Beantwoord

Nummerweergave werkt niet meer

  • 26 October 2019
  • 5 reacties
  • 738 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Kpn,

 

sinds enige tijd werkt nummerweergave en de telefoonbel niet meer,

ik heb de experia box v8 terug gezet naar de fabrieks instelling en opnieuw opgestart

maar dat helpt ook niet, wat is er aan de hand ?

icon

Beste antwoord door Susan_ 30 October 2019, 10:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Wim1058, bedankt voor je bericht!

Er zijn verschillen in nummerweergave. Wil je zien wie jou belt en werkt dat op dit moment niet? Dan is een herstart van het modem inderdaad vaak de oplossing. Mocht dat niet geholpen hebben, kan ik er even naar kijken.

Gaat het om de uitgaande nummerweergave? Dan kan het zijn dat er een afscherming geactiveerd is. Dit kan eigenlijk alleen via onze klantenservice geregeld worden.

Heb je het toestel ook al even gecontroleerd? Want vaak moet je het daar ook nog op instellen, en na een herstart of reset kunnen die gegevens gewist zijn. Gebruik hiervoor de bijbehorende handleiding. 

Heb je trouwens geen problemen met gewoon bellen en de overige KPN diensten?

 

Mocht het nou nog niet opgelost zijn, dan kijk ik graag even verder. Wil je in dat geval je Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het betreffende telefoonnummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators!

Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

Dag Susan,

 

ik heb mijn profiel  aangepast,

ik kan wel iedereen opbellen maar bij inkomende gesprekken  dus als ik opgebeld word, wordt het telefoon  nummer niet weer gegeven  en de bel in het toestel werkt ook niet , zoals ik al eerder aan gaf heb ik de modem opnieuw opgestart maar dat help ook niet ik denk dat er ergens een blokkade is maar ik weet niet waar.

 

groetjes,  Wim

Dat je belgeluid niet meer overgaat als je gebeld wordt is maar één ding: defecte SIP server in je Experia V8. Waarschijnlijk is het deel wat het nummer v.d. beller naar je toestel stuurt ook defect. (m'n beste vriend had 2 jaar geleden precies dezelfde 2 problemen met de V8)

Voor moderator:

2 mogelijkheden.
Telefoonnummer overzetten naar SIP 2 in de hoop dat die nog wel goed werkt. Wim1058 moet daarna zijn telefoon van phone 1 naar phone 2 omzetten.

Experiabox vervangen.

Reputatie 7
Badge +21

@Wim1058, dankjewel. Als ik een meting doe vanuit hier dan gaat er inderdaad iets niet helemaal goed. Dus ik heb, zoals Peter voorgesteld heeft, het nummer op poort 2 gezet. Wil je de kabel van de telefoon ook op de Experia Box op poort 2 aansluiten en controleren of dit de oplossing is voor jou?

 

Reputatie 1

Dag Susan,

 

ik heb de telefoon op poort 2 aangesloten en de telefoon werk weer voor100 %,  

alles doet het weer.

ik ben dik tevreden over het resultaat, hartelijk dank .

 

groet,  Wim