Beantwoord

Oude modems en telefoon van KPN nodig

  • 12 February 2020
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Geachte heer, mevrouw,

Als kunstenaar op het gebied van audio/visueel vraag ik me af hoe en of ik zou kunnen komen aan een paar oude ADSL modems. Ik ben van plan een paar werkstukken te maken met gebruik van modems en telefoons, zoals de T65. Of het ook daadwerkelijk zal lukken weet ik nog niet. Meer van mijn werk is te zien op https://vrijland.nl.

In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet, N.

icon

Beste antwoord door NRV 14 February 2020, 22:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @NRV , leuke website.

Het eenvoudigste kun je via de kringloopwinkels aan dat soort spullen komen voor zeer weinig geld.

Alleen beginnen ze nu wel door te krijgen dat sommige telefoons ‘vintage’ worden.

Een groene T65 kostte vorige week nog € 4,50, nu vraagt de winkel er €25,- voor, daar is nog wel op af te dingen, maar voor € 4,50 krijg ik het toestel niet meer mee.

De oude modems zijn te koop vanaf € 1,- tot maximaal ongeveer € 12,50.

Op Marktplaats kun je ook nog wel eens aan leuke oude modems komen.

Maar pas op, de nieuwere typen Experia-modems zijn bruikleen-apparaten en dus eigendom van KPN of een andere provider. Als je die koopt maak je je schuldig aan heling.

De oude Speedtouch-modems kun je rustig kopen, net als de echt oude kabel-modems.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi NRV, welkom op het forum. 

Wat een leuk project. JanD zegt dit al goed, die apparaten heb ik niet op voorraad om op te sturen. Her en der kun je de T 65 nog wel aanschaffen, bijvoorbeeld hier op Marktplaats. Oudere modems zal wat lastiger zijn, die zijn nergens te koop zover ik kan zien. Je zult hiervoor kringloopwinkels of (rommel/vlooien)markten moeten bezoeken gok ik. 

Maar pas op, de nieuwere typen Experia-modems zijn bruikleen-apparaten en dus eigendom van KPN of een andere provider. Als je die koopt maak je je schuldig aan heling.

Dit hoeft overigens niet. Wanneer er een Experiabox na afloop van een abonnement niet wordt ingeleverd wordt de klant hierop geattendeerd met als gevolg een factuur voor het apparaat. 

Wat me vooral erop bracht is om uit zo’n zo’n modem het 48 V/AC gedeelte te slopen om de bellen van kapotte T65 telefoons te kunnen hergebruiken, als deurbel bijvoorbeeld. Anders moet ik een enorme trafo aanschaffen wat natuurlijk nergens op zou slaan. De bellen van deze telefoons klinken heel goed: Helder en goed gestemd op toonhoogte. Wonderlijk hoe ze dat vroeger allemaal konden bedenken en maken.

Wonderlijker nog hoe technisch vernuft van toen degelijker is dan het electronisch gepruts van nu. 😜

Maar loop eens rond op rommelmarkten dan zal je zo af en toe je slag kunnen slaan.Â