Beantwoord

KPN opgezegd toch nog betalen

  • 2 July 2019
  • 5 reacties
  • 551 keer bekeken

Ik heb mijn KPN telefoonlijn opgezegd op 12 juni 2019 per 12 juli 2019 en hiervoor ook een bevestiging van KPN ontvangen.
Nu krijg ik een factuur voor de volledige periode juli tot en met augustus 2019. Hierin staat niets vermeld over de opzegging. Ik moet dus bijna 2 maanden betalen voor een dienst die ik niet meer afneem.
Waarom krijg ik niet gewoon een factuur voor de eindperiode 1juli 2019 t/m 12 juli 2019? Dat is toch niet meer dan normaal. Ik heb al voldaan aan mijn maand opzegtermijn.
Ik heb hierover gebeld met KPN, maar kreeg een zeer onvriendelijke meneer aan de lijn die niets voor mij wilde doen. Hij dreigde met: Als ik niet betaalde krijg ik boeterente!!!
Ik wil niet betalen voor diensten die ik niet krijg, terwijl ik mij aan de regels van opzeggen houd, mag ik toch verwachten dat KPN dit ook doet?
icon

Beste antwoord door Noordzee 2 July 2019, 18:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
@Fouk

Bij de meeste bedrijven wordt vooraf een hele periode in rekening gebracht en ontvang je na de einddatum van de overeenkomst het teveel betaalde bedrag terug.

Ik begrijp dat je dit niet leuk vind.

Wat je zou kunnen doen is om uitstel te vragen van het betalen van de rekening. De procedure hiervoor staat hier:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/online-betaalafspraak-maken.htm#/0000.1

citaat:
Komt de betaling van je KPN factuur niet uit? Wil je op een andere datum betalen? Je kan je factuur één keer op een andere datum betalen. Dit kan tot maximaal een maand na de datum van de factuur. Op die datum maak je het bedrag aan KPN over.


Grote kans dat je een maand later ook de creditnota al hebt ontvangen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Fouk, Goed dat je dit aangeeft, hier ontstaat wel vaker verwarring over. Wat Noordzee aangeeft klopt, we factureren van te voren. Nu denk je natuurlijk, maar ik heb het 12 juni al doorgegeven. Daar wordt alleen tijdens het factureren niet naar gekeken. Wanneer een abonnement is opgezegd en afgelopen is wordt er naar gekeken en uiteindelijk wordt het bedrag verrekend in de vorm van een creditnota. Hopelijk is het je nu duidelijk hoe dit zit. Zo niet, laat het vooral weten!
Reputatie 7
Badge +19
@Fouk Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Hoe KPN het doet is wel duidelijk en dat was mijn vraag ook niet. De vraag is waarom KPN niet gewoon volgens de regels werkt en mij toch laat betalen voor iets wat ik niet afneem. In principe heeft KPN geen recht om iets te incasseren van mijn rekening over een periode waarvoor geen incasso overeenkomst meer is en waarin ik geen diensten meer afneem. Je kunt ook gewoon berekenen wat ik verschuldigd ben op de datum van opzegging en dat in rekening brengen in plaats van bijna 2 maanden gebruik maken van mijn geld en het dan pas weer terugstorten.
Reputatie 7
Badge +19
@Fouk, Op het moment dat je midden in de maand KPN gaat verlaten voor een andere provider of gewoon hebt opgezegd, kunnen wij de factuur van die maand helaas niet halveren. Zo werkt het systeem niet, vandaar dat je nog een volledige factuur krijgt (factuur is gemaakt voordat je daadwerkelijk bij KPN weg bent). Zoals aangegeven krijg je de kosten wel terug vanaf de datum dat je weg bent. Dit zal verrekend worden in de maand die volgt, rond dezelfde tijd dat wij altijd je factuur incasseerden zal je nu een terugboeking krijgen. Dit is niet iets wat tegen de regels in gaat en ik kan hier ook niets anders van maken.

Reageer