Beantwoord

E-mail tekst op factuurdatum wijzigen

  • 22 October 2020
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Reputatie 1

Beste mensen,
 

Op 18 oktober mijn EERSTE Thuisfactuur van KPN ontvangen en dan gaat het gelijk mis.
Volgens de KPN zijn alle gegevens overgenomen ( Telfort ) met nieuwe wijziging in de benaming van sommige producten zoals Bel Onbeperkt Nederland, maar bedrag blijft hetzelfde. ( voormalig Telfort klant abonnement )….nadat het bericht is gestuurd wordt vermeld dat het bedrag binnen enkele dagen wordt afgeschreven van de rekening??? 
Hoeveel dagen wordt NIET vermeld.
Bellen met de klantenservice gesproken met Rene krijg ik te horen dat het bedrag binnen 5 werkdagen afgeschreven wordt>>>»
Maar nu >>>> Tot mijn verbazing merk ik dat KPN dit automatische incassobedrag al op 21 oktober van mijn rekening heeft afgeschreven!!!
DIT IS EN WAS NIET de afspraak. Altijd mijn betalingen keurig administratief betaald bij Telfort op de 24 ste van de maand!!!
Weer zoiets….brutaliteit van KPN>>>>> om mijn verhaal kort te maken…… wijzig ik deze automatische incasso naar 24 oktober via KPN.com factuurdatum wijzigen.

Heel netjes van KPN om een email ter bevestiging te sturen>>>>» wat staat in de mail 
Dit bedrag kan hoger of lager zijn dan u van ons gewend bent. We schrijven meestal 3 dagen na het versturen van de factuur het bedrag af van uw bankrekening.
 

Slechte communicatie naar de klant>>>» klantenservice binnen 5 werkdagen>>>>>Eerste email email vermeld enkele  ( werk ) dagen >>» Email na wijzigingen binnen 3 dagen, met als toevoeging dat het factuur hoger of lager zal uitvallen!!!!
Het waarom wordt niet meteen vermeld????
Mijn verzoek naar KPN waarom in mijn geval de factuur HOGER zal moeten uitvallen door een gedwongen incassowijziging op de sturen om de datum administratief te wijzigen.
Volgens mijn gegevens van de Telfort werden de facturen altijd op de 24 ste van de maand betaald.

Mensen let op de manier hoe KPN overkomt bij de klant met vooral teksten van kosten!!!
Graag wil ik een reactie van de KPN financiële administratie hierover.

Ik hoop met deze forum dat Facturen, iedere kleine wijziging,  onterechte kosten die in rekening worden gebracht door KPN voor iedereen Duidelijk en TRANSPARANTER gecommuniceerd worden. 

Met vriendelijke groet,

Capo

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 28 October 2020, 14:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 1

Beste mensen,
 

Op 18 oktober mijn EERSTE Thuisfactuur van KPN ontvangen en dan gaat het gelijk mis.
Volgens de KPN zijn alle gegevens overgenomen ( Telfort ) met nieuwe wijziging in de benaming van sommige producten zoals Bel Onbeperkt Nederland, maar bedrag blijft hetzelfde. ( voormalig Telfort klant abonnement )….nadat het bericht is gestuurd wordt vermeld dat het bedrag binnen enkele dagen wordt afgeschreven van de rekening??? 
Hoeveel dagen wordt NIET vermeld.
Bellen met de klantenservice gesproken met Rene krijg ik te horen dat het bedrag binnen 5 werkdagen afgeschreven wordt>>>»
Maar nu >>>> Tot mijn verbazing merk ik dat KPN dit automatische incassobedrag al op 21 oktober van mijn rekening heeft afgeschreven!!!
DIT IS EN WAS NIET de afspraak. Altijd mijn betalingen keurig administratief betaald bij Telfort op de 24 ste van de maand!!!
Weer zoiets….brutaliteit van KPN>>>>> om mijn verhaal kort te maken…… wijzig ik deze automatische incasso naar 24 oktober via KPN.com factuurdatum wijzigen.

