Beantwoord

Ik kan niet gebeld worden

  • 1 March 2020
  • 28 reacties
  • 324 keer bekeken

Sinds enkele weken horen wij de beller niet als iemand ons belt.

Helemaal niks, geen geluid. 

Nu hebben we een ander basisstation aangesloten, de oude er vanaf uiteraard. 

Nu kunnen we helemaal niet meer gebeld worden, terwijl de beller hem normaal over hoort gaan.

We kunnen wel normaal met anderen bellen, we horen elkaar dan ook normaal. 

 

We hebben telefoons gereset, basisstation gereset, experiabox v8 stekker er 10 minuten uit gehad. 

Nog andere opties? 

 

 

icon

Beste antwoord door HendriksH 20 March 2020, 10:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Ah, Experiabox v8. Is bekend dat de telefonieserver (SIP) daarin wel defect kan raken. Mijn v8 was indertijd binnen enkele weken al defect wat dat betreft.

Ik hoop en neem aan dat de moderator die hier komt die v8 voor een nieuwe(re) experiabox wil wisselen. Daar zijn wel je gegevens voor nodig. Zet je die alvast even in je forumprofiel, waarmee je tevens toestemming geeft dat ze in je instellingen e.d. kunnen.

Wil je bereikbaar blijven op je privenummer dan kun je die als je nog kunt bellen met je telefoon doorschakelen naar je mobiel met *61*mobielnummer#.

Anders kun je ook doorschakelen via MijnKPN.

Dan zou dat bij ons ook het geval kunnen zijn. 

Volgens mij hebben we de Experia box al 9 of 10 jaar. 

Ik heb mijn gegevens net allemaal ingevuld. 

Bedankt voor deze tip! 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @HendriksH, welkom! Ik kan niet direct een nieuw modem bestellen voor je, dus ik heb eerst wat testjes gedaan en het modem gereset. Mijn excuses als je hier hinder van hebt ondervonden. Kan je me laten weten of het op dit moment wel werkt? Zo niet, dan ga ik opnieuw mijn best voor je doen. 

Hoi Marcia.  

Ik heb er geen problemen van ondervonden, ik was niet thuis.

Helaas heeft het geen effect gehad, het is nog steeds het zelfde.

Leuk je even gesproken. Er is een nieuwe experiabox onderweg. De logistieke info heb je zojuist via SMS gekregen. :-)

Laat je weten of dit de oplossing is?

 

 

Oke dank je! 

Je hoort het morgen! 

Goedeavond. 

De v10a is geïnstalleerd. 

De vaste telefoon doet het weer!!

Helaas is de Wi-Fi nu slecht, echt veel slechter dan eerst. 

Begrijp ik het goed dat ik de ene reporter die ik heb niet meer mag gebruiken.? 

Ook heb ik nu een andere Wi-Fi en heb weer een nieuw wachtwoord gemaakt.  

Reseten helpt helaas niet.

Ik heb zelf 2 goedkope repeaters die jet nu dus ook niet meer doen ,  deze zal ik weer opnieuw moeten gaan aansluiten.

En ik mis nog een kabel. 

Een ethernet kabel om de switch met het modem te verbinden. 

Die zit niet in de doos, we hebben goed gecontroleerd.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi H, fijn om te lezen dat telefonie nu weer werkt. had je hiervoor ook die 2 versterker aangesloten (wat voor repeaters zijn dit overigens)? Met een nieuwe WiFi zul je inderdaad opnieuw moeten koppelen, je kunt ze op dezelfde locatie laten staan als dit goed heeft gewerkt. Waarom zou je een andere repeater niet meer kunnen gebruiken? 

Ik heb een netwerkkabel voor je besteld, is bij deze onderweg. 

Er staat op de beschrijving dat het modem na 30 minuten de oude instellingen dus ook wachtwoord en naam van de Wi-Fi over nemen, maar dat lukte dus helaas niet. 

Op dat zelfde papier staat dat als je 1 KPN repeater hebt je deze niet aan mag sluiten, alleen als je er 2 of meer hebt. 

Ik heb zelf 2 repeaters van tp-link liggen. 

Dat was heel lastig om die te verbinden, daar moet ik morgen dus weer opnieuw mee beginnen  

Mag ik de repeater van KPN wél aansluiten dan, ook al staat er op de beschrijving dat je dat beter niet kunt doen, 

En de ethernet kabel, sturen jullie die nog na?

Sorry, ik had het laatste stukje niet gelezen. 

Bedankt voor het na zenden.

Hoi @HendriksH . 

Ik weet dat er nu een v10a staat en jij hebt eigen repeaters?

Als dat in de vorige setup goed werkte zou ik dat opnieuw proberen te installeren.

Als je gebruik maakt van Experia wifi's (zwarte versterkers) dan gaan die het signaal over nemen en raad ik aan om eigen apparatuur buiten beschouwing te laten.

 

Ik heb 1 bekabelde repeater van KPN, en 2 eigen repeaters van Tp-link. 

Ik sluit ze dan alle 3 weer aan. 

Bedankt voor de hulp!! 

Helaas doet mijn vaste telefoon nu helemaal niks meer. 

Als ik ga bellen dan krijg ik bezet toon. 

Als Ik met mijn mobiel mijn vast nummer bel krijg ik ook bezet toon. 

Ik heb weer beide telefoon stations geprobeerd.

