Beantwoord

Ik betaal ineens voor de telefoongesprekken die ik thuis voer

  • 4 September 2023
  • 8 reacties
  • 170 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds vorige maand betaal ik opeens voor mijn telefoongesprekken.

Wat blijkt; Mijn kinderen hebben voor de vakantie ingelogd en gekeken naar mijn abonnementen, ze zochten hun eigen mobiel om dit in te stellen voor het buitenland.

Ergens hebben ze iets aangeklikt en nu is mijn korting voor het onbeperkt bellen verdwenen. Ik heb nog een oud abonnement van XMS → Telfort → en nu dus KPN.  Ik zou het heel fijn vinden als dit weer terug gezet wordt naar het gene was het was.

Zoals u begrijpt zal ik dit abonnement met alle top kortingen nooit aanpassen. Dit alleen als ik echt een totaal ander abonnement zou willen nemen. Ik hoop dat jullie mij willen helpen, want ik zit al zo lang bij jullie en ik ben een trouwe klant.

Er is al zo veel misgegaan met mijn verhuizing, en daar heb ik verder ook niet te veel over geklaagd, alleen dat er met de kortingen toen het een en ander mis ging.

Zet aub mijn thuis telefonie kosten weer terug naar wat het was, want ik gebruik dit voor familie die niet in de gelegenheid is om met een mobiel te kunnen bellen.

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 13 September 2023, 17:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Welkom op het forum. 

Wat vervelend. 

Ik begrijp dat je familie in huis hebt die geen mobiele kan hanteren?

Zelf bel ik al 11 jaar met de mobiele met bundel, tegenwoordig onbeperkt EU, naar mobiele en vaste nummers kosteloos in Nederland en de EU. 

Het is niet gelukt dit zelf weer te herstellen via MijnKPN?

Heb je de helpdesk al gebeld op 0800-0402? Ze zullen je wel een nieuw abonnement willen aansmeren maar zeg nadrukkelijk dat je je huidige wil behouden. 

Mogelijk betaal je met een nieuw kpn abonnement wel minder. 

Basis internet + telefoon + Belonbeperkt Nederland = 53,49. Wil je er tv bij dan komt er 12,50 bij.

 

Hadden je kinderen toestemming om in te loggen in jouw hoogstpersoonlike MijnKPN, zo nee, dan meteen het wachtwoord aanpassen @Stotertje 

 

Welkom op het forum. 

Wat vervelend. 

Ik begrijp dat je familie in huis hebt die geen mobiele kan hanteren?

Zelf bel ik al 11 jaar met de mobiele met bundel, tegenwoordig onbeperkt EU, naar mobiele en vaste nummers kosteloos in Nederland en de EU. 

Het is niet gelukt dit zelf weer te herstellen via MijnKPN?

Heb je de helpdesk al gebeld op 0800-0402? Ze zullen je wel een nieuw abonnement willen aansmeren maar zeg nadrukkelijk dat je je huidige wil behouden. 

Mogelijk betaal je met een nieuw kpn abonnement wel minder. 

Basis internet + telefoon + Belonbeperkt Nederland = 53,49. Wil je er tv bij dan komt er 12,50 bij.

 

Nee ik kon het helaas niet herstellen via mijn KPN. Ik ben er net pas achter gekomen.
Als ik nu weer onbeperkt bellen neem, dan kost het me 9,95 per maand.

Ik betaalde voor deze wijziging 51,60 voor TV - Internet - Telefoon en onbeperkt bellen.

De helpdesk heb ik nog niet gebeld, ik dacht dat ik hier ook met mijn vraag terecht kon.
Helpdesk is altijd zo druk en moet zo lang wachten.

Hadden je kinderen toestemming om in te loggen in jouw hoogstpersoonlike MijnKPN, zo nee, dan meteen het wachtwoord aanpassen @Stotertje 

 

Ik heb automatisch aanvullen aanstaan en dit is gewoon per ongeluk gebeurd.

Helaas volgens de voorwaarden ook van Telfort "bij wijziging vervallen de voordelen". Het kan niet weer gratis terug aangezet ondanks dat het per ongeluk is uitgezet. 

Systeem technisch zal weer gratis aan zetten ook niet meer kunnen. Alleen al omdat Telfort niet meer bestaat. 

Als je voor meer belt dan 9,95 zal je er toch voordeel van hebben ondanks die 9,95.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Stotertje! Dat is geen leuke situatie. Ik wil je graag helpen. 

Heb je ondertussen contact gehad met de telefonische klantenservice? Zo ja, hebben die het op kunnen lossen?

Als je nog geen contact met ze hebt gehad en liever hier wordt geholpen, vul dan je profiel in. 

Wel wil ik je nog laten weten dat sommige kortingen niet teruggezet kunnen worden. Als dit wel mogelijk is dan doe ik dat direct. Waar dat niet mogelijk is wil ik met je meedenken om te zien wat het dichtsbij de originele situatie komt. 

Hi @Stotertje! Dat is geen leuke situatie. Ik wil je graag helpen. 

Heb je ondertussen contact gehad met de telefonische klantenservice? Zo ja, hebben die het op kunnen lossen?

Als je nog geen contact met ze hebt gehad en liever hier wordt geholpen, vul dan je profiel in. 

Wel wil ik je nog laten weten dat sommige kortingen niet teruggezet kunnen worden. Als dit wel mogelijk is dan doe ik dat direct. Waar dat niet mogelijk is wil ik met je meedenken om te zien wat het dichtsbij de originele situatie komt. 

Hoi Bram,

Door persoonlijke omstandigheden was ik even niet online en heb ik ook nog geen tijd gehad om te bellen.
Ik vind het fijn dat je wilt proberen om me te helpen, want ik ben echt niet blij met deze situatie. Het is gewoon balen dat dit gebeurd is en ik hoop dat het je gaat lukken.
Ik ben al zo lang klant met huistelefoon internet tv en ook mobiel, dat het netjes zou zijn om het te herstellen. 

Ik ga nu de gegevens invullen bij de link die je toegevoegd heb, 
Groetjes, Mirjam

Reputatie 7
Badge +17

@Stotertje ik kan dezelfde korting niet opnieuw toepassen. 

Ik heb daarom een notitie in het systeem achtergelaten. Bel met 0800-0402. De collega die je aan de telefoon krijgt zal mijn notitie zien en kan je daarop doorverbinden met de juiste afdeling. Ik kan niet garanderen dat die de korting opnieuw kunnen toepassen. Deze was bedoeld om bij de overstap van Telfort naar KPN de kosten gelijk te houden. Wel is die afdeling je beste kans. 

Mocht de korting niet opnieuw toegepast kunnen worden is er nog een andere optie. Ik zie dat je de huistelefoon genoeg gebruikt om Belonbeperkt Nederland voordelig te laten zijn. Zelfs zonder de korting. Maar dat komt voornamelijk door een paar langere gesprekken per maand. Als je met een ander abonnement voldoende belminuten hebt om deze gesprekken op te vangen beperken de belkosten zich tot een paar euro. Dan zou Belonbeperkt Nederland niet nodig zijn. 

Bel eerst met de klantenservice. Met een beetje geluk kunnen ze dezelfde korting opnieuw toepassen. Maar zo niet, zijn er in ieder geval opties om toch niet gelijk de volle mep te hoeven betalen iedere maand. 🙂