Beantwoord

Inkomend nummer blokkeren op vast toestel

  • 28 November 2018
  • 25 reacties
  • 29005 keer bekeken

Ik wordt de laatste weken dagelijks meerdere keren op mijn vast toestel gebeld door het nummer 0851052962.
Dit is een zgn. Wangiri nummer. Wanneer je terugbelt wordt je doorgeschakeld naar een betaalnummer.
KPN kan/mag geen nummers blokkeren. Op mijn vast toestel heb ik die mogelijkheid ook niet.
Kan KPN in ‘Mijn KPN’ niet een optie inbouwen waarmee je voor een vaste lijn zelf inkomende nummer(s) kan blokkeren?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 29 November 2018, 19:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Lastig en zeer irritant. Zeker niet terugbellen en ook niet opnemen. Zorg er ook voor dat voicemail of antwoordapparaat niet opneemt. Ik vermoed dat het dan vanzelf weer stopt. Zolang ze sjoege krijgen blijven ze het proberen.

Wil je hier geen last meer van is de enige mogelijkheid zelf een ander nummer te nemen. Maar dat heeft vaak flink wat voeten in de aarde. Bedrijven die je nummer hebben, familie/vrienden/kennissen en meer . . .

XS4ALL is de énige provider die die mogelijkheid geeft tot max. 10 nummers.

KPN vindt het (kennelijk) te kostbaar om het in te bouwen. Er is zeer weinig vraag naar. Die zeggen steeds dat dat geen prioriteit heeft en dat je een ander nummer kunt (moet) nemen.
Reputatie 7
Kan je op dat vaste toestel ringtones installeren?
Zo ja, installeer de ringtone silent, leg het nummer vast in jouw contacten en koppel deze aan de ringtone silent.
De volgende keer dat die belt blijft het dan in ieder geval stil. 😉
Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, RVV. We hebben inderdaad geen mogelijkheid om op je vaste lijn een specifiek nummer te blokkeren. Wel zijn er dingen die we kunnen doen bij telefonische overlast. Je leest er meer over op deze informatiepagina. We hebben ook een meldformulier dat je kunt invullen. Dat wil niet zeggen dat we er dan ook met zekerheid iets aan kunnen doen. Als er een buitenlands nummer achter blijkt te zitten kunnen we er helaas niets mee.

Edit: Zoals de anderen in dit topic echter ook aangeven, het is een regulier 085-nummer. Dikke kans dat het een gewoon bedrijf of een instantie is die je probeert te bereiken. Je kunt een keer opnemen en even aanhoren. Als het alsnog iets blijkt te zijn waar je geen belang bij of behoefte aan hebt, kun je ophangen en het verder negeren.

 

Edit, 2022: het is inmiddels mogelijk om dit via de MijnKPN te doen.

De oproep komt van een normaal 085 nummer, wat kan daar het gevaar van zijn, om die op te nemen of zelfs terug te bellen ?
Hooguit heeft bellen naar een 085 nummer een iets hoger tarief
Het nummer is geregistreerd bij Motto Voip B.V.
Opgezocht bij de ACM.
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=14083381&start=0&site=kvk2014
Lijkt me (gewoon) een van de vele voip aanbieders.
Geen gevaar. Maar ik schrijf niet voor niks "sjoege". Als je opneemt of terugbelt krijgen ze sjoege van je. Neem je niet op (ook geen ant.w.app./ voicemail) en belt niet terug dan geef je geen sjoege en heeft het in the end voor hen geen zin meer je te bellen.

Persoon wordt dagelijks gebeld door dit nummer.
Even terug ga naar de vraag :

Ik wordt de laatste weken dagelijks meerdere keren op mijn vast toestel gebeld door het nummer 0851052962.
Er komt een oproep van een 085 nummer naar een vaste lijn, de oproep wordt niet beantwoord dus blijft de beller het proberen.
Het kan gewoon de loodgieter zijn die een afspraak voor de jaarlijkse ketel-beurt probeert te maken, gewoon opnemen en dan verder concluderen zou ik zeggen.

En waar komt deze veronderstelling vandaan ?
Dit is een zgn. Wangiri nummer. Wanneer je terugbelt wordt je doorgeschakeld naar een betaalnummer.

