Beantwoord

factuur na overlijden

  • 7 November 2019
  • 1 reactie
  • 593 keer bekeken

goedenavond,

ik heb een factuur ontvangen na overlijden van mijn schoonvader. Jullie brengen kosten in rekening voor een tweede herinnering. Na overlijden laat de bank namelijk alle automatisch incasso’ s vervallen en kun je als nabestaande voorlopig niet meer bij de rekeningen.

het gaat me niet om de 20 euro maar als jullie een factuur versturen naar “de erven van” kun je toch enige coulance tonen door de aanmaningskosten te laten vervallen? bizar.

bovendien gaan jullie er vanuit dat je nog steeds per automatische incasso kunt innen, dat is na overlijden niet zo. Wij zijn toch niet uw eerste klant die hier mee te maken heeft?

Ik verzoek u een factuur te sturen die we zelf kunnen voldoen, het betreft factuurnummer 11134119911

icon

Beste antwoord door Nadia 8 November 2019, 10:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo @marjan99, welkom op het KPN forum. Het spijt mij te vernemen dat uw schoonvader is overleden, gecondoleerd. Ik begrijp dat dit een hectische periode voor u en uw naasten is. Dan zit u niet te wachten op administratieve rompslomp.   

Op onze pagina, Wat te doen bij overlijden vindt u alle nodige informatie. Wanneer u bij ons een melding van overlijden doet, online of via de helpdesk, dan verwerken wij uw verzoek met voorrang zo spoedig mogelijk. Zodat er geen facturen meer worden geïncasseerd. Waarom u nog een factuur hebt ontvangen, durf ik zonder inzage van de gegevens niet te zeggen. U kunt daar direct met een collega over spreken op: 0800 0201 555. Het nummer van de KPN Nabestaanden Desk is gratis. We zoeken dan samen met u naar een passende oplossing. We zijn bereikbaar op:

  • Maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 - 18:00 uur  

Reageer