Vraag

Foutief overzetten KPN tel nr. naar Ziggo

  • 20 November 2020
  • 15 reacties
  • 428 keer bekeken


Ik had 3 KPN telefoonnummers. Hiervan is een vervallen en twee overgezet naar Ziggo. Het eerste nummer is door iedereen te bereiken, het tweede nummer NIET door mensen die KPN als provider hebben.   Ik kan die 'KPN-mensen' zelf wel bellen vanaf dat nummer. 
Volgens de storingsdienst van Ziggo Komt dit vaker voor en heeft dit te maken dat KPN dit nummer niet correct heeft doorverbonden met Ziggo en daarom alleen voor KPN gebruikers niet bestaat. 
Uw medewerker was dit vanmiddag heel behulpzaam aan het uitzoeken toen de verbinding door KPN verbroken werd en ik een SMS ontving waarin vermeld stond dat als ik de volgende keer niet meer in de wacht wil staan.........         Daarop heb ik een sms teruggestuurd maar geen reactie gekregen. 
Mijn zeer dringende vraag aan u is, wilt u contact met mij opnemen om dit probleem, op korte termijn, uit de wereld te helpen!
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @HeMu, welkom op het forum.

Het is inmiddels al en aantal dagen geleden dat jij op het forum hebt gepost. Heb je misschien al via een andere weg contact met ons gehad? Zo niet help ik je graag verder, zou je dan voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen? 

Hallo Hanna, dank voor je reactie, maar ik heb er niets aan, de link jouw profiel werkt niet.

Gisteren naar de telefoonwinkel in Hengelo ˚ geweest om het probleem daar aan te kaarten. Ze snappen niet waar ik het over heb, hun reactie: Zij kunnen niet op dit forum kijken, Ze willen niet met een KPN telefoon naar mijn nummer bellen om het resultaat zelf te horen enz enz.
Nadat ik hierover mij frustratie geuit had werd een korte mail naar de tel helpdesk gestuurd, met de vraag aan mij om die dan maar zelf te bellen, dat heb ik direct gedaan, jullie medewerker is er meer dan 35 minuten mee druk geweest met allerlei overleggen, de schuld bij Ziggo leggen en bij mij!, dat ik daar niet veel eerder mee gekomen ben, daarna toen maar met de suggestie kwam om bij Ziggo een nieuw telefoonnummer aan te vragen!!!!!!  Ik gebuit dit nummer al 22 jaar voor mijn zaak. 
Misschien zou mijn klant nummer nog van pas kunnen komen maar verschillende keren is gezegd dat er niemand te vinden zou zijn die dit in jullie computer kan aanpassen.
Op mijn vraag dit per mail te bevestigen  volgde weer dat kunnen we niet.  wel kunnen jullie direct na dit gesprek om14,50 u mij wel weer zo'n SMS =je sturen met: “Beste klant, u hebt net contact gehad met ons. Volgende keer niet meer in de wacht staan? dat kan met ons account………….Hulp op: Kpn.com/helptvooruit Groet KPN.
Jullie kennen mij dus, laten me > 35 min aan de lijn hangen, zonder hulp en als ik een SMS terug stuur wordt er niet geantwoord.

           IK VRAAG Help me vooruit om dit probleem op te lossen. meer vraag en wil ik niet!


Ik geef KPN nog tot maandag 12.00 u om tenminste officieel naar mij te reageren maan telefoonnummers en email zijn bekend bij jullie  postcode 7622 ...

Zo niet dan zal ik contact opnemen met Kassa en of Radar 

Ik ben het echt zat om zo de dupe te worden van jullie fout, en de weigering om er iets aan te doen, terwijl de actie die jullie vergeten zijn nu volledig bekend is.  

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @HeMu 

Hier is de correcte link die @Hanna_ bedoelt.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Hopelijk komen jullie er samen uit. Succes!

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @HeMu , heb je de gevraagde gegevens al in je forumprofiel geplaatst? Dan kan @Hanna_ jouw probleem bij de juiste afdeling beleggen.

