Beantwoord

Kiestoon van de *21 functie niet meer afwijkend ?

  • 7 August 2023
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

Reputatie 2

Zojuist de functie *21*  gebruikt op mijn nieuwe VOIP lijn, om door te schakelen naar elders.

Wat mij opvalt, is dat de kiestoon van mijn doorgeschakelde VOIP lijn niet meer afwijkend is.

Met andere woorden, ik krijg bij een doorgeschakeld toestel niet meer de gebruikelijke 

‘gebroken’   kiestoon, die er bij een doorgeschakelde POTS lijn wel was.

De functie werkt verder wel normaal.

Vraag:  Kan je, evt. tegen extra betaling,  de gebroken kiestoon weer terug krijgen bij *21 ?

Als je nu vergeet terug te schakelen met #21#, is het wel erg stil,…….

 

NB. Misschien een idee om  als telecom-provider nog een functie toe te voegen, bij de *21 mogelijkheid;

Bij een vroegere werkgever hadden we een bedrijfscentrale van Ericsson, ( weet niet meer welke, ik dacht de MD110 )  die had een mogelijkheid om *21 te doorbreken.

Handig, als oma vergeten is om haar toestel met #21 weer terug te zetten.  Je belde dan

*28*  voor het doorgeschakelde nummer, dan  rinkelde het doorgeschakelde  toestel alsnog 

( jawel, vroeger rinkelden telefoons nog echt …. )  en kon je vragen, of er even #21#  ingetoetst kon worden.

@Joris62  Dat is dus een achteruitgang van mogelijkheden, kan niet echt de bedoeling zijn, lijkt mij.  Plus de mogelijkheid van fraude, de eigenaar van een vaste lijn kan nu niet rechtstreeks horen, dat z'n toestel is ‘gekaapt’   ( doorgeschakeld  )  Wat is de reden, dat deze mogelijkheid is  afgeschaft ?

 

icon

Beste antwoord door Joris62 7 August 2023, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Nee, dat kan niet. Je krijgt nu altijd, ook bij een actieve doorschakeling, altijd de 'gewone' kiestoon.