Vraag

Fritz!box 7590 gebruiken als telefooncentrale gekoppeld aan Experiabox V10

  • 4 February 2020
  • 14 reacties
  • 1056 keer bekeken

Reputatie 1

Net overgestapt van XS4ALL naar KPN vanwege snel internet buitengebied.

De Fritzbox was (ook) in gebruik als telefooncentrale, met een aantal dect-toestellen.

Hoe stel ik nu de Fritzbox in om deze als telefooncentrale te kunnen gebruiken gekoppeld aan de Experiabox V10.

In de Fritzbox kan ik als telefoonprovider kiezen voor KPN (voorheen was dit XS4ALL) en dan moet ik mijn telefoonnummer in geven alsmede een gebruikersnaam en wachtwoord. Waar vind ik die??

Groet,

Erik


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7

Binnenkort zal je bij KPN jouw FRITZ!Box op precies dezelfde manier kunnen gebruiken zoals je bij XS4ALL gewend was.

Je kunt dan de Experia Box vervangen door jouw Fritz!Box.

Houdt de berichtgeving op het forum hieromtrent in de gaten.

 

Edit: Ik weet echter niet of die 7590 geschikt is voor Snel Internet Buitengebied.

Reputatie 1

Volgens berichtgeving is de Fritzbox 7590 (nog?) niet geschikt voor snel internet buitengebied.

Maar dankzij het forum (een paar jaar oud bericht over een Ziggomodem en een Fritzbox) heb ik inmiddels de telefooncentrale in de Fritzbox werkend!

Aangesloten middels de Y-kabel waarbij het zwarte telefoonstekkertje in de Phone 1 van de Experiabox is gestoken en de grijze netwerkstekker in de DSL poort van de Fritzbox. Vervolgens het telefoongedeelte in de Fritzbox ingesteld op aansluiting met een vaste lijn (en het telefoonnummer ingevuld).

Groet,

Erik.

Reputatie 7

Aangesloten middels de Y-kabel waarbij het zwarte telefoonstekkertje in de Phone 1 van de Experiabox is gestoken en de grijze netwerkstekker in de DSL poort van de Fritzbox. Vervolgens het telefoongedeelte in de Fritzbox ingesteld op aansluiting met een vaste lijn (en het telefoonnummer ingevuld).

Dat is inderdaad een mogelijkheid, wel een kostbare maar dat is een andere discussie. :wink:

Reputatie 1

Dat is inderdaad een mogelijkheid, wel een kostbare maar dat is een andere discussie. :wink:

Nu heb ik de Fritzbox ook met de WAN poort aangesloten op een LAN poort van de Experiabox, zodat vanuit de Fritzbox ook internettoegang is.

Met de Fritzbox heb ik een draadloos netwerkje in huis. Dit werkt nog gewoon. En via de Fritzbox heb ik toegang tot mijn printer, etc.

Er staan nu twee apparaten stroom te verbruiken, maar alles opnieuw instellen op de experiabox kost ook tijd en ik heb geen telefoons die ik rechtstreeks kan aansluiten op de Experiabox. Daar moet een Dect-telefooncentrale tussen en ik denk dat KPN die niet gratis weggeeft.

Groet,

Erik.

Reputatie 7

Ik gebruik een Gigaset N300A IP voor mijn vaste telefonie.

Reputatie 1

Ja, zo’n ding is veel goedkoper dan een nieuwe Fritzbox. Ik neem aan dat de mogelijkheden wel ongeveer hetzelfde zijn. Maar ook hier moet ik alle telefoons opnieuw aanmelden (dat was nu niet nodig).

Overigens heeft AVM (Fritz) een app die er voor zorgt dat je je mobiele telefoon kunt gebruiken als ‘vast toestel’ mits je in de buurt bent.

Groet,

Erik.

Deze fritzbox heeft (nog steeds) een vaste lijn INgang.

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-7590/technische-gegevens/

Daar kun je de experiabox telefoon uitgang op aan sluiten.

Reputatie 7

Maar ook hier moet ik alle telefoons opnieuw aanmelden (dat was nu niet nodig).

Daar komt natuurlijk bij dat de door jou gebruikte handsets wel compatible moeten zijn met zo'n N300A IP.

Reputatie 7

Deze fritzbox heeft (nog steeds) een vaste lijn INgang.

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-7590/technische-gegevens/

Daar kun je de experiabox telefoon uitgang op aan sluiten.

Dat heeft LR110 al gedaan. :wink:

Dat zie ik nu ook :-/

Maar dan begrijp ik de rest van de vragen niet zo, nu ja, laat maar.

Maar ook hier moet ik alle telefoons opnieuw aanmelden (dat was nu niet nodig).

Daar komt natuurlijk bij dat de door jou gebruikte handsets wel compatible moeten zijn met zo'n N300A IP.

zie openingspost: aantal DECT-toestellen

Reputatie 7

Maar ook hier moet ik alle telefoons opnieuw aanmelden (dat was nu niet nodig).

Daar komt natuurlijk bij dat de door jou gebruikte handsets wel compatible moeten zijn met zo'n N300A IP.

zie openingspost: aantal DECT-toestellen

Wat bedoel je daarmee?

Reputatie 5
Badge +4

@wjb Kunnen Telfort-klanten die binnenkort worden overgezet naar KPN ook hun Fritzbox blijven gebruiken?

Ik heb nu Telfort glasvezel 50/50 met een Fritzbox 7490, zonder Experiabox ertussen. Die wordt ook ingezet voor de telefoonlijn.

Er is echter een vreemd verschijnsel: als ik Telfort glasvezel als provider opgeef, zijn de uitgaande gesprekken naar GSM niet verstaanbaar, alle overige gesprekken gaan uitstekend.
Als ik dan Tweakers als provider opgeef is alles OK.
Ik heb hierover vragen gesteld aan Telfort, maar die reageert daar niet op.

 

Maar ook hier moet ik alle telefoons opnieuw aanmelden (dat was nu niet nodig).

Daar komt natuurlijk bij dat de door jou gebruikte handsets wel compatible moeten zijn met zo'n N300A IP.

zie openingspost: aantal DECT-toestellen

Wat bedoel je daarmee?

Ik zie nu dat de N300A ook 6x DECT kan, ik dacht dat dit alleen bekabeld was.