Beantwoord

Mijn vaste nummer is geporteerd naar andere provider

  • 4 February 2019
  • 3 reacties
  • 217 keer bekeken

Op 29 januari is mijn vaste telefoonummer geporteerd naar een andere provider.
Maar als ik op mijn KPN kijk zie ik dat deze dienst daar nog steeds als een "Extra optie" vermeld staat.
Dat klopt dus niet, ik bel niet langer via de KPN.
Inmiddels heb ik de factuur voor februari ontvangen, en ook daar staat het gewoon nog op. Het is dan maar 1 euro, maar toch.
Overigens heb ik direct nadat mijn nummer geporteerd was mij aangemeld bij een andere internet provider, dat was ik al van plan maar ik heb daarmee even gewacht tot na de nummer portering, dat leek me verstandiger.
Ik heb zojuist wel meerdere keren gebeld met 0800 0402, maar nadat ik voor de tweede keer optie 2 kies krijg ik een in-gesprek toon.
Jullie een mail sturen gaat geloof ik niet, dus dan maar via dit forum.
icon

Beste antwoord door Susan_ 8 February 2019, 09:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Pieter Jan H, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Een merkwaardig verhaal, want op het moment dat je met een andere provider belt zou het direct verdwenen moeten zijn bij KPN. Ik zie dat er voor 31 januari inderdaad geen overname in stond, dus dat klopte niet helemaal. Nu zie ik echter dat er alsnog een opheffing in staat, een overname naar T-mobile. Dat is inmiddels goedgekeurd, en zal worden voltooid op 2 maart aanstaande. Wat betreft het overgenomen nummer, die niet helemaal overgenomen bleek te zijn, kan ik op het moment niet zoveel doen. De overstap is in gang gezet, en zal in maart dus in zijn geheel alsnog geregeld worden.

Heb je hier nog wel vragen over, dan hoor ik het graag!
Hallo Susan,
De opmerking "die niet helemaal overgenomen bleek te zijn" kan ik niet goed plaatsen. De nummer portering is succesvol uitgevoerd. Ik bel nu via CheapConnect. Dus deze overstap is volledig afgerond. Dat betekend dat mijn vaste nummer nu niet langer in beheer is bij de KPN. Als mijn diensten straks op 2 maart worden opgeheven is het natuurlijk niet de bedoeling dat de KPN dan een poging gaat doen om mijn nummer op te heffen. Als het goed is zou dat ook niet moeten kunnen. Maar het maakt me toch wat nerveus, kunnen hier complicaties ontstaan?. Zo ja dan moet dit afgehandeld worden voordat de diensten worden beëindigd.
En dat ik dan deze maand 1 euro betaal voor een dienst die al gestopt is kan met de eindafrekening natuurlijk wel rechtgetrokken worden. Maar het zou mij niets verbazen als dat mis gaat. Maar ja het is ook maar 1 euro.
Met vriendelijke groet, Pieter Jan
Reputatie 7
Badge +21
@Pieter Jan H, die opmerking had te maken met het feit dat het nummer nog op de factuur van KPN stond. De kosten van het vaste nummer zal ik voor 2 maanden vergoeden, zodat dat in ieder geval geregeld is als het abonnement stopgezet wordt. En nu hij actief is bij een andere provider, en dus ook werkt, zal het goed gaan komen en zal het nummer niet opgeheven worden 😉

Reageer