Vraag

Na overstappen van Belvrij naar Belonbeperkt / Hussel krijg ik in gesprektoon op vaste lijn

  • 11 November 2020
  • 9 reacties
  • 91 keer bekeken

Gisteren overgestapt van Belvrij abonnement naar BelOnbeperkt met Hussel. Telefoon aansluiting op advies overgezet van splitter naar Experia box. Krijg nu in gesprekstoon ipv kiestoon op vast toestel.

 

De kpn digitale tool geeft aan dat de Experia box goed werkt, vraagt dan de aansluiting om te zetten naar Phone2. Dat heb ik gedaan. Daarna blijft de tool steken in een melding ‘probeer het later nog een keer’.  

Groet,

George 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @GeorgeMMG en welkom op het forum! Goed dat je aan de bel trekt, je bent nu telefonisch helemaal niet bereikbaar? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens, de naam en geboortedatum van de contractant en het telefoonnummer waar het om gaat (die kan bijvoorbeeld in Persoonlijke opmerkingen)? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kunnen we op onderzoek uit!

Dag @Sanne_M,

 

Dank voor je hulp, de gegevens zijn ingevuld.

 

 

@Sanne_M 

Ter aanvulling, ik heb nu

  • de telefoon direct op de Experia box aangesloten, zodat alle bekabeling binnenshuis er tussenuit is.
  • De experia box opnieuw opgestart (gisteravond geprobeerd) 
  • De tool nog een keer geprobeerd, die loopt steeds op hetzelfde punt vast:

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @GeorgeMMG, ik zie dat de wijziging nog steeds open staat op dit moment. Ik heb een ticket doorgezet voor mijn collega's hier gaan helaas wel enkele werkdagen overheen

@Thomas Dat is wel heel jammer en zeer klantonvriendelijk. Bovendien levert het bij ons echt problemen op. Mijn vrouw heeft een functie (geestelijk verzorger) waardoor ze bereikbaar moet zijn via deze lijn. Gisteren kwam er al bericht dat iemand de hele dag geprobeerd had haar te bellen. 

Gisteren zei de kpn medewerker dat het in de ochtend zou zijn gebeurd. De oude (via splitter) lijn was toen ook weg. Je gaat er als klant toch van uit dat de oude verbinding pas verbroken wordt als de nieuwe beschikbaar is of dat er hoogstens een paar uur tussen zit. 

Kan dit niet versneld worden?

 

Hieronder de chat van gisteren:

Johan: Wat je moet doen: zodra het telefoonnummer niet meer werkt op de huidige aansluiting, sluit je de telefoon aan op de Phone1-aansluiting van je Experiabox.
Johan: Dat is een groene aansluiting.
Ik: Ok, is het zeker dat het niet meer werkt
Johan: 't Is ingevoerd, je krijgt de bevestiging zo binnen. En in de loop van de ochtend moet het telefoonnummer zijn omgezet naar het combi-abonnement.
Johan: En werkt het dus niet meer op de huidige manier, maar alleen nog via de Experiabox.
Ik: Is daar nog een speciale stekker iod voor nodig
Johan: Standaard RJ11-stekker. Als het goed is, is de telefoon al met zo'n stekker op de splitter aangesloten (ik neem aan dat je een splitter hebt tussen het aansluitpunt en de rest). Die haal je dan uit de splitter, en stop je in de groene Phone1 van de Experiabox.
Ik: Helder, dat gaat vast lukken. Dank voor je hulp 

 

Reputatie 7
Badge +30

De achterliggende afdeling is hier inmiddels mee bezig, George. Je krijgt bericht zodra het probleem verholpen is. 

Er is niet echt sprake van een ene verbinding en een andere maar echt het overhevelen van je telefoonnummer van het ene systeem (en abonnement) naar het andere. En dat gaat in dit geval wat moeizaam.

 

Je kunt voor de zekerheid nog een keer proberen of aansluiten op de oude manier nog werkt. Zo niet, sluit hem dan weer aan op de Experia Box. Helaas is het dan een kwestie van even afwachten tot de collega's hier klaar mee zijn.

@Erik_ @Sanne_M @Thomas 

Mijn eerste bericht op dit Forum is van 8 dagen geleden. Ofwel wat volgens KPN medewerkers eerst in een paar uur en toen in een paar dagen gebeurd zou zijn duurt nu al meer dan een week. Al die tijd zijn wij onbereikbaar. 

Inmiddels hebben we onze mobiele nummers zo ver verspreid dat we in ieder geval bereikbaar zijn in situaties die onze directe aandacht en zorg vereisen. Het punt begint te naderen waarop we ons gaan afvragen waarom we überhaupt nog een vaste lijn nodig hebben. 

Het moge duidelijk zijn dat het onderschrift in de signature van @Erik_  hierboven ‘The shortest answer is doing’ een sterk toenemende mate van ironie begint uit te stralen.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @GeorgeMMG, sorry voor het lange wachten.
Ik zie dat afgelopen vrijdag het nummer overgezet is naar de nieuwe aansluiting. Deze zou dan ook moeten werken via je experiabox. Klopt dat?

Ja @Thomas het werkt sinds afgelopen vrijdag 27 nov eind van de ochtend. Na meer dan twee weken zonder telefoon en nadat maandag 23 nov vroeg in de ochtend beloofd was dat het die dag toch echt geregeld zou zijn. 

Ach ik hou er over op. Als ik deze ervaring voeg bij het feit dat ik op de KPN site me als nieuwe klant moest kenbaar maken, omdat ik als ik aangeef al klant te zijn allerlei veel goedkopere opties helemaal niet te zien krijg, dan heeft KPN er weer alles aan gedaan om alle vooroordelen waar te maken.