Het lijkt op een incidenteel optredend probleem bij de portering (overdracht) van een telefoonnummer. Dan blijft het nummer ten onrechte op de “lijst eigen nummers” staan bij de latende partij, in jouw geval KPN. Daarom hebben alleen KPN abonnees er last van.

p.s. dit gaat ook bij andere providers wel eens fout. Vodafone/Ziggo maakt zich hier ook wel eens schuldig :wink: aan. Ook daarvan kan je hier op het forum topics vinden.

Dank je RBxx
Het klopt, ik lees dit nu op internet, na de constatering door een van de vele Ziggo helpdesk medewerkers die ik dit jaar aan de lijn heb gehad.
De reden dat ik nu pas weet wat er aan de hand is, komt doordat ik de incidentele problemen over het niet bereikbaar zijn, niet kon reconstrueren door mijn nummer, met telefoonnummers van NIET KPN providers te bellen.  
Pas toen twee mensen bij mij zaten en de ene mij wel kon bereiken met haar telefoon (t-mobile) en de ander niet (KPN), wist ik dat het niet aan mijn apparatuur kon liggen.

Wat mij zo stoort op dit moment is: Dat het bijna onmogelijk is om terwijl het probleem bekend is, dit bij jullie aan te melden en op te lossen op een eenvoudige manier.
Ik dacht (te) simpel: Helpdesk raadplegen!
 - doe je dat op internet dan verzand je in wat voor storing er zoal zijn!
 - Wil je iets melden dan is via alle inlog procedures alleen dit forum bereikbaar
 - heb je eindelijk jullie nr 0800-0402 volgt ongeloof en naar dit forum gestuurd
 - ga je ten einderaad naar de telefoonwinkel, dan maar face to face!
     wordt als lastige klant af-geserveerd met bel zelf  maar met 0800-0402
 - zal de reacties niet herhalen, die staan al in het voorgaande forum bericht

Nu jouw suggestie gevolgd, ik ben geen abonnee kan alleen mijn naam opgeven en iets in opm.  Maar de omschrijving van mijn klacht schijnt te lang te zijn, zonder enige melding te krijgen wordt bij het versturen de inhoud verwijderd en ik kan niet afsluiten.  Heb daar nu maar mijn contact mogelijkheden ingezet
  Ik hoop echt dat jij of een collega contact met me opneemt en het probleem eindelijk oplost!!!!!
       Het probleem is er al meer dan een jaar:
        Het heeft mij veel klanten en vertrouwen van hen gekost
               (nr op website en Youvia/telefoongids ed. bestaat niet voor KPN-ers!)
            Het heeft me afgelopen weken meer dan 25 uur gekost 
              Het heeft me nog geen cm naar een oplossing geholpen!

Wil jij dit nu SVP voor mij doen????

Alles heel simpel te voorkomen door:
  In het bericht van overzetten van het nummer te vragen om het nummer te bellen vanaf een telnr. van de oude provider, in dit geval KPN

Mocht er dan toch iets misgaan:
  - dat jullie eenvoudig bereikbaar zijn en geloven wat de klant zegt!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @HeMu , let op mijn ondertekening, ik ben KPN klant en gewoon forumlid.

Je zal hier op dit forum moeten wachten totdat KPN moderator @Hanna_ weer dienst heeft.

Tot slot, ik lees je opmerking over klanten en vertrouwen. Ben je soms zakelijk klant van KPN? Dan is 0800 0403 of het Zakelijk forum wellicht de betere ingang. Hier ben je bij de consumenten tak.

Hallo RBxx,
Sorry dat ik jou voor en KPN medewerker aan zag. Ik heb geen ervaring met deze forums en op dit moment is KPN voor mij en onlogisch en onbereikbaar fenomeen.
Ik weet zelfs niet of de Hanna die jouw bericht ‘leuk’ vind de moderator is. Zo ja dan hoop ik dat ze nu mijn zorgen begrijpt en het ook niet meer ‘leuk’ van KPN vindt zoals het gaat
Van KPN verneem ik verder niets, misschien omdat ik geen klant, dus ook geen zakelijke klant meer ben.
Ik zal je tip gaan volgen en het andere nummer bellen en ervaren of daar geluisterd en actie ondernomen wordt.

Zal het hier laten weten.

