Vraag

Nummerweergave vast bellen koperen lijn Profoon TX255

  • 24 July 2022
  • 8 reacties
  • 53 keer bekeken

Hallo, mijn telefoon toestel (Profoon tx255) is geschikt voor nummerweergave via het FSK en het DTMF protocol. Toch laat mijn toestel geen nummers zien. Ik heb een ouderwets abonnement via de koperen lijn. Wat moet ik doen om dit te laten werken?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Schrierviakoper , als jouw telefoonabonnement nog niet via het modem loopt, maar nog 'ouderwets' via een telefoonaansluiting in de muur, is nummerweergave een optie, die een paar euro per maand kost.

Hoe heb je nu internet dan, een splitter op de muur aangesloten en vanuit de splitter  een kabel naar het modem en een kabel naar de telefoon, als dat zo is kan dat simpeler en goedkoper.

 

 

 

 

 

@JanD Okee, bedankt, dan moet ik dat blijkbaar bij KPN aanvragen! Ik betaal wel genoeg dacht ik... en inderdaad, dat kan goedkoper maar wil toch de analoge lijna aanhouden;-)

Hallo @Schrierviakoper je kunt enkele tientjes per maand besparen door de vaste telefoon via het modem te laten lopen, kost slechts 2 euro per maand en gratis  nummerweergave en daar gaan de dure kosten van het huidige abonnement weer af.

Waarom wil je vasthouden aan de analoge telefoon, dat kun je sinds vorig jaar al niet eens meer nieuw bestellen?

 

@JanD ik weet het, het is heel ouderwets, maar ik vind de geluidskwaliteit van bellen via internet zo bar slecht. Ik zit soms nog ouderwets lang aan de lijn en hoor de stem van de ander dan graag onvervormd.

@JanD ik weet het, het is heel ouderwets, maar ik vind de geluidskwaliteit van bellen via internet zo bar slecht. Ik zit soms nog ouderwets lang aan de lijn en hoor de stem van de ander dan graag onvervormd.

Oke, dan morgen even bellen via 0800 0402 om nummerweergave aan te vragen. Succes @Schrierviakoper 

Via het modem bellen heet VOIP ( voice over IP ) en dat is net zo helder of beter dan een koper-lijn.

Daar komt bij dat een koper-lijn in de centrale weer over gaat op digitaal.

ik vind de geluidskwaliteit van bellen via internet zo bar slecht. Ik zit soms nog ouderwets lang aan de lijn en hoor de stem van de ander dan graag onvervormd.

Dat is precies de reden waarom ik altijd zal vasthouden aan een “vaste” cq voip lijn en niet alles via zo’n verh*pte mobiel doe, zoals de “moderne mensch” dat betaamt.

De geluids kwalititeit van een mobiel is inderdaad veelal niet te hachelen, maar een lijn over internet is dat zeker wel.

Ik ben in 2005 overgestapt op IP bellen, in den beginne nog wat technische gedoetjes, maar nu niet meer.

Hoi @KeesYagi dat is goed om te horen, dat VOIP bellen jou goed bevalt. Ik heb zelf slechte ervaringen met het bellen van mensen met zo’n soort lijn (vast nummer via internet), er is altijd iets mis met de verbinding of een echo op de lijn. Dat heb jij dus nooit….?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Schrierviakoper, welkom! Als ik dit allemaal zo lees, zou ik je even adviseren om telefonisch contact met ons op te nemen (0800-0402, geopend tot 20 uur). Mijn collega's kunnen nummerweergave inschakelen en eventueel met je meekijken naar de omzetting naar Voip. Op het forum worden niet heel veel vragen gesteld over vaste telefonie, maar ik krijg niet de indruk dat men over het algemeen ontevreden over de kwaliteit is. Het is inderdaad niet te vergelijken met mobiel bellen in ieder geval.