Beantwoord

Inkomende gesprekken hebben geen nummerweergave meer sinds overstap naar glasvezel

  • 14 June 2023
  • 10 reacties
  • 333 keer bekeken

Ik ben onlangs overgestapt van ziggo naar KPN glasvezel. Al in het begin doet nummerherkenning van inkomende gesprekken niet. Heb al verschillende resets uitgeprobeerd van modem, glasvezel kastje, telefoon maar helaas heeft het niet geholpen.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 June 2023, 15:40

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN gebruikt het DTMF protocol voor nummer herkenning.

https://www.coolblue.nl/advies/nummerherkenning-vaste-telefoon.html

Ondersteund uw toestel dat?

Ja mijn toestel (Philips D705 Duo) ondersteunt zowel DTMF als FSK .

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Liondipa, welkom op ons forum!
Hoe heb je het toestel op je experiabox aangesloten zitten?
Heb je je experiabox ook al herstart en/of gereset?

Als je hierover liever direct contact hebt kun je ook met ons bellen op 0800-0402 (het liefst even vanaf een mobiele telefoon)

modem betreft : KPN box 12.

Telefoon is aangesloten op poort 1.  ik heb de basisstation zelfs rechtstreeks aangesloten op de modem maar dat hielp ook niet. 
Ik heb de modem op verschillende manieren geprobeerd (reset, stekker uit, vanuit modem pagina herstarten, vanuit link kpn herstart) helaas heeft het niet geholpen.

Hallo @Liondipa misschien de telefoon een reset geven of handmatig voor dtmf kiezen.

Hallo @JanD 

Ik zie geen reset mogelijkheid van de telefoon en er is geen optie om handmatig te kiezen voor dtmf.  Ik heb wel de spanning van basisstation eraf gehaald en de telefoonkabel losgekoppeld (die aan de andere uiteinde verbonden is aan de modem telefoon poort 1) . Batterij van de telefoon verwijderd en na een uur de boel weer aangesloten maar ook dit heeft niet geholpen.

Hallo @Liondipa even de handleiding er op nazien en eventueel de helpdesk van Philips raadplegen, misschien bestaat er bij Philips ook wel een forum.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Liondipa hier op het forum lees ik dat er 1 jaar geleden ook al melding van gemaakt is. Ik weet niet of inmiddels hier een fix voor is gemaakt in V12 modem. In dat topic is ook nog een V12 modem omgewisseld. Daar kan mogelijk een moderator meer over vertellen. 
 

KPN topic jaar geleden

onderstaande info voor anderen die niet zeker weten of hun toestel dtmf ondersteund. Er is een handige check.
Je kunt nagaan of jouw toestel dit ondersteunt door te bellen naar 085-7732598. Druk daarna een toets in. Als je bijvoorbeeld 5 intoets op je telefoon en je krijgt als terugkoppeling VIJF te horen, dan ondersteunt het toestel DTMF. Als  je dit niet te horen krijgt, ondersteunt het toestel geen DTMF.

Ik heb de check ook gedaan . Mijn toestel ondersteund wel DTMF maar dat wist ik al.

Bedankt voor jullie reacties en tips maar helaas zit ik nog steeds met het probleem van geen nummerherkenning.

 

Sinds laatste update van mijn modem in november heb ik weer nummerherkenning. 😀
Hoef ik gelukkig geen ander telefoon te kopen.

Reageer