Beantwoord

Nummerherkenning binnenkomende gesprekken werkt niet

  • 19 April 2024
  • 3 reacties
  • 93 keer bekeken

Nummerherkenning binnenkomende gesprekken op mijn vaste telefoon werkt niet meer. Alle acties die KPN op haar website aangaf uitgevoerd.

Alle instellingen van Mijn moden gecontroleerd.

Dacht dat het aan het toestel lag. Nieuw toestel gekocht, maar hiermee was het probleem niet opgelost.

Klantenservice van KPN gebeld.

Die heeft wat gedaan (ik weet niet wat), maar het probleem bleef.

Weer Klantenservice van KPN gebeld en die vertelde me dat het een intern probleem was, namelijk met de vernieuwing van de software van de service is het een en ander fout gegaan. Deze fout is er al eind februari, begin maart.

Waarom niet alle klanten met een vaste telefoon niet even een mailtje gestuurd met vermelding van dit probleem. Dat had mij een nieuwe telefoon gescheeld (€ 50,=).

En nog belangrijke is dat er voordat een nieuwe software release wordt geïnstalleerd er goed getest wordt.

 

icon

Beste antwoord door PeterG 19 April 2024, 12:41

Bekijk origineel

3 reacties

Misschien kun je de telefoon nog retourneren @Dol , zie de voorwaarden van de leverancier.

 

Er is momenteel een probleem met de nummerweergave via het modem Box12. Vooral Philips en Panasonic dect sets geven geen nummerweergave daardoor. Gigaset dect werkt wel. Al hebben we hier op het forum één melding m.b.t. een Gigaset.

Mijn bovenburen hebben een nieuwe Gigaset die de nummers weergeeft via Box12. Hun vorige deed dat ook (vervangen wegens defecte handset en was al 10 jaar oud; dus niet gerelateerd tot het probleem).

Ik vermoed dat het met de snelheid van verzenden van de nummerweergave heeft te maken. Waardoor Philips en Panasonic het niet meer herkennen. Kennelijk is Gigaset ‘ruim denkender’.

Helaas zal de oplossing nog lang op zich kunnen wachten. Er is ca. 1 x per 4 tot 6 maanden een update (mogelijk) voor de modems.

@Sanne van KPN schrijft:

Update! Er wordt een nieuwe update voor de Box 12 uitgerold rond eind mei. Die moet deze problemen oplossen, dus houd onze Product Updates in de gaten. 

Bron:

 

Reageer