Beantwoord

Overnemen vast nummer van ouders

  • 6 June 2019
  • 17 reacties
  • 417 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Aangezien mijn moeder recent is overleden, mijn vader ziek is en binnenkort gaat verhuizen naar een hospice, zal zijn alles in 1 pakket van Ziggo eerdaags opgezegd worden. Nu heb ik zelf KPN, en ik zou graag het vaste nummer van mijn ouders behouden.

Op welke manier kan ik het makkelijkst het vaste nummer bij mijn kpn 4k pakket krijgen (heb nu nog geen vaste telefonie).

Alvast hartelijk dank!

Lars
icon

Beste antwoord door Joran 11 June 2019, 20:11

Bekijk origineel

17 reacties

Zit je in het zelfde netnummer gebied ?
Zo ja dan kan kpn het ws wel regelen, zo nee dan kan ik je een niet-kpn oplossing geven.
Allereerst gecondoleerd met je moeder en sterkte met je vader.

Het eerste tel.nr. erbij kost € 1 extra per maand (excl. belkosten). Je zou dus het nummer van je ouders naar jouw aansluiting toe kunnen (laten) porteren, denk ik zo. MITS JE IN HETZELFDE NETNUMMERGEBIED WOONT, anders kan het niet. toev. na het plaatsen van deze reactie zie ik Kees: het nummer kan ook naar een VoIP provider. Ik neem tenminste aan dat Kees daarop doelt.

Aangezien tv / internet van het abo v.j. ouders wel stopgezet moet worden en alleen het nummer naar jouw KPN geporteerd dient te worden is het geen standaard situatie. Maar het moet wel kunnen. Belangrijk daarbij is wel dat Ziggo niet voortijdig is/wordt opgezegd!

Er moet, via een KPN moderator, een porteerverzoek bij Ziggo terecht komen, waarna het nummer aan jouw abonnement toegevoegd moet worden als het over is naar KPN.
Hier is dus sowieso de hulp van een moderator voor nodig. Die komen hier nog.

Nodig zijn jouw gegevens; die kun je in je forumprofiel zetten. Op de regel 'klantnummer (mobiel)' is het handig om je contacttelefoonnummer ook te vermelden. Verder kun je in het vakje Persoonlijke opmeringen mss vast de gegevens van je ouders (adres/ abo ziggo / tel.nr. waar het om gaat, vermelden.
In het forumprofiel is dat alleen zichtbaar voor de moderators en voor jouw ivm privacy.
Vergeet niet na het invullen onderaan die pagina de knop om op te slaan te gebruiken.

Een moderator zal je hier (nummer porteren) dan verder mee helpen. Ik ga er van uit dat het mogelijk is.
Reputatie 2
Badge
Hoi! Dank voor jullie reacties. Het is hetzelfde netnummer gebied, dus wat dat betreft geen probleem.

Het zou fijn zijn als een moderator contact met me zoekt zodat ik het betreffende nummer kan doorgeven. De rest is in mijn profiel allemaal reeds ingevuld.

Fijne dag allen!
Reputatie 2
Badge
Moet ik overigens een moderator taggen? Of zien die dit vanzelf?
Reputatie 7
Badge +21
Die komen vanzelf aan dit topic toe @larsvandermade
Reputatie 7
Badge +28
Dag Lars, gecondoleerd en veel sterkte gewenst.

Het kan wat complex worden om dit telefoonnummer mee te nemen. Als de contractant én het adres gelijk zijn aan de nieuwe aansluiting wordt een portering altijd goedgekeurd. In dit geval komen beide gegevens niet overeen en bestaat de kans dat de aanvraag uitvalt. Alleen door een contractsovername en een verhuizing bij Ziggo te regelen hebben we zekerheid dat het in één keer lukt. Ik snap goed dat dit geen wenselijke oplossing is.