De mensch wordt overspoeld met onheil, alles wat goed gaat is nl geen nieuws, dus schrikken sommigen van een vreemd nummer, blijkbaar, ik ken dat wel in mijn omgeving, met name ouderen.

Maar laten we dan eerst eens beginnen met anoniem (stiekem) bellen af te schaffen cq onmogelijk te maken.

Ik hoop nu op een reactie van de vraagsteller.
Het vervelendste was, als ik opnam (na 1 à 3 keer overgaan) kreeg ik meteen de kiestoon!
En dat minstens 2x per dag dagen achter elkaar.
Wat voor mij toch duidelijk is dat men teruggebeld wil worden.

PS. Laatste 3 dagen geen last meer gehad.

Waarom pakt KPN dit niet op bij de vaste lijn? op de 06 nummers doen jullie het wel.Digitale discriminatie dus.

ik word schijtziek van die anonieme bellers die een ander tot last zijn.

***** belt onder meerdere nummers. Aanpakken dit getreiter dus.

 

Admin: nummer verwijderd

Belachelijk en slechte zaak dat het niet mogelijk is om zelf via de webiste  een nummer te blokkeren.

Ik wordt lastig gevallen door een onderzoeksburo twee keer per dag, ondanks dat ik aangeef niet mee te willen werken. 

Het mag wel wat klantvriendelijker KPN !!!

 

Reputatie 7

Belachelijk en slechte zaak dat het niet mogelijk is om zelf via de webiste  een nummer te blokkeren.

Ik wordt lastig gevallen door een onderzoeksburo twee keer per dag, ondanks dat ik aangeef niet mee te willen werken. 

Het mag wel wat klantvriendelijker KPN !!!

Je moet het blokkeren van telefoonnummers vooral niet centraal willen regelen.

Het blokkeren van telefoonnummers is echt iets wat je zelf op je eigen apparatuur zal moeten doen. 

Dus vervang de Experia Box door een FRITZ!Box en blokkeer de telefoonnummers waar je niet door lastig gevallen wilt worden.

En heb je last van telefonische overlast, meldt dat dan.

Ik was er helemaal klaar mee, al dat gebel op de meest onmogelijke tijden.

De oplossing die ik geberuik, is een apparaatje gekocht, waar ik in kan zetten welke nummers geblokkeerd moeten worden. Het apparaatje herkent het nummer, of zelfs nummergroepen (085 en 088) neemt de telefoon op en verbreekt dan de verbinding weer.  Heerlijk rustig.

Het ding heet Pro Call Blocker, voor de vaste lijn. Ik weet niet of het mag, maar mij ongevraagd lastigvallen ook niet. Ik ben sinds 28 februari al 69 keer gebeld en heb er niets van gemerkt. Inmiddels al 49 verschillende nummers.

Reputatie 7

Het ding heet Pro Call Blocker, voor de vaste lijn. Ik weet niet of het mag, maar mij ongevraagd lastigvallen ook niet.

Ja hoor, het is geen enkel probleem om zo'n apparaatje te gebruiken.

Zelfde probleem als de rest op dit forum. Ik word meerdere keren per dag gebeld. Super vervelend. Ik wil dit nummer ontzettend graag blokkeren. 

ik word door 2 verschillende nummers op mijn huis telefoon gebeld.

iedere dag kan ze helaas niet blokkeren nummers zijn 0403116175 en 0403116170 wil dat dit stopt 

Neem niet op want dat kost mijn geld ben ik al achter.

Vr.Gr.

W Aalbers

Kpn is op de hoogte van 1 nummer 

Reputatie 7

Neem niet op want dat kost mijn geld ben ik al achter.

Het opnemen van een inkomend gesprek kan je nooit geld kosten, de kosten zijn immers altijd voor de beller.

wjb 

kijk maar eens op internet met die nummers daar raden ze je aan niet op te nemen want dat kost je geld.

volgens kpn zijn het energie bedrijven

Reputatie 7

kijk maar eens op internet met die nummers daar raden ze je aan niet op te nemen want dat kost je geld.

Dat kan niet, het beantwoorden van een telefoontje kan nooit bij jou in rekening gebracht worden, de kosten zijn altijd voor de beller.

