Vraag

Gigaset Al220A: kan niet bellen maar wel gebeld worden?

  • 12 November 2022
  • 8 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Kan op mijn gigaset Al220a wel gebeld worden maar niet meer bellen.

Heb alle stappen doorlopen via de helpfunctie van de KPN, maar zonder resultaat….

Admin: afgesplitst van oud topic.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Wat vervelend. Al is bellen met de vaste best prijzig. In je mobiele abonnement zit de belbundel waarbinnen je gratis belt.

Maar goed, probeer eerst eens dit: schakel het basisstation eens voor 3 minuten uit door de adapter uit het stopcontact ( of stekkerdoos) te halen. 

Dat heb ik gedaan Peter. Helaas zonder resultaat. Bij het bellen krijg ik onmiddellijk de bezet-toon. (ik bel mijn mobiel en weet dus dat die niet bezet is...)

Poeh 🤔

Welke experia box ( modem) is ie op aangesloten?

( zelf gebruik ik geen vaste meer; veel te duur met bellen. Zeker als je toch ook al een mobiel abonnement hebt. Onbeperkt bellen dan maar eurootje duurder)

De Experia Box V10

Ik denk dat ik je advies ga volgen Peter. Ik begon pas weer met de vaste telefoon toen ik door mega lange wachttijden door mijn beltegoed heen was. Dat ga ik dan maar ophogen…

Dus hoewel het een interessante kwestie is moeten we er misschien maar niet teveel tijd aan besteden….;-)

In ieder geval bedankt voor je meedenken!

Eh, beltegoed is er bij prepaid.

Bij abonnementen (Hussel) heb je tegenwoordig de keuze uit 150 minuten/sms. En voor maar 1 euro meer onbeperkt. In en naar de hele E.U. ! 

Je kan nog proberen met een hele andere telefoonset, dus ook basis. Misschien heel even te lenen (bij dect dus inclusief de basis) bij buren ofzo. Zelfde probleem? Dan is 't de experiabox. Werkt 't dan wel, dan is 't je eigen telefoonset.

Indien experiabox, kan je nog een herstart proberen. Even 30 seconden uitzetten met de schakelaar. Of drastischer resetten (met het verzonken knopje; ca. 10 seconden indrukken).

Hoewel ik eigenlijk nog nooit heb meegemaakt dat het inkomend wel en uitgaand niet werkt zou het wel de experiabox kunnen zijn. Maar een omruil doen ze niet zo 1,2,3 meer.

Hallo @Willemchi als je inlogt in je modem, dan kun je zien of je nummer geregistreerd staat.

 

TS kan wel gebeld worden op het vaste nummer, @JanD . Dan lijkt mij het nummer wel geregistreerd in de EB.

Maar zelf bellen resulteert direct in een bezettoon. Ook al is het gebelde nummer vrij.

Beste Jan en Peter, super bedankt voor jullie meedenken. Edoch: ik ga stoppen met vast bellen en helemaal over op mobiel....Misschien alleen met vast om gebeld te worden. Dan hoef ik niet iedereen mijn mobiel nummer te geven....