Daarom stel ik voor dat ik het nummer probeer toe te voegen aan het abonnement. Als de aanvraag uitvalt wordt er contact opgenomen om na te gaan wat de bedoeling is en welk bewijsmateriaal we hier voor nodig hebben. Een kopie van een overlijdensakte kan bijvoorbeeld nodig zijn. Kun je het betreffende telefoonnummer toevoegen aan je profiel in het vakje "Persoonlijke opmerkingen"? Wat je daar invult is niet zichtbaar voor anderen. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd zet ik dit in gang.
Reputatie 2
Badge
Hi Joran,

Dank voor je reactie.
Ik vul het nummer nu in.
Wanneer bewijsmateriaal nodig is, heb ik een door de arts ondertekende verklaring van het hospice. Hopelijk laat de overlijdensakte nog lang op zich wachten.

Dank! hoop dat de poging gewoon slaagt.

Gr.
Lars
Reputatie 7
Badge +28
Oef, pijnlijke fout. Mijn excuses, ik haalde details door elkaar. De informatie klopt verder wel maar de vorm van bewijsmateriaal zal inderdaad anders zijn. En het is de vraag of Ziggo een porteringsverzoek toestaat zonder contractsovername. We gaan het meemaken en weten op korte termijn meer. Ik heb de aanvraag ingediend en ik hou het van deze kant ook in de gaten.
Reputatie 2
Badge
Hoi Joran,

Ik merk inderdaad dat vaste telefonie nu is toegevoegd. Ik wacht het verder af.

Een contractovername heb ik ook geen moeite mee, zolang ik dan niet bij ziggo vast zit voor een heel jaar of zo, zit heerlijk bij KPN!
Reputatie 7
Badge +28
Met een contractsovername neem je het huidige contract over, dus geen nieuwe contractsperiode. Maar er is wel een handtekening nodig van beide partijen en er zijn mogelijk kosten aan verbonden. Een nieuw jaarcontract zit je sowieso niet aan vast!

De eerste aanvraag is misgegaan doordat het adres niet overeen kwam. Mijn fout overigens. Ik heb een nieuwe aanvraag ingediend met de adresgegevens waarop het telefoonnummer nu staat zodat er daadwerkelijk een inportering wordt aangevraagd. Mocht de aanvraag weer uitvallen vermoed ik dat een contractovername nodig is maar daar kom ik tegen die tijd even op terug. Hopelijk gaat het nu wel direct goed 🙂 Ik hou het weer in de gaten.
Reputatie 2
Badge
Hi Joran,

Oke, hoe dan ook; samen gaat dit ons lukken toch?!
Dank je wel alvast weer!!!
Reputatie 2
Badge
hoi Joran, kan het zijn dat het inporteren al gelukt is? In mijn KPN zie ik het juiste nummer staan, en bij ziggo is het nummer weg.... is het dan definitief gelukt of moet ik nog even wachten met ziggo op te zeggen?
Dat lijkt me erg snel, maar het is dan ook al even geleden dat ik voor het laatst een nummer liet porteren.
Heb je het nummer al gebeld ?
Reputatie 2
Badge
Ja, werkt gewoon. Ook in de experiabox staat hij als geregistreerd. Dit kan niet meer teruggedraaid worden toch dan? Want als dit gewoon “vast” is nu, zeg ik de oude Ziggo op namelijk. Maar als het alsnog terug gedraaid kan worden neem ik dat risico niet.
Werkt het inkomend ?
Dan moet het goed zijn.
Zo ja : Dat is wel snel zeg.
Reputatie 7
Badge +28
Ik moet toegeven dat dat sneller ging dan ik dacht! Misschien dat de foutieve aanvraag van gisteren (zonder de juiste adresgegevens) toch is doorgegaan maar zelfs dan is het snel. Ik weet dat er achter de schermen de laatste jaren is gewerkt aan verbetering in het porteringsproces maar zo snel had ik dan ook weer niet verwacht 😉

Je kunt Ziggo nu inderdaad opzeggen. Heel fijn dat het is geregeld en laat het weten als ik nog iets voor je kan betekenen!
Reputatie 2
Badge
Super! Hartelijk dank.
Ziggo zeg ik nu direct op, dan is alles nu prima in orde!!!

Reageer