Beantwoord

Kan ik een opgezegd nummer terugkrijgen?

  • 25 April 2024
  • 6 reacties
  • 93 keer bekeken

Mijn moeder is in December overleden en haar thuistelefoon etc  bij Ziggo is opgezegd. Het nummer is nu dus niet meer in gebruik.
Graag wil ik het telefoonnummer van mijn moeder hebben. We hebben het zelfde kengetal, is dat mogelijk? Mijn eigen telefoonnummer mag dan worden beeindigd.

icon

Beste antwoord door PeterG 25 April 2024, 13:18

Bekijk origineel

6 reacties

Gecondoleerd.

Graag wil ik het telefoonnummer van mijn moeder hebben. We hebben het zelfde kengetal, is dat mogelijk? (...) haar thuistelefoon etc  bij Ziggo is opgezegd

Ai. Dat zal niet gaan.

Ten eerste is het nummer bij Ziggo. Dat blijft zo, zij kunnen dat dan na verloop van tijd weer opnieuw uitgeven.

Verder is het al in december opgezegd. Dan zal zelfs Ziggo het niet meer terug kunnen halen. Ook bij hen haalt de computer at random een nieuw nummer uit de bak als een abonnee een vast nummer wil. Na de quarantaine van meestal 6 maanden.

Het nummer is nu dus niet meer in gebruik.

En KPN kan alleen een actief nummer bij een andere provider overnemen. Bij Ziggo is het nu niet meer actief.

Ik wist al dat  . . / ik wachtte even op Peter.

Is het nummer ooit door Z. uitgegeven of geporteerd vanaf (bv) kpn ?
Dat kun je hier opzoeken :
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Of dat verder uitmaakt in deze dat weet ik niet.

Ik zou proberen om het hier naar toe te halen :
cheapconnect.net
Het is al weer even geleden dat ik dat voor het laatst deed, ws moet je een bewijsstuk sturen maar dat zal geen probleem zijn.

 

Dank allen voor uw reacties. Jammer dat er geen mogelijkheid is. Het was het proberen waard.

Volgens mij is het nummer vroeger uitgegeven door Ziggo of een van hun voorlopers upc geloof ik.

Ik heb het abonnement in januari stopgezet. 

Ik heb het abonnement in januari stopgezet. 

Dat is ook al véél te lang geleden. Een provider kan vaak binnen 14 dagen het nog wel terughalen en dan alleen voor dezelfde klant (= aansluiting). In verband met voorkomen misbruik.

Wat nu niet meer kan, maar het had eerst geporteerd moeten worden naar jouw aansluiting (Ziggo → KPN ook). Pas daarna Ziggo aansluiting internet/tv/telefoon opzeggen.

Maar dat gaat nu niet meer lukken. Nummer is echt weg. Je kan het nog af en toe eens proberen te bellen en dan vragen of je het van de nieuwe gebruiker kunt overnemen. Maar als een nummer lang in gebruik is geweest op één adres kan het wel 2 jaar in quarantaine staan.

Geen enkele provider kan na de 14 dagen nummers nog uit quarantaine halen.

Volgens mij is het nummer vroeger uitgegeven door Ziggo of een van hun voorlopers

Heb je mij vorige bericht gezien ?

 

Het topic Kan ik een opgezegd nummer terugkrijgen? is beantwoord door KeesYagi.

Dat hoeft nou ook weer niet  :-)
Verkeerd geklikt ?

Reageer