Beantwoord

Kosten voor doorverbinden verhalen?

  • 20 August 2020
  • 55 reacties
  • 1305 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ben al jarenlang klant bij KPN. Onlangs belde ik met nr. 088-227…. Wachttijd 30 minuten. Op mijn onlangs ontvangen nota zie ik tot mijn verbazing dat ik toen doorverbonden was met nr. 0906-0204,.

Zonder mij medeweten. Mijn nota meldde: toen kosten: €28,-voor dat gesprek- Alleen de KPN kan mij doorverbonden hebben . Andere mogelijkheden zijn er niet. Tot mijn verbazing stond het bedrag ook nog eens op de nota van de KPN. Reden voor mij om bij de KPN dat bedrag terug te claimen.Dat dergelijke methodes niet ten voordele van KPN zijn spreekt voor zich. Ik wacht de beantwoording van KPN af voordat ik eventuele verder stappen ga ondernemen. Ik vind dit n.l. schandalig.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door wjb 1 September 2020, 21:19

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @mulderkm en welkom hier :)

 

Het nummer 0906-0204 staat helemaal los van KPN. Dit is een zogenaamde 'doorverbind dienst'. Zij kunnen je voor een vrij hoog tarief doorverbinden met de partij waarmee jij in contact wenst te komen. Nu geef je zelf aan dat je alleen een 088 nummer hebt gebeld dus ik kan dit niet meteen plaatsen. Zou je daarom je (forum) profiel in willen vullen zodat ik eens met je mee kan kijken? Alvast bedankt!

Dit bericht staat in “vast bellen”, dat maakt het nog vreemder, dan is er geen “behulpzame / slimme” telefoon die iets uit kan halen.

Of gaat het toch om een mobiel ?

Reputatie 1

Ik heb gebeld met een vast nummer naar een vastnummer:088.2276….. Heb geen bericht van doorzending naar 0906-0204. Dit zag ik pas op de afrekening van KPN. Mijn ( voor de handliggende) conclusie: ik hebzelf niet voor een doorzending naar 0609……. gekozen. Wel moet ik KPN  30 minuten wachttijd á 0.90 Euro betalen die ik dus terugvorder. Ik heb n.l. een abonnement bij KPN voor onbeperkt bellen. Iets anders was als ik toestemminghad gegeven voor verdere gesprekskosten bij 0906……. 

Reputatie 1

 Ik lees dat er 6 reacties zijn. Waar kan ik die lezen?

Reputatie 7
Badge +12

Je had (op het moment dat je je laatste bericht typte) zelf 6 berichten geplaatst op dit forum. Dit was je 7e bericht en daarom staat er nu '7 replies'. Voordat je dit bericht typte, stond er '6 replies'. Dat staat dus helemaal los van het aantal gegeven reacties in dit topic ;) Alle reacties kun je hier ook teruglezen, wel zo overzichtelijk. Hopelijk heb ik dat stukje enigszins voor je kunnen verhelderen. Wat ik je wel echt kan verzekeren, is dat wij vanuit KPN nooit iemand door zullen verbinden via zo'n duur doorverbind nummer. We zijn er op zijn zachtst gezegd geen fan van en hebben hier ook helemaal niks mee van doen, het staat echt volledig los van KPN. We hebben zelf gratis telefoonnummers waar we op bereikbaar zijn dus we hebben er niks aan omdat door te verbinden via een duur 0906 nummer. Daarom zou ik graag je klantdossier eens willen raadplegen; wellicht dat ik op basis van de facturen een beter beeld krijg van waar deze kosten nu precies vandaan komen. Mocht je dat graag willen, zou je dan (alsnog) je forumprofiel in willen vullen? Alvast bedankt!

Reputatie 1

 

Graag voldoe ik aan jouw verzoek. Maar waar vind ik het formulier voor het forumprofiel?

Het punt waar het trouwens overgaat in mijn probleem is eenvoudig terug te brengen tot één punt: ik ben tijdens mijn telefoongesprek door niemand benaderd met de opmerking dat ik doorgerbonden zou worden/ zijn met het 09…. nummer. Ik bleef dus verbonden met KPN en de rekening heb ik dus onder protest betaald aan KPN.

Los daarvan vraag ik me af in welk land ik woon waar,  volgens KPN, het mogelijk is mensen op een dergelijke manier zo te bedriegen en waar KPN aan meewerkt.

 

Reputatie 7
Badge +12

Je forumprofiel kun je hier invullen :)

Reputatie 1

Beste NN,

Ik wacht nog steeds op jouw antwoord. Ik wacht nog een korte periode. Mocht ik dan nog niets vernemen dan neem ik contact op met een consumentenprogramma. Dan kunnen we samen het Ned. publiek  laten horen wat in bepaalde gevallen de praktijk van de KPN zijn.

Reputatie 6
Badge +8

Dit thema komt bij alle providers meermaals voor, al jaren, en al jaren staan er vragen over bij tros radar, kassa en de consumentenbond. Tot nu toe is er nog niks mee gedaan. Weet je waarom? Bij onderzoek achteraf blijkt altijd maar weer dat de consument toch wel degelijk het 0900 nummer heeft gebeld. 

Zo zal dat ook op de factuur staan, meen je dat het dan niet klopt, klopt maar aan bij de ACM en laat hun het onderzoeken zodat de boze KPN (en Vodafone en T-Mobile en de rest) een boete kan krijgen. Succes. 

Reputatie 7
Badge +24

 

Graag voldoe ik aan jouw verzoek. Maar waar vind ik het formulier voor het forumprofiel?

