Beantwoord

Bellen en gebeld worden lukt niet

  • 8 December 2021
  • 10 reacties
  • 77 keer bekeken

Experiabox v10

Gigaset

Als we gebeld worden zien we ipv het nummer ' externe en na opnemen worden wij wel gehoord maar de beller hoort ons niet. Zelf bellen lukt niet, lijkt of telefoon over gaat maar bij ander gaat de telefoon niet

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 8 December 2021, 20:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ai @Simone426, het loopt niet helemaal lekker dus met de vaste telefoon :slight_frown:

Het kan zijn dat er iets in de V10 of ons netwerk niet goed zit, maar gebaseerd op jouw uitleg gecombineerd met mijn ervaring, wil ik me eerst even richten op je toestel!

Zou je de stroomstekker van het basisstation even uit het stopcontact willen halen en indien mogelijk ook de batterijen/accu uit de handset(s)? Daarna mag je het stekkertje van het toestel even uit de V10 halen (er zit een soort knijppennetje aan, als je die indrukt laat het stekkertje makkelijk los). Daarna mag je dat stekkertje er weer in klikken en de batterij/accu terugplaatsen indien je die los had gehaald. Als laatste mag de stroomstekker van het basisstation er weer in zodat het systeem weer op gaat starten en weer connectie gaat zoeken met de V10. 

Laat je me weten of de problemen daardoor al dan niet voorbij zijn? :slight_smile:

Helaas geeft dit geen effect.

Via internet is op de router wel te zien wie de afgelopen dagen hebben gebeld.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je een V10 of een V10A in gebruik @Simone426? Je geeft hier aan een V10 dus ik wilde je nummer op de 2e telefoonpoort zetten, maar mijn meting geeft aan dat je een V10A in huis hebt en die heeft geen 2e telefoniepoort. Klopt mijn meting niet of was je de A vergeten er bij te vermelden? :slight_smile:

V10a dus met a

Reputatie 7
Badge +20

Ok duidelijk!

Het switchen van telefonie poort is daarbij niet mogelijk, dus die test valt af. Omdat alles er vanaf onze kant goed uit lijkt te zien, vind ik het lastig om te achterhalen waar het probleem zich precies bevindt. Ik heb het telefoniegedeelte van het modem vanaf deze kant net een zetje gegeven, zou je eens kunnen controleren of dat een verschil maakt?

Helaas geen resultaat. Nog steeds niet te zien wie er belt en niet te horen wat wordt gezegd. 

Reputatie 7
Badge +24

...

Reputatie 7
Badge +20

Jammer :slight_frown:

Het is mij op dit moment nog niet duidelijk of we dit in het modem moeten zoeken óf in het toestel. Beide kunnen de boosdoener zijn. Heb je een ander toestel (wellicht een oude, of die van de buren) die je zou kunnen aansluiten om te testen of het daarmee wel goed gaat?

Reputatie 7
Badge +20

Hoe staat het er nu voor met de telefonie @Simone426?

Heb je de dect set al eens herstart?

Dat doe je door de basis minimaal 10 minuten (maar een uur is beter) van de stroom te halen én tegelijkertijd van de handsets de batterijen te verwijderen. Na 10 minuten tot een uur de basis weer aan zetten. Vervolgens batterijen er weer in en even de datum/tijd weer instellen.