Toch bizar dat ik op mijn mobiel (T-Mobile) ongewenste inkomende bellers kan blokkeren, maar op onze vaste telefoon (KPN) niet. Dat ik dat niet in ‘mijn KPN’ kan doen. Onze nummers staan allang in het bel me niet systeem, maar buitenlandse bellers kunnen gewoon hun gang gaan. Die bellen niet alleen via buitenlandse nummers (met name +44 dus UK), maar ook slinks via Nederlandse mobiele en vaste nummers. Al 14 dagen dagelijks meerdere malen dezelfde eikels. Om de paar dagen via een nieuw nummer. Iedere keer gevraagd mijn nummer uit het bestand te halen. Vind het niet meer dan normaal dat een KPN klant in ‘mijn KPN’ nummers moet kunnen blokkeren. Als dit zo doorgaat gooien wij thuis de vaste telefoon (KPN) eruit. 

Reputatie 7

Al 14 dagen dagelijks meerdere malen dezelfde eikels.

Namens welke organisatie wordt er dan gebeld?

Als je nummers op jouw vaste lijn wilt kunnen blokkeren dan zal je een VoIP telefoon moeten nemen die dat ondersteunt. De VoIP telefoon in de FRITZ!Box ondersteunt dat dus als je jouw Experia/KPN Box vervangt door een FRITZ!Box dan ben je uit de brand ... of toch niet want overmorgen bellen ze weer met een ander nummer die je nog niet geblokkeerd had.

Al 14 dagen dagelijks meerdere malen dezelfde eikels.

Namens welke organisatie wordt er dan gebeld?

Als je nummers op jouw vaste lijn wilt kunnen blokkeren dan zal je een VoIP telefoon moeten nemen die dat ondersteunt. De VoIP telefoon in de FRITZ!Box ondersteunt dat dus als je jouw Experia/KPN Box vervangt door een FRITZ!Box dan ben je uit de brand ... of toch niet want overmorgen bellen ze weer met een ander nummer die je nog niet geblokkeerd had.

De vaste telefoon eruit gooien is dan veel goedkoper. Ik wil niet investeren (een nieuw modem en nieuwe telefoons of een call blocker) voor iets wat op persoonlijk serverniveau (mijn KPN) instelbaar zou moeten zijn. Het is meer een kwestie of KPN in die faciliteit wil investeren? Vooralsnog doet ze dat niet omdat ze het niet als ‘hun probleem’ zien. Wij gebruiken de vaste telefoon al steeds minder. Als het een ding wordt waar je meer last dan lust van hebt dan gaat het eruit. Iedereen hier in huis heeft toch een mobiele telefoon. 

ik wil een telefoon nummer blokkeren die ook heel vaak s,nacht opbeld 00447488870956. bij voorbaat hartelijk bedankt

Reputatie 7

KPN zal dat niet voor je kunnen regelen.

Als je een vaste telefoon hebt waarop je ringtones kunt plaatsen en ringtones kunt koppelen aan nummers in je adresboek dan zou je dat zelf kunnen doen.

Ik heb op mijn Gigaset een ringtone "Silent" staan en zoals de naam al zegt is die heel erg stil. Je hebt dan geen last van contactpersonen die aan die ringtone gekoppeld zijn.

Reputatie 7
Badge +10

ik wil een telefoon nummer blokkeren die ook heel vaak s,nacht opbeld 00447488870956. bij voorbaat hartelijk bedankt

Er zijn ook losse apparaatjes te koop die je tussen het phone poortje van de modem/router zet, en de telefoon. Kun je tot 5000 nummers blokkeren.

(Genoemde prijzen nu ietsje meer, maar alleszins de moeite waard. Goedkoopst via AliExpress).

 

Ik lees hier dat 3 jaar geleden al gevraagd werd naar de mogelijkheid om nummers te blokkeren. Is dat nu inmiddels al geregeld door KPN?

Ik wil ze dat graag persoonlijk vragen maar hang al 25 min. in de wacht. 

Iemand hier die sneller is in het beantwoorden van mijn vraag? 

Ik lees iets over Fritsbox, daarbij zou het blokkeren wel werken. 

Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +10

Als je de  "Mijn KPN" app  op een telefoon installeert, zou je daar inmiddels een functie kunnen vinden om van daaruit telefoonnummers te blokkeren. Probeer het eens.