Hallo RBxx,
Jouw tip opgevolgd en 0800 04 gebeld vanmorgen, reactie:
-ik weet niet waarover u het hebt;  -bent u geen klant van ons dan kunnen we niets voor u doen: -Aan wie betaalt u uw rekening toch  niet aan KPN dan doen we ook niets voor u; -Ziggo krijgt toch geld van u voor deze verbinding, dan lossen zij het ook maar op!. ……….
Dat het een misser is in de KPN computer kan er bij hem niet in.
Weer naar Ziggo via de chat: Het koste even tijd, maar de medewerker zocht het uit; -Ja, het kan kloppen.

Als u nu van minimaal drie mislukte verbindingen, liefst van 3 telefoonnummers, om toestel fouten uit te sluiten, de volgende gegevens naar ons stuurt, dan ga ik verder zoeken :

Gelieve in het volgende format:
- Telefoonnummer welke jou probeert te bellen
- Jouw Telefoonnummer
- Datum + tijd
- "foutmelding" die de beller krijgt. (hieronder verstaan we bijvoorbeeld een ingesprekstoon, of een melding).

Dat gedaan, hopelijk een klein stapje verder. Ik wacht weer af.

Reputatie 7
Badge +13

Beste @HeMu,

Ik begrijp de frustratie ontzettend goed. Niet bereikbaar zijn, zeker wanneer je een bedrijf hebt, is ontzettend lastig. 

Even ter verduidelijking, ik ben wel een moderator en dus in dienst van KPN. Ik heb voor je rondgevraagd wat ik nog voor jouw zou kunnen betekenen want ik wil net als jij graag een oplossing. Helaas kan ik jou niet persoonlijk verder helpen. Inmiddels ben je geen klant meer van KPN, dit houdt in dat er momenteel geen actief klantnummer/klantregistratie is waarop wij een case kunnen openen en onderzoek kunnen doen. In het geval van van storing is altijd de huidige provider verantwoordelijk voor het vinden van een oplossing. 

Ik kan niet met zekerheid zeggen of de fout bij KPN zit, echter wil ik dit ook niet ontkennen. Wanneer de fout bij KPN zit kan Ziggo met ons via hun eigen kanalen contact met ons opnemen zodat wij samen een oplossing kunnen vinden. Je bent inmiddels klant van Ziggo en je wilt graag dat de diensten die je af neemt van Ziggo goed werken. Het is dan ook logisch dat het contact en de oplossing via Ziggo verloopt, ook al zit de fout bij KPN. Het heeft geen zin om via klantingangen contact op te nemen met KPN want u bent immers geen klant meer, de klantenservice is genoodzaakt om je weer naar Ziggo te verwijzen. Dit levert onbedoeld een hoop frustratie op; jij staat in de wacht en voelt je niet geholpen, wij willen heel graag helpen maar hebben de mogelijkheid helaas niet. 

Ik hoop wel dat ik u gerust kan stellen met de verzekering dat KPN uiteraard altijd mee werkend is wanneer wij door andere providers benaderd worden. Fijn om te horen dat Ziggo je in de juiste richting helpt door een onderzoek te starten. Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden. 

Hanna, dank voor je uitgebreide antwoord.
Wat mij vooral gestoord heeft is de houding van de tel. en persoonlijke klanten ondersteuning de onwil/het onbegrip en mij als fantast en erger uitmaken.

Ik ben van 1975 t/m 2019 betalende klant bij jullie geweest, dus jullie hebben wel iets aan mij verdient.
Ik wijs jullie nu op een vergissing van jullie, bij de registratie in jullie computer, voor jullie klanten die mij niet bellen kunnen.
Ik wordt dan weggezet of het niet bestaat.
Het komt bij alle providers voor, lees ook jij op internet. 
Ik wacht nu de acties van Ziggo af.

Jou vraag ik om de eerdere wens,  die ik hier onder herhaal, door te geven aan die afdeling die het betreft.  Ik heb dat al bij Ziggo gedaan.
Dat voorkomt veel ellende en scheelt ook jullie helpdesk veel tijd en ergernis. 

Dit is simpel te voorkomen door:
  In het bericht van overzetten van het nummer, te vragen om het nummer te bellen vanaf een telnr. van de oude provider, in dit geval KPN

Mocht er dan toch iets misgaan:
  - dat jullie eenvoudig bereikbaar zijn en geloven wat de klant zegt!

