Beantwoord

Geen inkomende gesprekken!

  • 7 February 2019
  • 12 reacties
  • 2794 keer bekeken

Zo als de titel al zegt komen de inkomende gesprekken niet meer door tot de vaste telefoon.
hopelijk kunnen jullie me verder helpen. Hier onder zal ik beschrijven wat er allemaal is gebeurt en geprobeerd.

Van KPN hebben we een nieuw router/modem gekregen ter vervanging van de oude.
De nieuw Router/modem is de experia box V10a. Als eerst hebben we alle kabels voorzichtig verwijderd en vervolgens alles aan gesloten op de V10a. Dit leek allemaal goed te gaan internet deed het, Wlan werkt nu ook op 5 GHz en de snelheid is ook toe genomen. Op het verlies van één LAN port na nog zeer te spreken.
Om zeker te zijn of alles ook werk gelijk maar via de vaste telefoon naar mobiel gebeld werkte ook.
Super.
Tot dat je krijg te horen waarom neem je de telefoon niet op!
Nu blijkt dat bellen via de vaste lijn goed gaat maar de inkomende gesprekken komen niet binnen.
Als je belt naar de vaste lijn lijkt alles goed te gaan geen rare geluiden hij gaat gewoon over zo als altijd.
na onder zoek in de experia box word ook alles geregistreerd alleen bij incoming calls het leeg en alles word nu gezien bij miss calls.

Nu hebben we het volgende al geprobeerd: fabriek reset via online tool en via de experia box. Reset via het knop je aan de achter kant.
problemen tool vast bellen site KPN.
Het enige wat help is de telefoon rechtstreeks aan sluiten op de router/moden . Aangezien dit in de meterkast is, Zijn we weer jaren achteruit gegaan toen je nog moest bellen op de gang.

hopelijk hebben jullie een oplossing of deel jouw ervaring over het zelfde probleem
icon

Beste antwoord door wjb 7 February 2019, 21:26

Bekijk origineel

12 reacties

Okee. Na de wisseling van Experiabox ivm deze klacht is het telefoontoestel dus niet gewisseld.

Aangezien een beller je telefoon wel hoort overgaan lijkt het me het belsignaal van je telefoontoestel te zijn wat defect is. Of op stil staat, dat kan ook nog.

Probeer eens het volgende: bel je zelf met je mobiel. Neem op zodra je 'm via de mobiel hoort over gaan (de overgangstoon). Krijg je dan wel verbinding?

Dan kunnen er 2 dingen zijn:
Telefoon belt niet (ik denk dat dit het is. kan me niet voorstellen dat 2 experia's geen belspanning afgeven.)
Of de Experiabox geeft geen belspanning. (en dit lijkt mij dus niet aan de hand).

Probeer dus eens een andere telefoonset (ook ander dect-basisstation!). Heb je mss nog ergens een draadtelefoon liggen om het uit te proberen?
Heb je overigens de basis al eens even minimaal 1 minuut uit het stopcontact gehad???
Hey Peter als eerst super bedankt dat je reageert op mijn vraag/ probleem.

Zo als ik al had gezegd werkt de telefoon prima als hij in de meterkast staat en het basis dock verbonden is met de Experia box.

Terug in de woonkamer gezet is het probleem er weer. Maar zo als je heb beschreven heb ik met de mobiele telefoon naar de vaste gebeld.

Nu ga ik proberen te beschrijven wat er gebeurt.

Zodra ik de overgangstoon 3 keer heb gehoord druk ik op de vaste telefoon de groene hoorn in maar er gebeurt dan niets.
Druk je de groene hoorn twee keer dan hebben we in eens contact.

Maar door twee keer op de groene hoorn te drukken gaat de vaste telefoon bellen naar de laatst gekozen nummer dit hoor je dan ook in eens via de verbinding tussen mobiel en vaste telefoon.

De basis heeft er minimaal 1 min uit het het wcd gelegen. Maar voor de zekerheid nog maar eens gedaan ongeveer 2 min helaas ook geen effect.
Ah.
Dus de Experiabox staat in de meterkast. En loopt de telefoonlijn naar de woonkamer wel VAN UIT DE PHONE (1) POORT van de Experiabox?

Als ie het goed doet direct op de Experiabox (dus basisstation direct met kort kabeltje in de Experiabox) dan is het toch vrij eenvoudig lijkt me. De telefoonkabel tussen de Experiabox (!) en de woonkamer is niet goed.
Reputatie 7
Wat is het merk en type van die telefoon?
@PeterG Hey Peter ik vind het super tof dat je probeert mee te denken en te helpen maar het zou helemaal fijn als je ook alles lees wat ik schrijf.

