Beantwoord

Geen vaste telefonie meer na aansluiting glasvezel

  • 29 March 2024
  • 6 reacties
  • 102 keer bekeken

Wij hebben sinds 19 maart glasvezel, maar de vaste telefoonlijn doet het sindsdien niet meer. De lampjes bij Phone1 en Phone2 branden niet.

Vanmorgen heb ik contact gehad met de klantenservice en samen hebben we een reset uitgevoerd op de Experia Box v10. Dit heeft echter niet geholpen. Nu heeft ze een pakketje laten opsturen met nieuwe kabels om een kabelbreuk uit te kunnen sluiten. Als ik zo de berichten op het forum lees, lijkt dat niet het probleem te zijn.

Is het mogelijk om zelf het telefoonnummer te koppelen in de EB10?

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 29 March 2024, 17:28

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je inlogt op het modem zie je dan wel het nummer bij de voip gegevens? 

Nee, daar staat niets.

Reputatie 7
Badge +12

Dan hoef je zeker geen nieuwe kabels te proberen. Normaliter werkt binnen 4u na overzetting van koper naar glas de telefonie weer goed. Mogelijk kan een moderator een sip sync uitvoeren als u uw forumprofiel ingevuld heeft. Dat zorgt ervoor dat KPN opnieuw de telefonie naar het modem probeert te sturen en dat lost dan vaak deze problemen op.

@moderatoren indien jullie het niet kunnen mogen jullie mij ook benaderen

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Martin79,

Wat ontzettend flauw dat de overstap naar glasvezel er voor zorgt dat je vervolgens niet meer telefonisch bereikbaar bent 😕 Ik zie dat mijn collega voordat de reset uit is gevoerd, ook al een sip sync uit heeft gevoerd, blijkbaar heeft dat niet direct een verschil gemaakt.

We zijn nu echter een aantal dagen verder en ik ben benieuwd of er sinds je bericht hier wat veranderd is aan de situatie, wellicht is het telefoniegedeelte later alsnog goed ingeladen? Hoor graag van je hoe het er nu voor staat!

@Maja van KPN,

Gelukkig werkt de vaste telefoon weer. We kunnen bellen en gebeld worden. Fijn dat het is opgelost.

Reputatie 7
Badge +20

Heel erg fijn @Martin79, bedankt dat je nog even laat weten dat het weer in orde is nu!

Reageer