Beantwoord

Nummerherkenning Gigaset A220 werkt niet

  • 17 April 2024
  • 6 reacties
  • 117 keer bekeken

Overgestapt van Ziggo naar KPN.

Nu werkt nummerherkenning op de vaste telefoon niet.

We hebben een Gigaset A220.

Ik heb gezocht en gevonden dat KPN werkt met DTFM en de gigaset heeft dat.

Toen het modem gereset en dan werkt het een dag maar dan niet meer.

Ik weet niet wat ik verder dan nog kan doen, maar ik wil graag zien wie er belt.

icon

Beste antwoord door PeterG 24 April 2024, 16:21

Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op de KPN Community 🙂

Vervelend dat het niet werkt. Dan heb je het modem Box 12. Daar zijn sinds enkele weken problemen met de nummerweergave. Philips en Panasonic doen het daarmee helemaal niet. En bij Gigaset een enkele.

KPN werkt met DTFM en de gigaset heeft dat

Hij werkt alleen op KPN als er ook M101 in de code staat en tevens de tekst onderop “telefoon aansluiting in NL”.

Helaas zal de oplossing van het probleem nog weken op zich laten wachten. Een software uitrol voor modems is niet zo 1,2,3 gedaan helaas.

Mijn bovenburen hebben een Gigaset die al dtmf 'gewend’ was. Die heeft er geen problemen mee tot op heden. En hun nieuwe Gigaset ook niet (er was een handset stuk van de oude, niet gerelateerd aan dit probleem). Fingers crossed.

De Gigaset A220 is overigens uit 2017.

Zelf gebruik ik al 12 jaar geen vaste telefoon meer. Veel te dure geprekskosten. Zelfs met de dure belonbeperkt bundels. Mobiel met onbeperkt bellen (bovendien hele EU; via vast is het alleen NL) is uiteindelijk veel goedkoper. Scheelt me nog steeds zo'n € € 30,-- maandelijkse belkosten t.o.v. van eerst (12 jaar geleden!) vast én mobiel. Nu alleen mobiel.

Mijn broer met gezin van 4 ook geen vaste meer. Iedereen heeft mobiel. Met onbeperkt bellen en bovendien gratis onderling bellen ook prima als ‘huistelefoon’. FF naar de zoon op zolder bellen dat het eten klaar is. Kost niks.

Dank voor je bericht Peter,

De M101 code staat erop dat andere niet,  en hij doet het ook even als ik het modem of de telefoon heb gereset maar daarna niet meer.

Zal even kijken welk modem ik heb: Inderdaad V12.

Dus nog even wachten. Ik wilde eerst een nieuwe telefoon kopen, maar dat hoeft dan niet, ik ben er aan gehecht :-)

 

Hoi @Martijn v o .  Ik denk dat de box12 dan het probleem veroorzaakt. Helaas moeten we nog even op een update wachten :-(

Je zou nog een harde reset van de Gigaset basis kunnen doen. Tijd en pincode worden daarbij ook gereset. Indien de handset aanblijft haalt ie na herstarten de tijd daar weer uit.

Mogelijk is ie een beetje te 'gewend’ aan de fsk nummerweergave zoals bij Ziggo in gebruik is. 

Maak de basis minimaal 30 minuten stroomloos. Daarna terwijl je de knop voor handsets zoeken ingedrukt houdt de stekker weer in het stopcontact.

zal het eens proberen of dat werkt.

@Sanne van KPN schrijft:

Update! Er wordt een nieuwe update voor de Box 12 uitgerold rond eind mei. Die moet deze problemen oplossen, dus houd onze Product Updates in de gaten. 

Bron

 

Admin: kleine aanpassing datum

Reageer