Beantwoord

Configuratie telefoondoos voor DSL aansluiting

  • 6 April 2024
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

Voor de DSL aansluiting is er een bijgeleverde (grijze)kabel en zo'n plug voor je telefoon doos.
Maar er hangen alleen kabeltjes (wit, blauw, rood, oranje en glimmend groen)uit de muur voor een doos die nog niet gemonteerd is, nu is mijn vraag: wat is de juiste kabel configuratie voor de telefoondoos? want ik heb gegoogled en daar zie ik allerlei kleurtjes maar niet de mijne. 
Of moet ik een apart doosje kopen zodat ik mijn DSL kabel aan kan sluiten op de UWU-01(data, tv/radio, radio) data poort van mijn vorige provider, zo ja welke?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 9 April 2024, 08:28

Bekijk origineel

3 reacties

Het beste is een gratis installatiermonteur te regelen @Zerø Won , dat kun je online regelen of maandag even bellen met 0800 0402. Die sluit e.e.a. vakkundig aan.

In de basis werken alleen de blauwe en de rode draad óf de witte en de oranje.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Zerø Won, welkom op onze community! Is het nog gelukt? We hebben hier een handig artikel over!

Reputatie 4
Badge +5

Meeste aansluitingen wordt de rode en blauwe aders gebruikt, vroeger kon je dit meten met een multimeter of er signaal op zat. 

Als het een oude telefoonaansluitdoos is dan sluit je de rode aan op punt A en de blauwe op B. Als het een is zonder rj11 aansluitng kan je deze gewoon kopen bij bv de Gamma.

 

Heb je toevallig foto's van hoe het eruit ziet??

Reageer