Beantwoord

Kan wel bellen, maar niet gebeld worden, telefoon gaat niet over

  • 4 November 2020
  • 22 reacties
  • 237 keer bekeken

Hallo KPN,

Voorheen zat ik bij Telfort en heb ik een Experiabox8 gekregen. 

Sinds kort hebben wij regelmatig problemen met deze Experiabox. Vaak valt zomaar de wifi uit en sinds kort kunnen wij met onze vaste telefoon nog wel bellen, maar niet meer gebeld worden. De telefoon gaat niet meer over. We hebben diverse dingen geprobeerd: gereset, kabels opnieuw aangesloten, nieuwe telefoon gekocht etc etc. Niets helpt. Van een kennis heb ik begrepen dat het dan aan de Experiabox ligt, hij had hetzelfde probleem en kreeg een wat nieuwer exemplaar. 

Kunt u mij aub hepen, want niet gebeld kunnen worden is vrij vervelend.

Alvast dank.  

  

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 9 November 2020, 13:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @ReneH1971, welkom op het forum! Goed dat je even aan de bel trekt! Ik kijk graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo Thomas,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik heb mijn profiel ingevuld.

Gr

René

@ReneH1971 : Dank voor de gegevens. Het systeem zag dat er een fout in jouw belprofiel zat en heeft dit aangepast.

Ik ben benieuwd of jij weer bereikbaar bent. Kun je dat voor mij controleren?

Hallo Erwin. Het lukt nog steeds niet helaas. 

Moet ik eerst een reset doen? 

Als ik nu jouw nummer bel gaat de lijn aan mijn kant gewoon over. Kun je het basisstation nog eens kort van het stroom halen. Op welke poort heb je de telefoon aangesloten?

Ja klopt, de telefoon gaat over, maar niet hoorbaar bij mij. Ik heb beide poorten geprobeerd, een nieuwe huistelefoon gekocht, gereset. Ik weet ook niet wat ik er nog aan moet doen

 

Het komt wel voor dat de experiabox geen belspanning meer geeft.

Je kunt proberen te bellen naar de aansluiting en dan opnemen ondanks dat je geen bel hoort.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is inderdaad vreemd, zou je willen proberen om de Experiabox helemaal te resetten? Dit doe je door het resetknopje ingedrukt te houden tot de modem uit gaat. 

Hallo Alex,

Ik heb de Experiabox wederom helemaal gereset zoals hierboven gevraagd.

Heb alle snoeren opnieuw gekoppeld, de nieuwe telefoon aangesloten, zelf twee keer van poort gewisseld, maar het probleem blijft: ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden.

De telefoon gaat niet over. Dit probleem is volgens mij bekend als ik het internet een beetje afstruin.

Kan het zo zijn dat de ExperiaboxV8 niet meer doet wat hij zou moeten doen?

Opnieuw dank voor je hulp.

Gr René      

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelcithing @ReneH1971, ik heb een storingsticket aangemaakt voor de technische dienst! Zij nemen hierover nog contact met je op (op je mobiele nummer) houd er rekening mee dat zij vanaf een 088 of afgeschermd nummer zullen bellen.

Hartelijk dank Thomas.

Zo maar uit interesse :

Je kunt proberen te bellen naar de aansluiting en dan opnemen ondanks dat je geen bel hoort.

Heb je dat geprobeerd / begrijp je wat ik bedoel ?

bvd.

Ja dat werkt ook niet. Er komt een monteur.

Hallo,

Gisteren gebeld door een monteur met het verzoek een andere telefoon te proberen. Dat heb ik gedaan met twee andere telefoons (nieuw). Nog steeds hetzelfde probleem. Kan het gewoon niet aan de verouderde modem liggen? Ik heb nu werkelijk alles geprobeerd maar ben er niets mee opgeschoten. 

Hoop dat er een oplossing komt.

Alvast dank

René 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat de monteur momenteel wacht op jouw terugkoppeling en dat je hem daarover zou bellen. Als hij aangeeft dat het modem vervangen moet worden kan hij dat regelen.

Klopt, ik heb echter zijn nummer niet. Er is gebeld met een privé nummer. Wilt u vragen of hij contact met me opneemt? 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb mijn collega nog even gemaild!

Beste Thomas, 

Zou je willen vragen of daar een beetje spoed achter gezet kan worden? Ik ben nog steeds niet bereikbaar en dat is erg vervelend. Alvast dank voor de moeite.

Gr

René 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niks meer van mijn collega gehoord, ik kijk morgen of ik hem te pakken kan krijgen. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +20

@ReneH1971 ik stuur je even een privébericht met een nummer waar je mijn collega's van de juiste afdeling kunt bereiken!

Beste Thomas,

Ik wacht nog steeds op een belletje van een monteur.

Zou zo langzamerhand graag het probleem opgelost willen hebben, kan namelijk nog steeds niet gebeld worden op mijn vaste nummer. 

Alvast dank

Rene

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik stuur je weer een privébericht @ReneH1971