Reputatie 7
Badge +13

Hi @HeMu,

Mijn oprechte excuses dat je je niet gehoord voelt door de klanten service, dit is natuurlijk nooit de bedoeling geweest. Maar, nogmaals, als klantenservice kunnen wij alleen maar problemen voor onze actieve klanten oplossen. Je hebt momenteel geen actief klantnummer meer bij KPN, ik kan geen case/ticket aanmaken en deze dus ook niet doorzetten naar een andere afdeling. KPN kan jouw niet persoonlijk helpen, als het probleem aan KPN ligt kan jouw nieuwe provider via hun eigen ingangen contact met ons opnemen. 

Je hoeft zelf geen contact meer met KPN op te nemen en mag er vanuit gaan dat Ziggo dit voor jou gaat regelen.

Hallo Hanna,

 “ik kan geen case/ticket aanmaken” zeggen jullie dat ook bij een cyber aanval?

Die mensen hebben denk ik ook geen klantnummer!

Blijft dus alleen de mogelijkheid open dat een KPN abonnee een klacht indient, omdat die mijn nummer niet kan bereiken, wat die ook probeert. Dit alleen kan doen door te bellen met een nummer van de concurrent.   Terwijl het een openbaar nummer is.
Deze verbinding wordt voor hem/haar dus bewust door KPN geblokkeerd. 

Ik zeg bewust, omdat jullie het nu weten door mijn melding, er niets aan willen doen voor jullie abonnees.

Dat vind ik vreemd!

KPN-helpdesk, SCHAAM JE,
Vanmiddag heeft een technicus van KPN binnen een uur, van melding tot antwoordt, het probleem in de KPN-computer opgelost!

De hele historie van alle nummer wijzigingen, is heel goed terug vindbaar en herstelbaar.
KPN was bij het overzetten van het ene nummer, de ‘Routering’ vergeten om te zetten, met dit gevolg.

KPN helpdesk en ook die van alle andere providers: PAS JE INSTRUCTIES AAN, zodat je deze fout snel doorgeeft aan je technische afdeling.
Het heeft mij nu 14 maanden omzet derving opgeleverd en de laatste maand > 40 zoek- en contacturen. Met ontzettend laffe afscheep tactieken, van jullie helpdesk.  

Dit is ook simpel te voorkomen door:
In het bericht van overzetten van het nummer, te vragen om het nummer te bellen vanaf een telnr. van de oude provider, in dit geval KPN

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @HeMu , bedankt voor de terugkoppeling. Fijn om te lezen dat jouw probleem is opgelost.

We komen dit probleem vaker tegen hier op het forum. Gelukkig wordt de oplossing meestal sneller ‘gevonden’ :wink: . Niet bedoeld om KPN een hand boven het hoofd te houden, maar zoals ik al eerder zei gebeurt dit bij alle providers. Met wat zoeken kan ik ook gevallen terugvinden waar het probleem ligt bij Vodafone/Ziggo. Helaas weet de eerste lijn support hier vaak geen weg mee….

Hallo RBxx,

Jij ook bedankt voor je tips en medeleven.

Het klopt dit komt bij alle providers voor. Het is alleen zo lastig te reproduceren als je toevallig niet met een nummer van je oude provider, je bereikbaarheid test.
De man van de technische dienst van Ziggo heeft, direct nadat hij het bij KPN had laten herstellen, zijn excuses namens Ziggo aangeboden. Hij zal het expliciet op laten nemen in de helpdesk instructies en proberen mijn tip in de nummeroverzetting brief te laten opnemen.

Wat mij bij KPN zo gestoord heeft, is de manier waarop ik door de medewerkers geschoffeerd ben, plus dat de helpdeskmedewerkers, de teamleiders en alle andere die geraadpleegd zijn, ‘ZEKER wisten’ dat gegevens van meer dan een jaar niet teruggevonden en hersteld konden worden.

Als je dit weer tegen komt, geef ze dan de tip om te eisen dat de technische dienst van de oude provider deze fout even aan past.  Jij zou trouwens een hele goede moderator zijn!!

Ik hoop dat Hanna ook het lef heeft deze info binnen KPN aan te kaarten. 
KPN heeft mijn gegeven en ik ben bereid e.e.a. verder toe te lichten.

mvg. HeMu