Vraag

mijn vaste telefoonlijn doet het niet

  • 28 September 2020
  • 10 reacties
  • 169 keer bekeken

Hallo, ik heb opeens een probleem met mijn vaste telefoonlijn. Als ik iemand wil bellen komt een melding: deze Telfoonansluiting is buiten dienst gesteld vanwege een administratief probleem. 

Ik heb nu al meerdere keer met de klantenservice bedoeld en gechattet maar ze kunnen het probleem niet oplossen! Ik weet niet wat ik hier nog doen kan. Ik heb ook de Telefoonports gewisseld en alles probeert.…

heeft iemand een idee?

Groetjes


10 reacties

Ik begrijp dat je telefonie via het modem hebt.

Internet (en evt. televisie via kpn) werkt wél? (want dan kan ik het ‘administratieve’ probleem niet verklaren)

P.S.

Heb je een mobiel abonnement met bel/sms bundel? Dan is het in dié bundel vele malen goedkoper dan bellen met de vaste telefoon.

Hallo, ja internet en tv van kpn werkt...

Hier zal een KPN moderator nog komen; die kan in de administratie en systemen kijken.

Daarvoor is het wel noodzakelijk dat je je gegevens invult in je forumprofiel (onderaan pagina ingevulde opslaan). Daarmee geef je toestemming en kunnen ze je vinden.

Ik kan dit helaas echt niet als prio aan hen doorgeven. We hebben ook mobielen en die zijn met een abonnement zelfs goedkoper met bellen dan met een vaste lijn.

Reputatie 7
Badge +13

@Elroy75 Goedemiddag! Heb je het probleem nog weten te verhelpen? Anders loop ik dat graag nog even voor je na! Kun je dan jouw gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik heb mijn gegevens ingevuld! Groet

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb even de verbinding doorgemeten en de administratieve systemen nagelopen en ik kom op dit moment geen afwijkingen tegen. Ik heb voor de zekerheid de telefoniegegevens opnieuw in het modem gezet. Zou je eens kunnen testen of het nu wel werkt?

Nog geen verbinding... maar kpn kan ik wel bereiken, dat vindt ik zo raar ...

Reputatie 7
Badge +13

Vreemd, wat voor een type toestel heb je? Zou je anders ook eens het basisstation een tijdje van de stroom kunnen halen?

Ik heb een Siemens Gigaset, maar daarvoor ging het telefoon toch ook! Maar als ik iemand Will bellen krijg ik een bandje te horen, dat het aan de Telefoonleiding ligt… is het misschien beter dat een technieker langs kan komen ?

Reputatie 7
Badge +13

Er kan wat misgaan in de communicatie tussen het toestel en de Experia Box. Ik zou je toch willen adviseren om dan ook het basisstation een herstart te geven aangezien het signaal tot aan het modem goed doorkomt. Anders zou ik je willen adviseren om toch even te bellen met 0880-0402. Dan kunnen mijn collega’s je meteen verder helpen!

Reageer