Beantwoord

Ongevraagd op mijnnummervermelding

  • 9 December 2020
  • 10 reacties
  • 672 keer bekeken

@Bart_Z

 

Ook bij mij heeft KPN ongevraagd mijn volledige NAW gegevens doorgegeven/verkocht aan de telefoongids.nl. Waarom doen jullie dit ongevraagd? Heb mij ook geprobeerd om af te melden op mijnnummervermelding maar mijn gegevens blijven beschikbaar. Waarom gaan jullie op deze manier met jullie klanten om?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 9 December 2020, 15:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Als je het regelt via mijnnummervermelding dan zou na max 2 weken je vermelding uit detelefoongids.nl weg moeten zijn.

Dit valt onder mijnnummervermelding.nl (bron):

Online gidsen:

Nummerinformatiediensten:

  • KPN B.V. (1888) Nummer sinds 2020 niet meer van KPN.
  • Voice Data Bridge B.V. (1850)
  • Youvia B.V. (1819 = detelefoongids.nl)

ANDERE gidsen / nummerinfodiensten vallen NIET onder mijnnummervermelding.

Mijn ervaring :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/aanpassing-verwijderen-gidsvermelding-490483?postid=915959#post915959

Reputatie 7
Badge +20

@geenprivacy, hoe het gekomen is durf ik zo niet te zeggen. Excuses. Ik wil je vragen de stappen hierboven door te lopen.

@PeterG  @Bart_Z  ik snap niks van bovenstaande reacties, heb in mijn post volgens mij heel duidelijk gezegd dat ik mijzelf al heb afgemeld op mijn nummervermelding? Hoezo wordt het antwoord van PeterG als oplossing vermeld terwijl in zelf al heb aangegeven dat ik dat al geprobeerd heb? Ik heb die stappen allang gedaan! Mijn nummer is nog steeds te zien op de telefoongids. Graag hoor ik een echte oplossing.

Wat ik er van weet als ervarings "deskundige", wijzigingen via mijnnummervermelding zijn direct zichtbaar bij detelefoongids.
De andere gidsen kopiëren gegevens, ergens vandaan, met een vertraging van dagen, weken, jaaaaaren.
Bij mijnnummervermelding heb ik wel iets merkwaardigs qua bediening, er is geen bevestigings-knop om de gegevens op te slaan en daar kan het mis gaan, in mijn ervaring althans.
Hier een verhaal daar over ( van 2 jaar terug ) :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/verkeerd-adres-op-mijnnummervermelding-nl-458560?postid=666979#post666979

(wbt het "beste" antwoord, dat verbaasd en ergert mij ook regelmatig, ik heb besloten om me daar niet mee bezig te gaan houden, het is een manier om iets als "afgehandeld" te administreren.)

geenprivacy

Als je via mijnnummervermelding je hebt afgemeld dan zul je niet in álle gidsen afgemeld zijn. Zie mijn eerdere bericht hier.

Alleen

detelefoongids.nl / telefoongids.nl

telefoonboek.nl

verwerken deze vermelding. Andere gidsen zijn daar onafhankelijk van. Die dien je apart via hun contactmogelijkheden per stuk te benaderen.

:diamonds: Overigens kan men je alleen opzoeken als ze én je naam én je woonplaats weten. Ik kan je bijvoorbeeld niet opzoeken dus…… En als er veel met jouw naam in je woonplaats zijn dan moet men óók nog je adres (straat) weten om achter je gegevens te komen.
En verder moet men je willen opzoeken natuurlijk.

Als je via mijnnummervermelding je hebt afgemeld dan zul je niet in álle gidsen afgemeld zijn.

Alleen

detelefoongids.nl en

telefoongids.nl

De 2e verwijst naar de de 1e, dat is ook de enige “officiële” gids nmi (?)

Overigens kan men je alleen opzoeken als ze én je naam én je woonplaats weten.

Als je achternaam opgeeft en plaatsnaam leeg laat dan zoek je landelijk, bij veel resultaten over meerdere pagina’s verdeeld.

 

Ik sta in de gids en bij de kvk, toch krijg ik soms de opmerking dat ik “niet te vinden ben” maar, ja dat krijg je d’r van als een ieder zich committeert aan een kleverige club in een ver land.

Het gaat dan overigens over mensen die “alles” kwijt zijn omdat ze een nieuwe telefoon / computer kochten . . .  :/

Reputatie 7
Badge +20

Om welk nummer gaat het eigenlijk? Kun je die nog eens aan jouw Forumprofiel toevoegen? Dan ga ik kijken of ik nog een melding kan maken. 

Heb mijn nummer onder Klantnummer (internet/televisie) geplaatst.

Ik heb namens jou een intern forumlier ingevuld. Ik hoop dat ze hier gehoor aan geven.