ik waarschijnlijk een aantal dingen door elkaar, ik bedoel dat ik graag wil bellen tussen mijn Arizona 815 CP en Arizona 915 CP, deze twee zijn geen handsets maar een base (I guess), ik heb één handset aangesloten op de vaste 815 CP binnen. 

Oh, die 915 cp is een vast toestel met draad aan de hoorn. Dan gaat onderling bellen niet lukken idd.

(wie noemt een draadtelefoon nou 915 cp en een dect 815 cp, dat kan toch alleen kpn maar. Verwarrend)

Tip: heb je i.d. schuur bereik met je handset van binnen koop dan een extra handset en meldt die aan op de 815 cp. Er kunnen tot vier handsets op. Die kunnen dan ook onderling bellen.

Oké, de 815 CP is trouwens ook een bedrade telefoon met hoorn..

Dus dan zou ik het best gewoon de handset kunnen koppelen met de bedrade 915 CP in de schuur, zodat ik wel intern kan bellen tussen huis en schuur, alleen dan helaas niet van bedrade telefoon naar bedrade telefoon.

Wel vreemd dat de KPN Webcare me op Twitter het volgende meldt:

Inmiddels heb ik terugkoppeling gekregen en er wordt aangegeven dat het in principe mogelijk zou moeten zijn om een ander type in dezelfde serie (in dit geval Arizona) met elkaar te verbinden. Veel concreter kunnen we dat helaas niet maken. Ik zou je in dit geval willen adviseren om deze vraag uit te zetten op ons KPN Forum (http://bit.ly/2LIX6zp). Ik ben er vrij zeker van dat er daar iemand is die hier ervaring mee heeft en je kan vertellen hoe dit precies in zijn werk gaat!

 

Het staat er een beetje raar maar de reactie op zich klopt. De handset hoeft niet per se van een type te zijn wat bij de basis hoort. Dat wordt bedoeld met die Twitterreactie.

helaas niet van bedrade telefoon naar bedrade telefoon.

Dat klopt. Je zou wel kunnen bellen tussen de vaste telefoon en op dezelfde set aangemelde handset(s).

BTW er kunnen tot 4 handsets op één basis aangemeld worden. Dus vast ook bij dit type basis (met vaste hoorn).

Reageer