Geen belsignaal via telefoonpoort 1

  • 23 February 2019
  • 2 reacties
  • 83 keer bekeken

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem: geen belsignaal op alle telefoons als deze op poort 1 zijn aangesloten.
Ik heb ze omgeplugd naar poort 2 en vervolgens het modem op poort 2 geconfigureerd en nu hoor ik weer een belsignaal. Het lijkt me verstandig het modem om te ruilen? Want ik kan er op wachten dat poort 2 het dadelijk ook niet meer doet denk ik zo. Graag hoor ik van je.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Nou, dát laatste kan nog een hele tijd duren. KPN zet ook altijd eerst over op poort 2 en als die het nog doet.... als je geen 2 nummers hebt. De experiaboxen groeien helaas ook niet aan de boom.

Als je nog een v8, v9, v10 hebt met één werkende phonepoort en één telefoonnummer zal ie niet omgewisseld worden. Het is helemaal niet gezegt dat SIP 2 ook snel defect gaat dan. Als je twee dezelfde tv's hebt tegelijk gekocht kan de één ook jaren langer mee gaan dan de ander.

Sluit vooral niet teveel aan op een poort om overbelasting te voorkomen. Één dect basisstation zijn ze eigenlijk op gemaakt. En daar werken al weer 4 handsets op. ;)

Een dect station én ook nog een bedraad toestel is eigenlijk al te veel voor een phonepoort op het modem. Dat kan wel op een ouderwetse analoge lijn.
Reputatie 7
Badge +24
Hi pvwesten, welkom hier. Als het nu werkt zou ik me daar niet druk om maken. Ook omdat de nieuwe modem een V10A zal zijn en dat model ook maar 1 telefoniepoort heeft. Zo laten dus. 🙂