En ik heb ze nu rechtstreeks aan de 3 dag oude Experia box v10a aangesloten, ook dit helpt niet. 

Ik heb de stekker van de Experia box er al enkele minuten uit gehad, ook dit helpt niet.

Ook heb ik hem gereset, wat ook niet heeft geholpen.

Wat kan er nog niks zijn??

De pech blijft je wel achtervolgen, @HendriksH .

Ik zag iets vreemds in mijn meting en heb dit proberen aan te passen. Kun jij eens proberen te bellen, @HendriksH ?

 

Heel vreemd, nu kan ik opeens weer normaal bellen en gebelt worden! 

Wel fijn! 

Wat voor iets vreemd had je dan gezien in je meting? 

Ben ik wel benieuwd na na al dit gedoe van de laatste dagen.😊

En graag zou ik willen weten hoe het met mijn Wi-Fi zit. 

Ik heb mijn nieuwe Wi-Fi moeten gebruiken,  ook na een reset schakelde hij niet om naar de oude.

Nu, na de 2e reset, heb ik beide Wifis. 

De oude én de nieuwe. 

Ze werken beide, en zijn beide ongeveer net zo sterk. 

Hoe kan dat? 

Hoi @HendriksH . Ik kwam er vrijdag achter dat jouw nummer op poort twee stond van het modem. En dit terwijl jouw v10a maar één telefoonpoort heeft. Daarom heb ik het nummer voor de zekerheid op poot een gezet en het lijkt er op dat het hiermee is opgelost. Mocht er toch weer iets geks gebeuren, duiken we er uiteraard dieper in.

Wat je wifi betreft: Je hebt een v10a en zo te zien staat jouw wifi daar op aan. Ik zie dat je twee netwerken hebt gemaakt. De 2,4 en 5Ghz. Deze hebben een aparte naam.

Wat voor soort repeater heb jij precies? Kun je hier desnoods een foto van maken? 

We hadden hier vorig jaar nog 2 nummers op 1 adres, daar zal het vanaf komen. 

Maar wel raar dat we de eerste dagen met de V10a wél konden bellen. 

 

De eerste dag zag ik de oude en de nieuwe Wi-Fi als ik ging zoeken. 

Maar de oude kon ik niet verbinden, ook niet na een reset.

Toen heb ik de nieuwe een nieuwe naam gegeven en zag ik dat ik 2 nieuwe wifis had, 2.4 en 5 inderdaad. 

2.4 heeft beduidend de beste ontvangst. 

 

Ik heb ik bedraade repeaters van KPN. 

Deze heb ik nu weer aangesloten aangezien ik op die repeater nog een ander apparaat heb aangesloten. 

De 2 anderr repeaters zijn van Tp-link. 

Deze moet ik nog opnieuw verbinden, dit gaat niet vanzelf.

Maar hoe kan het dat mijn oude Wi-Fi het na de laatste reset ineens wel doet? 

De nieuwe doen het evengoed allebei nog.

Doordat gegevens van wifi bij ons op een centrale server bewaard blijven is het soms een beetje chaotisch. Als jij ooit de servicetools om wifi naam en ww te wijzigen hebt gebruikt zal na iedere reset het modem teruggrijpen naar de centraal opgeslagen gegevens. Door opnieuw gebruik te maken van die tool kun je de gegevens permanent aanpassen. 

Wat ik uit je verhaal opmaak is dat het nu in ieder geval weer goed werkt, dat klopt toch? 

Onze computer werkt sinds we de nieuwe Experia box hebben zeer traag. 

Ook als je gewoon iets op Google op wilt zoeken. 

Altijd met een vaste kabel aangesloten, maar ook via Wi-Fi is het niks. 

Ouderwets traag zelfs! 

We hebben al irmand naar de pc laten kijken die alles heeft opgeschoond, maar hey internet was gewoon heel traag zei hij.

 

En de Wi-Fi in huis is ook zeer slecht. 

Hij zou beter moeten zijn met de nieuwe box maar hij is beduidend slechter! 

 

Kan ik hier zelf iets aan doen? 

 

Mvg Lizzy Hendriks-houwen.

Wat jammer, @HendriksH .  Dus ook als je met een bekabelde aansluiting gaat internetten is het traag?

Wat laat de snelheids test zien? Kun je die eens voor mij testen. https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

 

 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/fe4fb

130-6a8d-11ea-9c49-eb60a56b69ff

 

Ping: 5

Jitter: 0

Download: 93

Upload: 33.4

Dit is de snelheid met vaste kabel. 

 

Wat merkwaardig, Lizzy. Die snelheid is best heel goed. Je zou hier probleemloos mee moeten kunnen streamen, internetten etc. 

Het is dus plotseling traag op de pc? Hoe ervaar je dat? Gebeurt het bij het internetten? Welke browser gebruik je om te internetten?

Plotseling ja, precies vanaf het moment dat ik de nieuwe Experia box heb geïnstalleerd. 

Van tevoren geen last van gehad. 

Onze pc is 1,5 jaar oud. 

We ervaren het als vervelend dat het tussen de 5 seconden en 15 seconden duurt voordat een site via Google word geopend. 

We werken met Chrome, al meer dan 10 jaar. 

Nooit problemen mee gehad. 

Niets nieuws geïnstalleerd op de pc, en regelmatig Cclraner en uiteraard een virusscanner e.d.