Aan de telefoon lijn naar de woonkamer is helemaal niet aan verdanderd. Hij is zo van de oude Experia box phone port naar de nieuwe Experia phone port gezet. Stekker zijn ook goed.

Zit nog een telefoon spliter tussen ,maar dit zou allemaal goed moeten werken aangezien hier helemaal niets aan veranderd is.

Helemaal kan ik het nog niet uitsluiten maar de kans is heel erg klein.

@wjb hoi wjb het gaat hier om een Gigaset AS 405.

Van het weekend als ik meer tijd heb terug naar de oude Experia box om te kijken of de telefoon helemaal werkt als van ouds
Reputatie 7
Aan de telefoon lijn naar de woonkamer is helemaal niet aan verdanderd. Hij is zo van de oude Experia box phone port naar de nieuwe Experia phone port gezet. Stekker zijn ook goed.
Dan zou je bijna denken dat telefoon poort van de V10A een lager vermogen levert dan jouw oude Experia Box en als dan de weerstand in de kabel naar de woonkamer wat hoger is, dan zou dat een oorzaak kunnen zijn.

Zit nog een telefoon spliter tussen ,maar dit zou allemaal goed moeten werken aangezien hier helemaal niets aan veranderd is.
Persoonlijk zou ik die telefoon splitter er wel tussenuit halen.
Het ligt toch écht aan je interne situatie. Dect telefoon en Experia doen het gewoon, zie de meterkastsituatie.

wjb schreef: Persoonlijk zou ik die telefoon splitter er wel tussenuit halen.

Dat is ook direct mijn gedachte.

Aansluitfactor voor Experiabox is laag. Een gedrade telefoon trekt al heel wat belspanning. De dect kan dan niet meer overgaan.

Is de tweede telefoon er een aan een draadje die alle spanning van de Experiabox moet hebben? Haal die er eens af. Die ontbreekt tenslotte ook als je de draadloze telefoon direct op de Experiabox aansluit! 😃

Kort: haal de telefoon op het tweede lijntje v.a. de splitter er af. En de splitter er tussenuit.
Om op de tweede plek toch telefoon te hebben extra handset op het basisstation aanmelden.
Opgelost!

Zo ver uit het testen blijkt.

Na alles hebben te verwijderd wat er tussen de Experia box en de telefoon lijn was die naar de woonkamer gaat. Heb ik de telefoon weer aan gesloten op zijn oude plek, en weer gebeld met de mobiel naar de vaste lijn nu gaat gelukkig de telefoon weer over en toont aan wie er heeft gebeld.
Uit de praktijk moet nog blijken hoe de kwaliteit van de lijn is.

Het lijkt inderdaad dat de phone port van de V10a Experia box veel zwakker is dan oude Experia box.
Gelukkig hebben we nu nog maar een lijn nodig aan gezien de basis-dock het enige toestel is die om een vaste lijn vraagt.
mocht je twee telefoon in de muur moeten prikken dan lijkt de V10a mijn niet de beste keuzen.

Met dank aan wjb en PeterG voor het mee denken.

Resultaat uit de praktijk laat ik natuurlijk nog hoor 😄
Reputatie 7
Edit: fijn dat het is opgelost KPN62_user!
Fijn dat het is opgelost en je telefoon weer "rinkelt".

mocht je twee telefoon in de muur moeten prikken dan lijkt de V10a mijn niet de beste keuzen.

Dat klopt. Maar tegenwoordig gebruikt men vrijwel altijd een DECT draadloze telefoonset. Uitbreidbaar tot 4 handsets (de duurdere tot 6) via één basis. En DECT werkt ook nog 's als binnenhuistelefoon en ze zijn niet plaatsgebonden behalve tijdens opladen.
Hoi Nadia leuk dat je ook nog mee komt kijken.

Ik wilde net nog zeggen dat je niet de enige persoon bent die niet alles goed leest Peter maar Nadia heeft het alweer aangepast haha😁

Zo als belooft zou ik nog een update geven over de praktijk.

Het gaat allemaal weer als vanouds gelukkig.
Reputatie 7
Hahah, klopt! Ik antwoordde net 4 min na jouw bericht. De pagina ververst niet automatisch dus ik was nog in de veronderstelling dat je het nog geen oplossing had voor het probleem. Vandaar mijn 'edit' 😅

Reageer