Het punt waar het trouwens overgaat in mijn probleem is eenvoudig terug te brengen tot één punt: ik ben tijdens mijn telefoongesprek door niemand benaderd met de opmerking dat ik doorgerbonden zou worden/ zijn met het 09…. nummer. Ik bleef dus verbonden met KPN en de rekening heb ik dus onder protest betaald aan KPN.

Los daarvan vraag ik me af in welk land ik woon waar,  volgens KPN, het mogelijk is mensen op een dergelijke manier zo te bedriegen en waar KPN aan meewerkt.

 

Het nummer van KPN is 0800 0402. Dat is gratis. Als u een ander nummer belt wat u ergens op internet gevonden hebt ofzo, dan is de kans aanwezig dat u meteen doorverbonden word met KPN zonder dat u daar een melding van krijgt. Dat nummer is dan niet van KPN, maar van een slim bedrijfje / oplichter die op deze manier geld verdient.

Reputatie 1

 Bedankt voor de tip. IK zal het zeker doen.

 

Reputatie 1

Ik zie dat een gedeelte van de laatste reactie van U niet meer wordt weergegeven. Waarom niet?

Reputatie 7
Badge +12

Hopelijk heb je iets gehad aan onze input en die van de community @mulderkm :) Mochten wij je nog ergens mee van dienst kunnen zijn, laat het dan vooral weten!

Reputatie 1

Ik heb je advies opgevolgd: de gehele briefwisseling ligt nu bij ACM. Dus maar even afwachten voordat ik contact opneem met een consumentenprogramma. In ieder geval: bedankt. Al levert dat tot dusver nog niets op.

Badge +19

Maar waarom schrijft u het betreffende belbedrijf niet aan? Daar heeft u immers zaken mee gedaan?

Reputatie 7
Badge +12

Contact opnemen met een consumentenprogramma zal je niks op gaan leveren, dit zeg ik niet om je te ontmoedigen maar wil daarbij wel verwijzen naar de eerdere post van @Nick83 .

Reputatie 1

Ik heb geen relatie met 06…….. ik heb ook geen contact gehad met 06-0402. Ook niet ingestemd met een doorverbinding. Mijn relatie bestaat uit een overeenkomst met KPN. Die heeft het mij ook in rekening gebracht. Ik zal dus doorgaan met mijn bezwaar omdat ik voel door KPN misleid ben. Groet, KMM.

Reputatie 1

Het totaal nog eens te overzien krijg ik een naar gevoel bij de rol hoe de KPN met dit probleem omgaat.

Ik heb mij zelf niet verbonden met 06-0402. Dat dit wel gedaan is is een gevolg van een reactie van de KPN. Los daarvan is het een wel erg vreemde situatie dat de rekening verstuurd wordt door KPN. Zij werkt dus mee  door  een dergelijke fraude mede te realiseren. Natuurlijk zal de KPN deze medewerking ontkennen. Maar het blijft zo, de situatie verandert niet. Ik voel  mij door deze situatie “tot aan het bod genomen” en dat door de KPN. Het is de KPN onwaardig.

“. Ik verzoek de KPN maatregelen te nemen om een eind te maken aan deze situatie. En verantwoording te nemen voor de feiten. Ik claim in ieder geval mijn € 28,- terug.

Reputatie 7

Het doorverbinden naar een ander telefoonnummer worden de kosten voor dat doorverbinden nooit in rekening gebracht bij de oorspronkelijke beller. In jouw geval zou je dus alleen kosten mogen hebben voor dat 088 nummer. Als jij toch kosten voor 0906-0204 op jouw factuur hebt staan dan moet je zelf dat nummer gebeld hebben.

Reputatie 1

“Be honest and take your responsibility”.

Reputatie 7

“Be honest and take your responsibility”.

Kan jij eens een screenshot plaatsen van de belkostenspecificatie op de tweede pagina van die factuur? Wel even persoonlijke gegevens wegpoetsen.

Reputatie 1

Dat wil ik best doen. maar de mail met de nota is inmiddels verwijderd. Maar hopelijk is het mogelijk van de KPN om alsnog een kopie te krijgen. Mocht dit zo zijn dan hoor/lees ik dat graag.

Groet,

KMM.

Reputatie 7
Badge +24

Dat wil ik best doen. maar de mail met de nota is inmiddels verwijderd. Maar hopelijk is het mogelijk van de KPN om alsnog een kopie te krijgen. Mocht dit zo zijn dan hoor/lees ik dat graag.

Groet,

KMM.

Verwijderd? Door wie dan? Hoe dan, waarom? U heeft hem toch wel op uw eigen computer opgeslagen? U wilde naar een consumentenprogramma stappen. Met wat dan? Nu klinkt het net alsof u nu helemaal niets heeft...

Reputatie 7

Dat wil ik best doen. maar de mail met de nota is inmiddels verwijderd. Maar hopelijk is het mogelijk van de KPN om alsnog een kopie te krijgen.

Jouw factuur kan je een half jaar inzien in mijnKPN.

Reputatie 7
Badge +24

Dat wil ik best doen. maar de mail met de nota is inmiddels verwijderd. Maar hopelijk is het mogelijk van de KPN om alsnog een kopie te krijgen.

Jouw factuur kan je een half jaar inzien in mijnKPN.

Iets langer nog zelfs. Maar na 6 maanden is het 3de blad - en daarmee de belgeschiedenis - weg.

En als je later facturen opvraagt bij KPN, dan krijg je die ook altijd zonder belgeschiedenis. 

Reageer