Beantwoord

Ik heb bedrijf en kan na installatie niet bellen of gebeld worden

  • 7 August 2023
  • 13 reacties
  • 106 keer bekeken

Bij ons ook bedrijfsmatig, nieuw box 12 en vaste telefonie werkt niet.

KPN laat je gewoon zitten !!! nooit mee in zee gaan , zeker niet bedrijfsmatig

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

icon

Beste antwoord door Peter Prima O 9 August 2023, 14:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bij ons ook bedrijfsmatig, nieuw box 12 en vaste telefonie werkt niet.

KPN laat je gewoon zitten !!! nooit mee in zee gaan , zeker niet bedrijfsmatig

Heeft u een zakelijk abonnement? 

Ja dat klopt,

Wij hadden eerst KPN een met Panasonic telefoons van KPN.

Nu Box 12 laten installeren , maar een half uur nadat de monteur weg was konden we niet meer bellen of gebeld worden.

0800-0402 gebeld maar konden niks doen omdat de Panasonic niet meegeleverd was ???

Een fijne dag nog was het laatste wat meneer riep voordat hij ophing.

Je hebt nog steeds een KPN EEN abonnement?

Hallo @Peter Prima O als je een zakelijke klant bent kun je beter de zakelijke helpdesk bellen, 0800 0403, of het zakelijke forum raadplegen.

 

Ok dank je, ga ik doen.

 

Nu moet ik een oude telefoon rechtstreeks op die box aansluiten , maar kan ik nog niet doorschakelen.

Heb nu maar een nieuwe Gigaset besteld en hoop deze wel door te kennen schakelen..lang leve KPN

Jeetje. Er was heel lang een probleem met nummerweergave op Panasonic in combinatie met de box12. Maar helemaal niet kunnen bellen en gebeld worden…

Telefonie werkt wel met je tijdelijke toestel.

Waarom lukt het niet met doorschakelen?

Er is bij kpn zakelijk toch ook wel een app waarmee je ook je vaste nummer kunt bedienen? (À la MijnKPN voor consumenten)

Eerdere doorschakeling vervalt ook niet bij modem wissel. 

Tijdelijk toestel Gigaset AS 405 werkt inderdaad kabel rechtstreeks in poort 1, maar doorschakelen *21* werkt niet , geen idee waarom.

Dus maar een Gigaset A970A gekocht, deze zou je in het menu moeten kunnen doorschakelen.

Nu het volgende probleem: Basis maakt geen verbinding met de Box 12 ???

0800-0403 gebeld en nu neemt een monteur van KPN binnen 2 dagen telefonisch contact op, we gaan het zien.

Is nu natuurlijk wel zo dat als ik buiten de deur ben, belletjes naar het vaste nummer niet doorverbonden worden.

Dus maar een Gigaset A970A gekocht, deze zou je in het menu moeten kunnen doorschakelen.

Dat snap ik niet tenzij je niet via een phone aansluiting belt maar VoIP via een lan poort. @Peter Prima O 

Want doorschakelen kan met de phone poort alleen op centrale niveau. En dus op een toestel met de stercodes en ook via de app en site van MijnKPN (de zakelijke versie bij jouw dan).

Die A970A zou dan ook stercodes moeten genereren. 

En.... doorgeschakeld naar je mobiel? Check dat dan niet met datzelfde mobiele nummer 😉❕

Ik heb mijn vaste nummer permanent doorgeschakeld staan. Met in de app ingesteld 'na 2 x' zodat ik thuis wel weet dat het via de vaste komt. Maar neem op via de mobiele. 

 

Nu het volgende probleem: Basis maakt geen verbinding met de Box 12 ???

Geen verbinding? Het is een kabeltje?!?!

Geeft aan geen basis

Op de handset dus. Is geen probleem met het modem maar in de telefoon set zelf.

Heeft de basis nog stroom??? Stekker blok niet per ongeluk stroomloos?

Stopcontact is goed.

Ook met de stekker van de tijdelijke Gigaset geprobeerd.

Misschien is dat basisstation niet goed, schiet mij maar lek..

Nou opgelost..

Het lijkt erop dat de nieuwe Gigaset slecht contact maakt, dus een beetje pielen en probleem weg.

Monteur van KPN belde ook snel terug en er moest achter de schermen nog wat recht gezet worden.

Nu heb ik doorschakelen na 3x overgaan ingesteld, werkt nu nog niet maar moest ik morgen nogmaals checken. hij schakelt in ieder geval direct door.

 

Bedankt voor de tips.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Peter Prima O, wat jammer dat het allemaal zo moeizaam ging de afgelopen dagen. 

Top dat de Gigaset in ieder geval weer goed contact maakt! Hopelijk  gaat het doorschakelen nu ook snel goed 🙂