Beantwoord

Hoe porteer ik enkel vaste lijn naar andere provider?

  • 7 August 2023
  • 9 reacties
  • 174 keer bekeken

Beste,

Hieronder licht ik u graag puntsgewijs een en ander toe voor ik mijn vraag stel. 

  1. Mijn oma van 102 is na 27 jaar lang door mijn ouders verzorgd te zijn over naar een bejaardenhuis. Mijn oma woonde in een aanleunwoning bij mijn ouders in.
  2. De situatie was: glasvezel internet + glasvezel TV + vaste telefonie, alles gebundeld in één abonnement van KPN. De telefonie, betrof enkel een vast nummer voor mijn oma.
  3. Mijn oma wil graag haar vaste telefoonnummer meenemen naar het bejaardenhuis. 
  4. In het bejaardenhuis is gezegd: vaste telefonie hier is het meest gemakkelijk bij een aanbieder die begint met een Z, dan hoeven er geen nieuwe kabels getrokken te worden (die provider vind de verouderde kabels OK). 
  5. Mijn oma wil nu graag over met haar vaste telefoonnummer van KPN naar de aanbieder met de Z, terwijl mijn ouders door willen met glasvezel TV + internet van KPN (en geen vaste telefonie meer).

Hoe zet ik dit het beste in gang? Graag advies van iemand die weet hoe de hazen lopen en welke stappen ik in welke volgorde in gang moet zetten. Mijn dank is zeer groot!

De (klein)zoon

 

 

 

icon

Beste antwoord door PeterG 8 August 2023, 13:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ziggo dus. Die naam mag u hier best noemen hoor 😁

Reputatie 7
Badge +24

Een vast telefoonnummer kan je eigenlijk helemaal niet meenemen bij een verhuizing. Want waarschijnlijk is het netnummer anders. Of niet?

Goed punt! Had ik niet bij stilgestaan. Gelukkig is het netnummer hetzelfde, het bejaardenhuis ligt 400m van het huis van mijn ouders. Hopelijk is er dan toch wat mogelijk. Een nieuw nummer doorgeven en ook daadwerkelijk (goed) geregistreerd worden door de luisteraar aan de andere kant, wordt lastig in haar sociale kring (allen 80, 90+).

Reputatie 2

Het is niet moeilijk. Ik heb het ook gedaan met m'n oude 033 nummer naar Brunssum.

Aangezien de KPN tegenwoordig geen verhuisservice meer kan aanbieden voor de vaste lijn, waarop op het oude nummer een aantal maanden een ‘bandje’ gezet werd met een verwijzing naar het nieuwe nummer, heb ik m'n oude nummer naar cheapconnect.nl geporteerd. Kost minder dan € 9,- per jaar, en is gemakkelijk zelf te doen.

In de POTS tijd kon je die ‘bandjes’ ook direct aan kiezen, ze hadden een nummer, dat begon met het netnummer 014 ( interne netwerkdiensten ) dus in feite was het gewoon een *21 naar het juiste bandje. 

Reputatie 7
Badge +24

Als het nummer porteren naar Cheapconnect zou kunnen... dan zou Ziggo dat ook moeten kunnen...

Gewoon bellen naar Ziggo en het geval uitleggen.

Heeft je oma nu een abonnement voor bijvoorbeeld tv bij Ziggo?

Dan kan ze daar vaste telefoon aan toevoegen. Daar kan volgens mij gewoon een portering van het nummer van je ouders (voor je oma) op ingezet worden zonder dat je ouders internet + kpn tv kwijtraken. Wel duidelijk communiceren.

Vaste telefoon bij Ziggo zonder internet (wel met modem met heel klein beetje internet):

https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

Tel.nr. Ziggo 0900-1884 (standaard beltarief)

Succes.

Bedankt allen. We gaan in eerste instantie proberen: CheapConnect (VOIP) met een VOIP-telefoon (Akuvocx R15P).

Ah 😀. Als oma daar wifi (internet) heeft moet dat ook werken. Ik neem aan dat ie ook via wifi kan want ik zie via Google een bureau model.