Heel netjes van KPN om een email ter bevestiging te sturen>>>>» wat staat in de mail 
Dit bedrag kan hoger of lager zijn dan u van ons gewend bent. We schrijven meestal 3 dagen na het versturen van de factuur het bedrag af van uw bankrekening.
 

Slechte communicatie naar de klant>>>» klantenservice binnen 5 werkdagen>>>>>Eerste email email vermeld enkele  ( werk ) dagen >>» Email na wijzigingen binnen 3 dagen, met als toevoeging dat het factuur hoger of lager zal uitvallen!!!!
Het waarom wordt niet meteen vermeld????
Mijn verzoek naar KPN waarom in mijn geval de factuur HOGER zal moeten uitvallen door een gedwongen incassowijziging op de sturen om de datum administratief te wijzigen.
Volgens mijn gegevens van de Telfort werden de facturen altijd op de 24 ste van de maand betaald.

Mensen let op de manier hoe KPN overkomt bij de klant met vooral teksten van kosten!!!
Graag wil ik een reactie van de KPN financiële administratie hierover.

Ik hoop met deze forum dat Facturen, iedere kleine wijziging,  onterechte kosten die in rekening worden gebracht door KPN voor iedereen Duidelijk en TRANSPARANTER gecommuniceerd worden. 

Met vriendelijke groet,

Capo

Reputatie 7

Hoi @Capo, bij Telfort werd het bedrag inderdaad zo'n 5 dagen na de factuur afgeschreven, en bij ons gebeurt dat 3 dagen erna. Wat je in de mail zag staan klopt dus. Het kan zijn dat de collega die je telefonisch sprak in de war was door het verschil tussen beide merken hierbij, waardoor er 5 dagen werd gezegd.

Wat er in de mail over de mogelijk afwijkende kosten wordt beschreven, heeft te maken met de factuurperiode. Stel, je betaalt nu over een periode van de 1e tot de laatste van de maand. Als de factuurdatum wordt gewijzigd, wordt de periode ook aangepast. Als de datum bijvoorbeeld naar de 15e van de maand gewijzigd wordt, wordt de periode van de 1e tot de 14e op de volgende factuur in rekening gebracht, samen met de volgende maand van de 15e t/m de 14e. Er wordt dan niet een periode niet in rekening gebracht, je betaalt net zoveel voor het abonnement als daarvoor. Doordat er een gat in de facturatie komt wordt het eenmalig een hogere factuur maar dat klopt wel.

Reputatie 1

Hartelijk dank voor de reactie….
typisch KPN meteen eenmalige kosten opvoeren voor een administratieve aanpassing van de incassodatum !!!
Dit zijn dus de ergernissen die KPN bij de klanten veroorzaakt en bij navraag heel lang moet op wachten. op een helder antwoord. Als klant van KPN kijk ik ook naar de service die KPN mij biedt.
Jammer dat ik als klant door allerlei omwegen moet wenden om een helder communicatie tot stand te krijgen met een medewerker die het duidelijk naar de klant communiceert.
Het abonnement loopt af op 30 december….………………..hoop voor die tijd dat KPN sales mij verrast met een waanzinnige aanbieding om de donkere tijden door te brengen en de toekomstige service naar een hoger niveau te tillen.

Mvg Capo

Reputatie 7

Nee @Capo, ik zei juist dat er geen eenmalige kosten zijn voor het wijzigen. Je hebt mijn bericht niet goed gelezen :slight_smile: Je blijft hetzelfde betalen, maar door het wijzigen is de periode waarover de factuur gaat eenmalig langer. 

Reputatie 1

…….Toppie als het daadwerkelijk ook zo wordt uitgevoerd zoals je het beschrijft. 
In ieder geval zal ik de komende maand op de Tweede factuur letten.
Nogmaals bedankt .

MvG Capo