Vraag

Ondanks abonnement vaste telefoon, geen dienst

  • 14 March 2022
  • 13 reacties
  • 81 keer bekeken

Sinds aansluiting bij KPN geen vaste telefoon. Alles eerst zelf uitgezocht, telefoon werkt elders goed, batterij is vol, aansluiting is gedaan door monteur KPN,  contact gehad met KPN en raad opgevolgd, maar de telefoon rinkelt alleen maar. De verbindingstest via de account blijft "hangen". Ik heb een jaarabonnement, dus het bedrag wordt ondanks het ontbreken van diensten afgeschreven. Ben overigens wel redelijk tevreden over de andere diensten van KPN. Iemand een oplossing.?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Een gefrustreerde, welkom op het KPN Forum!

Ik begrijp dat je momenteel zonder vaste telefonie zit, terwijl je dit wel in jouw abonnement hebt. Voor een snelle oplossing kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen. Je kunt ons bellen op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Eventueel kan je ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten.

Vind je het niet erg om even op een reactie te moeten wachten, dan helpen we je natuurlijk graag hier verder. Zou je in dat geval je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Dag Denise  bedankt voor snelle reactie en info. Met vriendelijke groeten,  Hans Dekker.

Reputatie 7

Dank je voor de gegevens @Een gefrustreerde, ik heb voor je gekeken en het telefoonnummer is zo te zien actief op het modem. De telefoon rinkelt wel dus, maar wat gebeurt er precies als je opneemt? Hoor je dan stilte, een bandje die iets verteld of iets anders?

En is het wel mogelijk om zelf te bellen, gaat dat wel goed?

Dag Jasper, Dank voor jouw reactie.  Ik kan zelf ook niet vanaf de vaste telefoon bellen. Als ik de telefoon bij het rinkelen opneem, krijg ik op het scherm "geen invoer".  Op het menu van mijn telefoon heb ik alleen staan: wekker, geluidsinstellingen en instellingen. Instellingen is onderverdeeld in datum/tijd, handset of basisstation. Het is een basisstation, ik zou niet weten wat de term " geen invoer" zou kunnen betekenen. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je toelichting Hans, wat voor telefoontoestel gebruik je precies?
Heb je daar een merk en typenummer van?
kun je ook toelichten hoe basisstation op je experiabox aangesloten zit? Eventueel met foto's? Ik ben specifiek wel benieuwd naar wat voor kabels en kastjes je gebruikt in de aansluiting.

Dag Thomas, ik gebruik Siemens Gigaset AL285. Ik weet niet hoe het aangesloten is. Dit is gedaan door de Kpn monteur. Deze heeft de benodigde materiaal aangebracht. Ik stuur hierbij 3 foto's.

 

Foto 2 

*admin: privégegevens verborgen en afbeelding omgedraaid

 

Foto  3 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah duidelijk! Ik zie op je foto dat het toestel aangesloten is via de stekker in de muur geloof ik.
Kun je het basisstation eens direct op de experiabox aansluiten? Op phone1? (zie afbeelding)

 

De telefoon rechtstreeks aangesloten op de experiabox, maar dit heeft hetzelfde resultaat. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah balen! Het enige wat ik me nog kan bedenken is je box12 nog even te resetten door het paperclipknopje even 10 seconden ingedrukt te houden.
Vanaf hier ziet alles er goed uit op de verbinding.

Als ook dat het niet oplost kun je echt het beste even met ons bellen (vanaf een mobiele telefoon) op ons gratis nummer 0800-0402 of met ons chatten op www.kpn.com/service.

Het resetten van de box12 had ik al een keer gedaan op advies n.a.v. telefonisch contact met de klantenservice.  Maar dit had helaas ook niet het gewenste resultaat. Heel erg bedankt voor het meedenken over het probleem en de aangegeven suggesties! Vriendelijke groeten Hans.

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb alles nog een keer gecontroleerd. Maar aan onze kant klopt alles. Het enige wat ik kan aanbieden is om een betaalde servicemonteur langs te laten komen. Voor € 60,00 komt de monteur 45 minuten langs. Je kunt de afspraak eenvoudig zelf inplannen via onze website.