Beantwoord

gebeld worden zonder wifi

  • 7 December 2020
  • 17 reacties
  • 485 keer bekeken

Hallo, Wij willen een wifi-vrij huis om rustiger te kunnen slapen,  maar wel beschikbaar blijven voor onze ouders die mensen van de dag zijn.

 

Maar om gebeld te worden op onze vaste, analoge toestel hebben we dus ook Wi-Fi nodig. Hoe kunnen we dit nu het beste doen? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 7 December 2020, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Hallo @Digibeetje72 , om te bellen of gebeld te worden via een vaste telefoon heb je geen wifi nodig.

Ik neem aan dat je vaste telefoon aangesloten is op de PHONE-poort van het modem.

Als je DECT-toestellen gebruikt is dat wel draadloos, maar geen wifi.

 

Dat leek ons dus ook maar helaas werkt het dus niet. Kastje van de WiFi uit = niet gebeld worden of kunnen bellen 

En met wifikastje bedoel ik inderdaad de modem 

Reputatie 6
Badge +8

Je bedoeld dus de ExperiaBox. Die moet inderdaad aan staan want die verzorgt naast WiFi ook de telefonie.


Je kunt op de ExperiaBox inloggen en dan in de configuratie de WiFi uitzetten.

Reputatie 7
Badge +18

In dat geval kan je het WiFi knopje (nummer 2) gebruiken, daarmee kan je zonder in te hoeven loggen de WiFi uit en weer inschakelen.

Ook kan je in sommige Experiabox modellen de ECO-mode instellen, daarmee zet je op ingestelde tijden de WiFi uit en weer aan.

 

Dus dan ben je gedwongen de WiFi aan te laten als je  toch bereikbaar wil zijn.....  ga me er toch me er in verdiepen want ik slaap heel onrustig als er WiFi  is 

Dus dan ben je gedwongen de WiFi aan te laten als je  toch bereikbaar wil zijn.....  ga me er toch me er in verdiepen want ik slaap heel onrustig als er WiFi  is 

Hallo @Digibeetje72 , ik ben bang dat je het verkeerd begrijpt.

Om te kunnen telefoneren moet het modem 24/7 aan blijven staan.

Echter, de wifi binnen het modem kun je permanent uitzetten als je de wifi nooit gebruikt óf via een knop op de zijkant aan/uitzetten als je de wifi afwisselend wel of niet gebruikt.

Dan is de wifi dus uit en de modem aan en kun je bellen of gebeld worden.

Welk merk en type modem heb je?

 

 

Experia box. Een nieuwe. We hebben al de WiFi uitgezet, met het knopje, dus de modem stond nog aan maar we waren niet bereikbaar op de vaste lijn.

Experia box. Een nieuwe. We hebben al de WiFi uitgezet, met het knopje, dus de modem stond nog aan maar we waren niet bereikbaar op de vaste lijn.

Hallo @Digibeetje72 heb je ook een typenummer, de V10, deV10a of de zwarte Box12?

 

De v10, een witte

Hallo @Digibeetje72 , dan kan het heel eenvoudig, aan der zijkant zitten diverse knopjes, 1 van die knopjes is om de wifi aan of uit te zetten, door dat knopje even ingedrukt te houden gaat der wifi uit en brandt ook het wifilampjes niet meer op het modem.

Zie onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/internet/experia-box-v10/topic/ontdek-de-experia-box/uitleg-lampjes-en-knoppen/1

Hoi Jan,  dat klopt, dat hebben we gedaan en bereikbaar dan zijn we dus niet meer bereikbaar,  wat nu net het  punt is.... ik waardeer het overigens heel erg dat je zo meedenkt

Reputatie 7
Badge +24

Even voor de zekerheid, u heeft zo'n Experiabox…

... met deze poorten …

... en in de linkse groene poort heeft u een snoertje wat naar zo'n telefoon loopt?

 

Ja, deze hebben we en ja, in de groene poortjes zit de telefoon 

Reputatie 7
Badge +24

Heel bijzonder dat dan de telefoon het niet meer zou doen als je de eco knop indrukt.

Reputatie 7
Badge +24

Er zit ook nog een apart knopje op voor alleen WiFi.

Dat al geprobeerd? 

Als je in een flat woont zul je zo'n 25 tot 30 wifi signalen binnenkrijgen. Ook van alle buren binnen bereik. Het uitzetten van je eigen wifi zet dan gewoon geen zoden aan de dijk met betrekking tot het zendsignaal.

In een rijtjes huis heb je meestal zo'n 16 wifinetwerken in je huis. Buren tot wel 5 huizen aan beide kanten verderop. Overburen en achterburen en een paar buren daarvan.

Het is mogelijk op een modem, zonder dat uit te zetten, het wifi signaal op door jouw te bepalen tijden uit te hebben. Voor de vaste telefoon dient het modem ten allen tijde aan te staan.

Wil je dan echt geen zendsignaal dan is een totaal bedrade telefoon de enige optie natuurlijk.

Je kunt wel een DECT kopen, maar koop dan een Gigaset en zet die op ECO DECT +. Met eco dect plus staat het zendsignaal namelijk UIT als de telefoon op standby staat.

Standaard zendt een DECT telefoon net zo continu als Wifi. Maar bij eentje met ECO DECT + is dat dus uit te zetten.

Een mobiel heeft natuurlijk altijd draadloos concact. Tijdens standby ook niks, maar zal toch altijd elke 60 tot 90 minuten even contact zoeken met het netwerk (of andersom).