Beantwoord

Kleinzakelijk abonnement: 3e en 4e telefoonnummer goedkoper te realiseren?

  • 12 April 2020
  • 3 reacties
  • 101 keer bekeken

Momenteel hebben we een kleinzakelijk abonnement. 2 vaste nummers bedraad op een Experiabox 10, en nog 2 extra nummers die via MijnKPN permanent zijn doorgeschakeld naar de 2 vaste nummers. Dus voor uitgaande gesprekken 2 nummers en voor binnenkomende gesprekken 4 nummers. Weet iemand of we dat goedkoper dan nu geconfigureerd kunnen?  Details zie hierna.

Achtergrond:
wij hadden ISDN met een Quattrovox en 4 telefoonnummers, analoge bedrade toestellen.
Destijds heeft KPN via telefonische verkoop ons gepusht om van ISDN af te stappen en over te gaan naar een kleinzakelijk abonnement. Vanwege het probleem van max 2 vaste lijnen hebben ze beloofd GRATIS nummers 3 en 4 die we anders zouden verliezen permanent door te schakelen naar nummers 1 en 2. Voor binnenkomend gesprekken heb je dan dus nog steeds 4 nummers. Wat blijkt? We zijn beetgenomen. Eerstens betalen we maandelijks voor de extra nummers 2,50 per nummer extra. Tweedens kost het ons geld als iemand belt op nummers 3,4 omdat iedere keer dat er zo gebeld wordt, doorschakelkosten in rekening gebracht worden.

Technisch: er is een Experiabox V10 met 2 uitgangen voor analoge telefoons en ethernet aansluitingen. Via de ethernet aansluiting zijn bedraad een iMac en een Windows 10 laptop aangesloten. 

icon

Beste antwoord door wjb 12 April 2020, 12:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7

Ik weet niet hoeveel er gebeld wordt met die nummers maar je zou kunnen overwegen die nummers te porteren naar CheapConnect. Dan betaal je €8,95 per jaar, zijn de gesprekskosten €0,0238 per minuut naar vaste nummers in Nederland en €0,05 per minuut naar mobiele nummers in Nederland, per seconde af te rekenen en is er geen starttarief van toepassing.

Je kunt dan zelf uitrekenen of dat goedkoper is dan die telefoonnummers bij KPN te laten.

Ik kan me zelfs voorstellen dat het goedkoper is om alle vier de nummers te porteren.

 

Zelf heb ik zakelijk al vele jaren naar alle tevredenheid vaste telefonie via CheapConnect lopen.

Ook privé bel ik uitgaand via CheapConnect terwijl inkomend de telefoontjes gewoon via KPN lopen. Overigens is dat laatste eenvoudig te realiseren met een zogenaamde SIP trunk. Zo'n SIP trunk is bij CheapConnect gratis en dan betaal je dus alleen de gesprekskosten.

 

Ik gebruik privé overigens een Gigaset N300A IP om de routering naar het juiste SIP account te regelen.

Op zo'n N300A IP kan één vaste lijn aangesloten worden en kunnen zes SIP accounts geconfigureerd worden.

Wow! Bedankt dat ga ik uitzoeken!

Reputatie 7
Badge +30

Beste @pkrpkr, welkom! Leuk om te zien dat je zoveel lijkt te hebben aan wjb zijn uitleg! Mocht je nog vragen hebben omtrent je klein zakelijke abonnement, kan je het beste nog eens navraag doen op het zakelijke forum. Mijn collega's helpen je er graag verder mee.